Ήδη από το 2009, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο είχε αποφανθεί ότι οι επιβάτες θα πρέπει να αποζημιώνονται όχι μόνο για τις ματαιώσεις πτήσεων, αλλά και για τις πολύωρες καθυστερήσεις εκτός αν αυτές οφείλονται σε "εξαιρετικές συνθήκες" τις οποίες η αεροπορική εταιρεία δεν μπορούσε να αποφύγει.
Μεγάλοι ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς όπως η Lufthansa, η British Airways, η ΕasyJet, η TUI Travel και η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών προσπάθησαν να προσβάλλουν δικαστικά την απόφαση του 2009. Γερμανικά και βρετανικά δικαστήρια προσέφυγαν στο ανώτερο τους κλιμάκιο, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.
"Οι επιβάτες των οποίων οι πτήσεις έχουν καθυστέρηση και εκείνοι των οποίων οι πτήσεις ματαιώνονται 'την τελευταία στιγμή' πρέπει να θεωρείται ότι βρίσκονται σε παρόμοια κατάσταση...επειδή οι επιβάτες αυτοί υφίστανται παρόμοια ταλαιπωρία--προπάντων χάσιμο χρόνου", έκρινε το δικαστήριο σύμφωνα με το 24.
Προς το παρόν το μίνιμουμ της αποζημίωσης για μια τέτοια περίπτωση ανέρχεται σε 250 ευρώ.