Οι πιο ισχυροί Έλληνες εφοπλιστές
Για ακόμα μια χρονιά οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατάφεραν να ξεπεράσουν τον ανταγωνισμό από Κίνα και Ιαπωνία, καταλαμβάνοντας τη πρώτη θέση στον κόσμο. Συγκεκριμένα σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Lloyd’s List, στοιχεία της οποίας δημοσίευσε η εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος», ο ελληνόκτητος στόλος είναι ο μεγαλύτερος στον κόσμο σε χωρητικότητα της κατηγορίας gross tonnage ή dead weight tones, αν και έχει λιγότερα πλοία σε σχέση με την Κίνα και την Ιαπωνία.
Οι Ελληνες εφοπλιστές παραμένουν πρώτοι στα δεξαμενόπλοια (1.217), δεύτεροι στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου (1.878) και δεύτεροι στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Σ
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Δεκεμβρίου, ο ελληνόκτητος στόλος αριθμεί συνολικά 4.894 πλοία. Υπολογίζεται πως οι Έλληνες εφοπλιστές με βάση τη χωρητικότητα ελέγχουν το 16,25% του παγκόσμιου στόλου και το 46,7% του ευρωπαϊκού, με την πλειονότητά του να αποτελείται από πλοία νέας ηλικίας και υψηλής τεχνολογίας.
Ο Γιάννης Αγγελικούσης (φωτογραφία) είναι- σύμφωνα με την ετήσια αξιολόγηση της εφημερίδας Lloyd’s List- ο πρώτος ανάμεσα στους Ελληνες εφοπλιστές, αλλά και τέταρτος ισχυρότερος στον κόσμο, καθώς κατέχει 97 πλοία συνολικής χωρητικότητας 19,5 εκατ. τόνων. Ο κ. Αγγελικούσης ανέβηκε μία θέση σε σχέση με πέρυσι, χάρη κυρίως στη συνεχιζόμενη επέκταση του στόλου του, καθώς και των πλοίων μεταφοράς LNG (υγροποιημένου φυσικού αερίου).
Μεταξύ των 100 πιο ισχυρών εφοπλιστών στον κόσμο βρίσκονται 13 Ελληνες.
Συγκεκριμένα, 11ος στην ετήσια παγκόσμια αξιολόγηση είναι ο Πέτρος Παππάς, 15η η Αγγελική Φράγκου, 16ος ο Γιώργος Οικονόμου, 21ος ο Πήτερ Λιβανός, 25ος ο Γιώργος Προκοπίου, 48ος ο Θεόδωρος Βενιάμης, 50ος ο Κωνσταντίνος Κωνσταντακόπουλος, 54ος ο Νικόλαος Τσάκος, 67ος ο Ευάγγελος Μαρινάκης, 81ος ο Συμεών Παληός, 83ος ο Πήτερ Γεωργιόπουλος, 86ος ο Γιάννης Πλατσιδάκης και 97ος ο Δημήτρης Μελισσανίδης.
Στην φετινή έκδοση με τους 100 πιο ισχυρούς παράγοντες στην παγκόσμια ναυτιλία στις πρώτες τρεις θέσεις της λίστας περιλαμβάνονται ο πρόεδρος της Κίνας Σι Τσινπίνγκ, οι επικεφαλής της Maersk Nils, Andersen και Soren Skou, καθώς και ο OPEC.
fortune