21/11/2024
         
Manos Manos Τετάρτη, 23 Νοεμβρίου 2011
Οικονομία
+ + -

ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ


Με κλείσιμο απειλούνται τα εργοτάξια του Μετρό Θεσσαλονίκης, λόγω της έλλειψης χρημάτων για την συνέχιση των αρχαιολογικών ανασκαφών. Ένα πρόβλημα που ξεκινάει από την δημοπράτηση του έργου, μιας και ο προϋπολογισμός των αρχαιολογικών ανασκαφών ήταν 15 εκατομμύρια ευρώ. Ένα αστείο ποσό που προέκυψε μετά από την αρχαιολογική μελέτη κάποιων επιφανών αρχαιολόγων, που απ’ ότι αποδείχθηκε δεν είχαν ιδέα από το αντικείμενο που ανέλαβαν. Χαρακτηριστικό είναι ότι πλέον υπολογίζεται ότι χρειαζόντουσαν πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ...

Το πρόβλημα αναδείχθηκε τους τελευταίους μήνες όταν τα χρήματα σιγά σιγά τελείωναν. Οι υπεύθυνοι του έργου ξεκίνησαν εδώ και μήνες την προσπάθεια εύρεσης χρηματοδότησης ώστε να συνεχιστούν οι ανασκαφές και να μην σταματήσει η κατασκευή του σημαντικότερου έργου στη Βόρεια Ελλάδα. Δυστυχώς τα γρανάζια του Δημοσίου δεν ήταν λαδωμένα με αποτέλεσμα 8 μήνες μετά να μην έχουν καταφέρει να λύσουν το πρόβλημα. Ο «εργασιακός πυρετός» των κρατικών μηχανισμών απειλεί την ύπαρξη του Μετρό της Θεσσαλονίκης, απειλεί με ανεργία τους εργαζόμενους που απασχολούνται στην κατασκευή, απειλεί την πόλη της Θεσσαλονίκης να μην δει ένα έργο ανάπτυξης που θα δώσει πνοή στην πόλη, απειλεί τους καταστηματάρχες που θα συνεχίσουν να βλέπουν περικυκλωμένα τα μαγαζιά τους, απειλεί τους πολίτες που ταλαιπωρούνται από τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Τα εργοτάξια ακόμα και τώρα συνεχίζουν να μην έχουν την απαραίτητη πληρότητα εργαζομένων ώστε να επιταχυνθούν οι εργασίες και να ευτυχήσουμε να δούμε αυτό το μεγάλο έργο έτοιμο σε λειτουργία όσο το δυνατόν γρηγορότερα.
 
Σε ενδεχόμενο που δεν βρεθεί λύση και κλείσουν τα εργοτάξια ή μειωθεί το προσωπικό ώστε να ανταπεξέλθουν οικονομικά (λόγω της ανικανότητας κάποιων οι οποίοι δεν θα υποστούν τις συνέπειες), τα αποτελέσματα θα είναι κάτι παραπάνω από αρνητικά για την πορεία των εργασιών.
 
Είναι αδιανόητο κρατικοί μηχανισμοί και κυρίως το Ελεγκτικό Συμβούλιο, να κρατάει τις τύχες του έργου στα χέρια του, τις τύχες των εργαζομένων, των καταστηματαρχών, των πολιτών, της πόλης γενικότερα και να μην μπορούν να δώσουν λύση στο πρόβλημα, είτε από ανικανότητα είτε από σκοπιμότητα. Είναι αδιανόητο που το Υπουργείο Πολιτισμού δεν επεμβαίνει στις μηχανουργίες των υπευθύνων εφόρων που προσπαθούν να βάζουν τρικλοποδιές στην πορεία του έργου αρνούμενες να βάλουν 3η βάρδια, να ενισχύσουν τα εργοτάξια με προσωπικό και προτείνοντας με κάθε ευκαιρία το προσωρινό κλείσιμο εργοταξίων για φωτογραφήσεις και Κ.Α.Σ.. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το εργοτάξιο της Αγίας Σοφίας. Στα μέσα του μήνα έκλεισε για να φωτογραφηθεί και αυτή τη βδομάδα ξαναέκλεισε για να φωτογραφηθεί ξανάπροκαλώντας την οργή των περαστικών και των καταστηματαρχών που βλέπουν συνεχών τα εργοτάξια να ανοιγοκλείνουν σε κάθε ευκαιρία.
 
Το Μετρό περιστοιχίζετε από ανθρώπους που δεν ξέρουν να κάνουν τη δουλειά τους και δεν πρόκειται να την πληρώσουν, Αντίθετα τις συνέπειες θα τις υποστούν οι εργαζόμενοι και γενικότερα η πόλη της Θεσσαλονίκης.
 
Πρέπει άμεσα να δοθεί λύση στο πρόβλημα που προέκυψε και να αξιολογηθεί η προσφορά του καθενός στο έργο ώστε να μείνουν ή να έρθουν αυτοί που πραγματικά μπορούν να βοηθήσουν.

 

 
 
 
 
  Αρχική | Ενότητες | Top Αναρτήσεις | Επικοινωνία  
 
Περίεργα      Υγεία
 
Life Style      Κόσμος
 
Τοπικά