Θεσσαλονίκη: Έτοιμα τα πρώτα νέα 40 λεωφορεία των ΚΤΕΛ
«Πέρασαν» τον επιτόκιο έλεγχο και αναμένουν πλέον το τελεσίδικο πράσινο φωςΈτοιμα να κυκλοφορήσουν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης είναι τα πρώτα νέα λεωφορεία των ΚΤΕΛ που έρχονται να αντικαταστήσουν τον ΟΑΣΘ σε συνολικά 25 γραμμές.
Όπως αναφέρει ο ΟΣΕΘ: «Με το στόλο του ΟΑΣΘ να βρίσκεται υπό κατάρρευση, ήταν μονόδρομος η επιλογή της ανάθεσης έργου και σύναψης σύμβασης του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης με την ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (μαζί με τα ΚΤΕΛ ΣΕΡΡΩΝ, ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ και ΚΙΛΚΙΣ) σχετικά με την επικείμενη παραχώρηση 25 γραμμών του ΟΑΣΘ, με 120 λεωφορεία, προς τα ΚΤΕΛ για δύο (2) χρόνια. Μάλιστα, στο πλαίσιο του εποπτικού και συντονιστικού ρόλου αλλά και της ευθύνης του ΟΣΕΘ απέναντι στον μετακινούμενο πολίτη, πραγματοποιήθηκε επιτόπιος έλεγχος σε τερματικό χώρο της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, όπου ήδη παραλήφθηκαν και αναμένουν το πράσινο φως να κυκλοφορήσουν (40) οχήματα της ΚΤΕΛ. Διαπιστώθηκε η τεχνική επάρκειά τους και ήδη συντονίζεται η ενσωμάτωση των εκδοτικών και επικυρωτικών μηχανημάτων και των συστημάτων τηλεματικής στα οχήματα.
Πιο συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε ότι όλα τα οχήματα των ΚΤΕΛ είναι σύγχρονα, 90-95 θέσεων, είναι χαμηλά και διαθέτουν σύστημα εύχρηστης ράμπας ώστε να είναι άμεσα και απόλυτα προσβάσιμα από ΑμεΑ, εμποδιζόμενα άτομα, ηλικιωμένους, εγκύους κ.ά. δείχνοντας ευαισθησία και μέριμνα για τα άτομα με κινητικά προβλήματα.
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία που δεν διαψεύδονται, όπως ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕΘ, συγκοινωνιολόγος κ. Γιάννης Τόσκας, «ο ΟΑΣΘ εμφανίζει μεγάλα οικονομικά προβλήματα, σοβαρά προβλήματα ανεπανόρθωτων βλαβών και συντήρησης, αλλά και υλοποίησης των προγραμμάτων του, σταθερή πτώση παραγόμενου έργου κατά τουλάχιστον 42%, κάμψη επιβατικής κίνησης κατά 55% τα τελευταία επτά (7) χρόνια και μείωση του λειτουργικού του στόλου σε ημερήσια κίνηση από 500 σε σχεδόν 240 οχήματα κατά το τελευταίο διάστημα..». Τα ΚΤΕΛ ήδη εξυπηρετούν με πολύ ικανοποιητικό τρόπο άλλες έξι (6) γραμμές του ΟΑΣΘ από τον Μάιο 2019. Η σύμβαση πλέον βρίσκεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο, ενώ το υπό παραχώρηση έργο των είκοσι πέντε (25) περιαστικών κυρίως γραμμών του ΟΑΣΘ καθορίστηκε από τον ΟΣΕΘ ως προς τα δρομολόγια κ.λπ. και κοστολογήθηκε στα 18.000.000€ το χρόνο (χωρίς τον ΦΠΑ) τα οποία ήδη εξασφαλίστηκαν. Το έργο θα πιστοποιείται από Ανεξάρτητο Ελεγκτή και οι πληρωμές θα καταβάλλονται μηνιαία μετά από έλεγχο του ΟΣΕΘ».
typosthes.gr