«Ρολά» κατέβασε ο ΟΑΣΘ, κόντρα με κυβέρνηση
ΣΤΡΑΤΟΣ ΚΑΡΑΚΑΣΙΔΗΣ
Χωρίς αστικές συγκοινωνίες απειλούνται να μείνουν οι Θεσσαλονικείς μετά την κόντρα που έχει ξεσπάσει μεταξύ κυβέρνησης και εργαζομένων του ΟΑΣΘ. Η χθεσινή απόφαση των εργαζομένων για επίσχεση εργασίας άνοιξε τον ασκό του Αιόλου στη Θεσσαλονίκη, με τους εργαζομένους να ζητούν την καταβολή των δεδουλευμένων τους και την κυβέρνηση να αρνείται να λάβει συγκεκριμένη θέση. Και οι δύο πλευρές εμφανίζονται αποφασισμένες να τραβήξουν το θέμα στα άκρα, με τους πρώτους να απειλούν με κλιμάκωση των κινητοποιήσεων και τη δεύτερη να αρνείται να συνομιλήσει με τους εκπροσώπους. Τελικοί αποδέκτες αυτής της κόντρας είναι οι περίπου 500.000 πολίτες που χρησιμοποιούν καθημερινά το μοναδικό Μέσο Μαζικής Μεταφοράς της πόλης.
Οι 2.300 εργαζόμενοι διεκδικούν τους μισθούς Ιουνίου και Ιουλίου, ενώ στα χρωστούμενα πρόκειται να προστεθούν και οι μισθοί του Αυγούστου ανεβάζοντας το συνολικό ποσό οφειλών στα 6 εκατ. ευρώ. Μιλώντας στην «Κ» ο πρόεδρος εργαζομένων του Οργανισμού, κ. Δημήτρης Τσερμενίδης, αναφέρει ότι η διοίκηση εξυπηρετεί μόνο τις οικονομικές υποχρεώσεις προς τρίτους, δηλαδή καύσιμα, ΙΚΑ και ΦΠΑ, που ανέρχονται σε 95 εκατ. ευρώ, ενώ το Δημόσιο οφείλει στον οργανισμό περισσότερα από 130 εκατ. ευρώ. Ο κ. Τσερμενίδης επισημαίνει ότι, πέραν των μισθολογικών οφειλών, μεγάλο πρόβλημα αποτελεί η εργασιακή ανασφάλεια: «Δεν είναι δυνατόν η κυβέρνηση να κάνει κοινωνική πολιτική μοιράζοντας ελεύθερη επιβίβαση σε ομάδες πολιτών και ταυτόχρονα να μην καταβάλλει τα οφειλόμενα στον οργανισμό». Η επίσχεση πρόκειται να συνεχιστεί την Τετάρτη και την Παρασκευή, οπότε έχει οριστεί νέα συνεδρίαση του Δ.Σ. του Οργανισμού, κατά τη διάρκεια του οποίου θα ληφθεί από τα σωματεία απόφαση για την πορεία των κινητοποιήσεων.
Η κυβέρνηση κρατά κλειστά τα χαρτιά της ως προς τις προθέσεις της, με τον υπουργό Συγκοινωνιών κ. Χρ. Σπίρτζη να αρνείται, σύμφωνα με τις καταγγελίες, τη συνάντηση με τους εκπροσώπους του ΟΑΣΘ, μεταθέτοντας το όποιο ραντεβού για Σεπτέμβριο.
Φορείς της πόλης βρίσκονται σε αμηχανία, με την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, το υπουργείο Μακεδονίας και Θράκης και την ΚΕΔΕ να πιέζουν για λύση. Σημαίνον ρόλο διαμεσολαβητή έχει αναλάβει ο Δήμος Θεσσαλονίκης, ο οποίος καλεί και τις δύο πλευρές να καθίσουν στο τραπέζι ώστε να σχεδιαστεί μια βιώσιμη και ρεαλιστική λύση που θα ωφελεί τους πολίτες. Ο εκπρόσωπος του δήμου στη διοίκηση του ΟΑΣΘ, δημοτικός σύμβουλος Γιώργος Δημαρέλος, αναφέρει στην «Κ» ότι το ζήτημα εξυγίανσης του ΟΑΣΘ αποτελεί προτεραιότητα για τον Δ.Θεσσαλονίκης, αλλά πρέπει να υπάρχει σχέδιο και ολοκληρωμένη πρόταση που θα είναι προς όφελος των πολιτών». Ο Δήμος Θεσσαλονίκης νωρίτερα φέτος είχε προτείνει αύξηση μετοχικού κεφαλαίου με τη συμμετοχή των δήμων που εξυπηρετεί ο ΟΑΣΘ. Ερώτηση στη Βουλή κατέθεσε ο βουλευτή της Ν.Δ. Σταύρος Καλαφάτη, που ζητεί από τον κ. Σπίρτζη να απαντήσει γιατί δεν προβαίνει σε διαπραγμάτευση με τον ΟΑΣΘ.
kathimerini