Κουρέμα κατά 50% στις τιμές των ξενοδοχείων στη Θεσσαλονίκη
Συνεργασία της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης με τη Marketing Greece για τη στοχευμένη προβολή της Θεσσαλονίκης σε επιλεγμένες αγορές. Ποιες είναι οι αγορές-στόχους.
Η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης αντιδρά στην κρίση και η Θεσσαλονίκη γίνεται η πρώτη περιοχή στη χώρα που επίσημα εγκαινιάζει τη συνεργασία με τη Marketing Greece, με τους δύο φορείς να υπογράφουν σήμερα το Μνημόνιο Συνεργασίας τους.
«Ο κλάδος στη περιοχή μας έχει δεχθεί τεράστιο πλήγμα και οι τιμές στα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης έχουν μειωθεί κατά 50% σε σχέση με πέντε χρόνια πριν, με τη μέση τιμή να διαμορφώνεται στα 60-70 ευρώ», δήλωσε ο πρόεδρος της Ε.Ξ.Θ. Αριστοτέλης Θωμόπουλος, τονίζοντας ότι η Θεσσαλονίκη πρέπει να απαγκριστρωθεί από την τεράστια εξάρτηση που έχει από την εσωτερική αγορά, στοχεύοντας παράλληλα σε τουρίστες και επισκέπτες υψηλοτέρων εισοδημάτων.
Eπιδίωξη σε αυτή την κοινή προσπάθεια ΕΞΘ και Μarketing Greece, είναι η στοχευμένη προβολή της Θεσσαλονίκηςσε επιλεγμένες αγορές, στο πλαίσιο που βάζει η μελέτη της Mckinsey για την τουριστική ανάπτυξη της Ελλάδας στην επόμενη δεκαετία.
Η συνεργασία αυτή σε μία χρονική στιγμή που η Ένωση, ο πρώτος κλαδικός φορέας των ξενοδόχων που συγκροτήθηκε στην Ελλάδα, κλείνει έναν αιώνα ζωής.
«Η Θεσσαλονίκη είναι ένα πολιτιστικό καλειδοσκόπιο και μπορεί, με τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που έχει, να αναδειχθεί σε hub τουρισμού», υποστήριξε ο γενικός διευθυντής της Marketing Greece Ιωσήφ Παρσαλής.
Σε αυτό το κοινό σχεδιασμό, αγορά υπ' αριθμόν 1 για τη τουριστική Θεσσαλονίκη, είναι η τουρκική. Δεύτερη στη σειρά είναι η Γερμανία προκειμένου να αξιοποιηθούν οι πολλές αεροπορικές συνδέσεις με γερμανικές πόλεις, ενώ ακολουθούν η ρωσική αγορά και οι χώρες των Βαλκανίων. Παράλληλα, θα επιδιωχθεί ο εμπλουτισμός του πελατολογίου από τις αγορές του Ισραήλ και της Βρετανίας ενώ το πρόγραμμα προβολής της Θεσσαλονίκης, θα προωθεί πολύ δυναμικά τη Θεσσαλονίκη σαν προορισμό city break.
Στη συνέντευξη παραβρέθηκε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας ο οποίος είπε ότι η Θεσσαλονίκη μπορεί να γίνει τουριστικός προορισμός και για τους 12 μήνες του χρόνου, εάν αξιοποιηθούν οι πολλές εναλλακτικές μορφές τουρισμού που προσφέρει η περιοχή. Απάντησε επίσης στην κριτική που ασκήθηκε στο «Very Macedonia», στο σύνθημα με το οποίο ανοίγει το πρόγραμμα τουριστικής προβολή για το 2014, ενώ είπε ότι αν χρειαστούν προσαρμογές θα γίνουν , αλλά «τουλάχιστον εμείς κάνουμε κάτι και ξεκινάμε πολύ έγκαιρα την καμπάνια προβολής της περιοχής».
Ο αντιπεριφερειάρχης Γιώγος Τσαμασλής, σαν επικεφαλής του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής Θεσσαλονίκης, είπε ότι οι φορείς της πόλης λειτουργούν ασυντόνιστα παρότι συμμετέχουν στον Οργανισμό. Πρόσθεσε ότι ο Οργανισμός πρέπει να παίξει συντονιστικό ρόλο, τώρα μάλιστα που λύνει τα προβλήματα του παρελθόντος και, τόνισε ότι η Περιφέρεια είναι έτοιμη να παραδώσει τη διαχείριση του στους ιδιώτες.
Αλλά και ο κ. Θωμόπουλος είπε, ότι η ΕΞΘ, μόλις ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής είναι έτοιμος να ανταποκριθεί στο ρόλο του, θα του μεταλαμπαδεύσει πόρους και όλη τη δουλειά που έκανε, καλύπτοντας το κενό που υπάρχει στην προβολή της πόλης.
Ωστόσο, στη διάρκεια της εκδήλωσης, τονίσθηκε από παρισταμένους, ότι η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να διεκδικεί τουρισμού υψηλών εισοδημάτων, όσο δεν επιλύονται τα καθημερινά προβλήματα που ταλαιπωρούν πόλη και πολίτες, όπως η παράνομη στάθμευση, οι ατελείωτες ουρές των ταξί, τα σκουπίδια, το χάος που επικρατεί στο δημόσιο χώρο.
Όπως είπαν οι κ.κ. Θωμόπουλος και Παρσαλής, οι δύο φορείς σχεδιάζουν κοινές δράσεις στις διεθνείς εκθέσεις τουρισμού Κωνσταντινούπολης, Τέλ Αβίβ, Βερολίνου και Μόσχας, ενώ έχουν ήδη οργανώσει τις επισκέψεις στη Θεσσαλονίκη δημοσιογράφων τουριστικών θεμάτων από Ρωσία και Γερμανία, ενώ στο πρώτο 15νθημερο του ερχόμενου Φεβρουαρίου θα φιλοξενηθεί ομάδα Τούρκων δημοσιογράφων.
voria