Τι είδαν οι Γερμανοί της Volkswagen στη Θάσο
Χθες το πρωί έφτασε στη Θάσο το κλιμάκιο των εκπροσώπων της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen, συνοδευόμενο από τον υφυπουργό Εξωτερικών αρμόδιο για την Οικονομική Διπλωματία και την Εξωστρέφεια, Κώστα Φραγκογιάννη. Τα στελέχη της VW θα παραμείνουν στην Θάσο και σήμερα, στο πλαίσιο της εν εξελίξει μελέτης σκοπιμότητας που εκπονεί η εταιρεία για project ηλεκτροκίνησης σε νησιά, όπως γνωστοποίησε χθες με ανακοίνωσή του το ΥΠΕΞ.
Το πρόγραμμα της αντιπροσωπείας, σύμφωνα με τοπικά ΜΜΕ της Καβάλας, περιλάμβανε περιηγήσεις σε ορεινούς και παραλιακούς οικισμούς του νησιού και καταγραφή των δεδομένων του οδικού δικτύου. Όπως δήλωσε ο υφυπεξ, ο οποίος και κατάγεται από την Καβάλα, σε αυτή τη φάση υπάρχει ενδιαφέρον, ωστόσο είναι νωρίς ακόμη να μιλάει κανείς για επενδυτική απόφαση. "Αυτό που επιχειρείται σε αυτή τη φάση είναι να υλοποιηθεί μια μελέτη σκοπιμότητας” ανέφερε ο υφυπουργός προσθέτοντας ότι η Θάσος χρησιμοποιείται ως βάση πάνω στην οποία θα στηριχθεί η μελέτη. Η τελική απόφαση μπορεί να αφορά το συγκεκριμένο νησί ή κάποιο άλλο, σε αυτή τη φάση είναι πολύ νωρίς ακόμη, πρόσθεσε ο ίδιος.
Ποιο είναι όμως το σχέδιο, βάσει του οποίου εκπονείται η μελέτη σκοπιμότητας; Σύμφωνα με χθεσινό δημοσίευμα των Νέων, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο συζητήσεων και αναμένεται εντός του Μαρτίου να υπογράψει συμφωνία συνεργασίας με την ελληνική κυβέρνηση, με αντικείμενο τη δημιουργία υποδομής τηλεματικής με τεχνολογία αιχμής προκειμένου να δημιουργηθεί ένα έξυπνο νησί που θα μπορεί να υποστηρίξει δοκιμές αυτόνομων ηλεκτρικών οχημάτων, δηλαδή αυτοκινήτων χωρίς οδηγό.
Αντίστοιχα project, αξίζει να αναφερθεί έχουν συζητηθεί στο παρελθόν και με άλλες εταιρείες. Σε πρώτη φάση η VW ενδιαφέρεται μέσω της θυγατρικής της ΜΑΝ για τον κλάδο φορτηγών και λεωφορείων, η οποία και εξετάζεται να δημιουργήσει υποδομή στο ελληνικό νησί για την υποστήριξη και επικοινωνία των αυτόνομων οχημάτων, που θα δοκιμαστούν σε πραγματικές συνθήκες.
Το πλεονέκτημα για το νησί της Θάσου είναι ότι αφενός συνδέεται εύκολα με την ηπειρωτική Ελλάδα και αφετέρου έχει κοντά της, στην Καβάλα, αεροδρόμιο. Ταυτόχρονα υπάρχει μεγάλης έκτασης οδικό δίκτυο αλλά και σύγχρονες τουριστικές υποδομές. Ακόμη πιο σημαντικό όμως είναι το γεγονός ότι μπορεί να υπαχθεί σε καθεστώς ακριτικής περιοχής ξεπερνώντας τις απαγορεύσεις που υπάρχουν για την κυκλοφορία αυτόνομα κινούμενων οχημάτων χωρίς την παρουσία οδηγού.
Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει η χώρα μας να αποκτήσει νέο θεσμικό πλαίσιο που θα επιτρέπει την κυκλοφορία αυτόνομων οχημάτων επιπέδου 5, δηλαδή χωρίς οδηγό, όπως ισχύει σήμερα μόνο σε ορισμένες πολιτείες των ΗΠΑ.
Από ελληνικής πλευράς, σε περίπτωση που τελικά δοθεί το πράσινο φως από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, θα προσφερθούν οι υποδομές σε οδικά δίκτυα, τηλεπικοινωνίες και ενέργεια, ενώ στόχος είναι κατά το πρότυπο αντίστοιχων ερευνητικών προγραμμάτων που έγιναν σε άλλες χώρες του εξωτερικού, να αποτελέσει την αφορμή ώστε η Β. Ελλάδα να αποτελέσει κέντρο για την ευρύτερη δραστηριοποίηση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην περιοχή.
Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του υπουργείου εξωτερικών, οι οριστικές αποφάσεις θα ληφθούν μετά την αξιολόγηση των στοιχείων και την ολοκλήρωση της μελέτης. Το ενδιαφέρον μεγάλων εταιρειών για την Ελλάδα όπως η Volkswagen δείχνει ότι οι κινήσεις της κυβέρνησης για την ενίσχυση της εξωστρέφειας φέρουν αποτέλεσμα, καταλήγει η ανακοίνωση.
H Volkswagen θεωρείται η δεύτερη μεγαλύτερη σε αξία αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, περιλαμβάνοντας στο χαρτοφυλάκιό της φίρμες όπως η Porsche, η Audi, η Bentley, η Bugatti, η Lamborghini και η Ducati, η Seat, η Scania και η Man με συνολικές πωλήσεις 10,93 εκατομμυρίων οχημάτων το 2019. Οι πωλήσεις του ομίλου στο 9μηνο του 2019 αυξήθηκαν κατά 6,9% στα 186,6 δισ. ευρώ ενώ τα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν στα 14,8 δισ.
Πηγή: Capital.gr/Χάρης Φλουδόπουλος
thetoc.gr