Εφαρμογή για online κράτηση..ξαπλώστρας!!
Πόσες φορές δεν χάλασε η διάθεσή σας όταν πηγαίνοντας στην παραλία βρήκατε όλες τις ξαπλώστρες γεμάτες και χρειάστηκε να πηγαίνετε από το ένα beach bar στο άλλο μέχρι να βρείτε ένα μέρος να καθίσετε;Από την Ελένη Λαζάρου
Μία ελληνική start up εταιρεία λύνει το πρόβλημα με πολύ έξυπνο τρόπο με μία εφαρμογή που μπορείτε να κλείνετε online ξαπλώστρες αλλά να κάνετε κράτηση και για θαλάσσια σπορ από όπου και εάν βρίσκεστε, εύκολα και απλά!
Ο Διονύσης Κοντούλης, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της διαχειρίστριας εταιρείας Differend μιλάει στο ΚoolΝews.gr και την Ελένη Λαζάρου.
Πώς γεννήθηκε η ιδέα για τo summerize;
«Το Summerize αποτελείται από δύο βασικά κομμάτια: Το κομμάτι όπου ο χρήστης μπορεί να κάνει κράτηση real time σε ξαπλώστρες και το κομμάτι όπου μπορεί να κάνει κρατήσεις σε water sports.
H ιδέα για το Summerize γεννήθηκε στην Πάρο το 2012. Έχοντας πάει διακοπές με την καινούργια μου κοπέλα πηγαίναμε να βρούμε ξαπλώστρα και δεν βρίσκαμε τίποτα διαθέσιμο μετά τις 11. Μετά η μέρα είχε καταστραφεί καθώς έπρεπε να βρούμε να κάτσουμε κάπου με ίσκιο ή να καούμε όλη μέρα στρώνοντας πετσέτα δίπλα στις ξαπλώστρες. Συνήθως καταλήγαμε να κάνουμε το γύρο του νησιού ανώφελα ψάχνοντας για κάποια άδεια ξαπλώστρα.
Τις επόμενες μέρες η λύση ήταν να έχουμε καταλήξει να ξυπνάμε από τις 8:30 για να είμαστε στις 9 στην παραλία ώστε να βρούμε την ξαπλώστρα που θέλουμε. Αυτό δεν είναι διακοπές. Εγώ δεν ήμουν του τέτοιου τύπου διακοπών, οπότε αυτό ήταν κάτι πρωτόγνωρο για εμένα. Θυμάμαι να έχω πολλά νεύρα και να μου φαίνεται εντελώς παράλογο να λειτουργεί το σύστημα έτσι, εκτός και εάν γνωρίζεις και δίνεις φιλοδώρημα στον κατάλληλο άνθρωπο. Κάπως έτσι μου ήρθε για πλάκα αυτή η ιδέα.
Το κράτησα σαν ιδέα καθώς η εταιρεία τότε ήταν ακόμα υπό σκέψη να γίνει και είχαμε διάφορα concept που συζητούσαμε. Αργότερα είδαμε ότι «κουμπώνει» καλά με τα υπόλοιπα προϊόντα της εταιρείας και μπορεί να εξυπηρετήσει ένα συγκεκριμένο τρόπο που γίνονται τα bookings. Το 2014 συμμετείχα με την ιδέα αυτή σε κάποιο διαγωνισμό για start ups, όπου η ιδέα πήρε το πρώτο βραβείο, και πήραμε και χρήσιμα σχόλια και διορθώσεις και έτσι αποφάσισα να το βάλουμε μπροστά σαν προϊόν, μόλις βρήκαμε το απαραίτητο budget».
Πώς λειτουργεί;
«Στο Summerize ένας από τους βασικούς μας στόχους ήταν να προσφέρουμε ένα προϊόν το οποίο θα ήταν εύκολο στην χρήση τόσο για τον τελικό χρήστη όσο και για τους επιχειρηματίες του χώρου. Nα ταιριάξει κανείς αυτά τα δύο αποδείχτηκε δύσκολη εξίσωση.
Το Summerize για τους τελικούς χρήστες λειτουργεί ως εξής:
Ο χρήστης κάνει την εγγραφή του χρησιμοποιώντας κάποιο email του ή το Facebook account του.
Στη συνέχεια διαλέγει τι θα τον ενδιέφερε να κλείσει μεταξύ δύο ενοτήτων. Sunbeds ή Water Sports.
Τότε, η εφαρμογή αυτόματα παίρνει το γεωγραφικό του στίγμα και του δείχνει τα κοντινότερα συνεργαζόμενα μαγαζιά.
Διαλέγει ποιο τον ενδιαφέρει και από εκεί μπορεί να διαλέξει την συγκεκριμένη ξαπλώστρα ή το συγκεκριμένο water sport την ώρα που θέλει. Δίνεται η δυνατότητα να δει ακόμα προσφορές που έχει το μαγαζί καθώς και επιπλέον service (π.χ massage, ποτά).
Τέλος, καταχωρεί τα στοιχεία της πιστωτικής του κάρτας πληρώνει για την κράτηση αυτή και του αποστέλλεται ένα QR code. Mε αυτό πηγαίνει στην παραλία και του το σκανάρουν ώστε να ξέρουν οι επιχειρήσεις ότι είναι ο ίδιος άνθρωπος που έχει πληρώσει.
Αρκεί να δοκιμάσει κάποιος χρήστης να κάνει μια κράτηση για να δει πόσο απλή είναι αυτή η διαδικασία.
Για να γίνουν όλα τα παραπάνω και να υπάρχει η δυνατότητα να κλείνεις real time μια ξαπλώστρα ή ένα water sport, υπάρχει στο παρασκήνιο ένα πλήρες διαχειριστικό σύστημα για τους επιχειρηματίες.
To real time booking είναι κάτι σημαντικό καθώς επιτρέπει στον τελικό χρήστη ακόμα και όταν σηκωθεί κάποιος από την ξαπλώστρα του και την ελευθερώσει να το ξέρει ώστε να μπορεί να την κλείσει.
Από το διαχειριστικό σύστημα μπορούν οι επιχειρηματίες να παρακολουθούν ποιος έχει κάνει κράτηση, πότε, τα στοιχεία του, να έχουν ολοκληρωμένο πλάνο και μηχανογράφηση της παραλίας τους ή των water sport τους καθώς και μια σειρά άλλων υπηρεσιών όπως στατιστικά, προσφορές, services, ωράριο λειτουργίας, διαθεσιμότητες κτλ».
Πώς ξεκίνησε και που έφτασε η εταιρεία;
«Η Differend ξεκίνησε ως μια εταιρεία πληροφορικής και συμβουλευτικών υπηρεσιών, στο τέλος του 2012. Η εταιρεία έχει μια σειρά προϊόντων και υπηρεσιών την παρούσα χρονική στιγμή.
Το 2012 ξεκινήσαμε με ένα κεφάλαιο 4.000 ευρώ. Μετά από αρκετή προσωπική δουλειά αρχίσαμε να έχουμε τους πρώτους πελάτες μας. Μετά από 3,5 χρόνια λειτουργίας έχουμε καταφέρει να έχουμε ένα ικανοποιητικό αριθμό σταθερών πελατών και τζίρου το οποίο μας δίνει την δυνατότητα να δημιουργούμε σταδιακά νέα προϊόντα πληροφορικής και τις ιδέες μας».
Ήταν δύσκολο το ξεκίνημα;
«Το ξεκίνημα δεν ήταν δύσκολο. Όταν κάποιος είναι ακόμα στην αρχή έχει τον ενθουσιασμό, τις ιδέες, την διάθεση, το στομάχι να παλέψει. Τα δύσκολα είναι μετά. Όταν καταλαβαίνεις ότι με το που άνοιξες την εταιρεία έχεις ανοίξει τους ασκούς του Αιόλου».
Θα χαρακτηρίζατε την επιχείρηση ως «success story»;
«Success Story; Όχι. Έχουμε αρκετές απαιτήσεις από την δουλειά μας και τους εαυτούς μας ώστε να θεωρούμε ότι έχουμε δημιουργήσει ένα success story.
Είμαστε μια πολύ μικρή επιχείρηση στην Ελλάδα του 2016 που προσπαθεί με τα γνωστά προβλήματα να αναπτυχθεί σημαντικά. Σίγουρα όμως έχουμε μικρές επιτυχίες όλα αυτά τα χρόνια. Μερικές από αυτές είναι:
- ότι κάθε χρόνο έχουμε καταφέρει σχεδόν να διπλασιάζουμε το τζίρο της εταιρείας παρόλο το τρομερά υφεσιακό περιβάλλον
- ότι έχουμε καταφέρει να δημιουργήσουμε προϊόντα που αρέσουν στο κόσμο και στους πελάτες μας και αυτό είναι που μας δίνει κουράγιο να συνεχίζουμε».
Yπάρχει μυστικό επιτυχίας;
«Το μόνο σίγουρο είναι ότι εάν υπάρχει εμείς δεν το ξέρουμε. Θεωρώ ότι εάν υπήρχε μυστικό επιτυχίας, όλοι θα ήταν επιτυχημένοι και δεν θα υπήρχαν τα στατιστικά που υπάρχουν στις startup. Eίναι κοινό μυστικό ότι 9 στις 10 startup αποτυγχάνουν και κλείνουν.
Από την άλλη θεωρώ ότι υπάρχουν μερικές βασικές αρχές σύμφωνα με τις οποίες μπορεί κάποιος να πορευτεί ώστε να δημιουργήσει τις πιθανότητες κάποια στιγμή να βρει αυτό που ο καθένας ορίζει ως επιτυχία με τα δικά του κριτήρια.
Μερικές από τις αρχές αυτές είναι να αντέχει κάποιος να δουλεύει πολύ, πάρα πολύ. Ο κύριος Αποστολάκης από το Venture Friends Fund, είχε βάλει πρόσφατα μια φωτογραφία στο facebook που έλεγε: Some people leave where they work. Others just visit. Αυτό νομίζω τα συνοψίζει όλα.
Το δεύτερο είναι πρέπει να φροντίζει κάποιος για το cash flow της εταιρείας. Αυτό τελευταία έχει γίνει δύσκολο σπορ, για τους γνωστούς λόγους της κρίσης με αποτέλεσμα ότι δεν πληρώνεσαι εύκολα από κανέναν.
Τρίτον, να υπάρχει αγορά για αυτό που κάνεις. Όσο πιο μεγάλη τόσο το καλύτερο συνήθως.
Τέταρτον, η ομάδα που θα υπάρχει να μπορεί να προχωρήσει γρήγορα στα προβλήματα που θα βρει μπροστά της και να είναι ευέλικτη.
Τέλος, το να έχει κάποιο γερό στομάχι είναι βασικό, ώστε να μπορεί να αντιμετωπίσει αυτά τα δύσκολα που θα έρθουν. Γιατί σίγουρα θα έρθουν και σίγουρα θα είναι πολλά».
Ποια τα σχέδια σας για το μέλλον;
«Τα άμεσα πλάνα μας μέχρι τον Σεπτέμβριο είναι να εξυπηρετήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τους πελάτες μας, τόσο τους τελικούς χρήστες όσο και τους επιχειρηματίες του χώρου, καθώς αυτή η σεζόν αποτελεί δοκιμαστική περίοδο και για εμάς και για αυτούς.
Σύντομα θέλουμε να κάνουμε μια σειρά επιπλέον προσθηκών στην εφαρμογή μας, τις οποίες θεωρούμε απαραίτητες για να μπορούμε να εξυπηρετήσουμε πελάτες σε παγκόσμιο επίπεδο, πλέον, και όχι μόνο εθνικό.
Επίσης υπάρχει συγκεκριμένο roadmap για την επέκταση του Summerize σε νέες αγορές που έχουν καλοκαίρι όταν στην Ελλάδα έχουμε χειμώνα, ώστε να προσπαθήσουμε να εξαλείψουμε το στοιχείο της εποχικότητας στις ταμειακές ροές της εταιρείας.
Τέλος, έχουμε βρει και άλλα παραπλήσια industries (π.χ. χειμερινά σπορ) στα οποία ελπίζουμε ότι θα μπορέσουμε να επεκταθούμε πολύ γρήγορα, ώστε να μπορέσουμε να προσφέρουμε στον τελικό χρήστη μια σειρά επιπλέον υπηρεσιών».
Ποια είναι τιμολογιακή σας πολιτική και πως διαφοροποιήστε από τον ανταγωνισμό;
«Η τιμολογιακή μας πολιτική είναι ακριβώς η ίδια των μαγαζιών. Η τιμή είναι ίδια για την ξαπλώστρα ή το water sport σε σχέση με αυτή που θα έπαιρνε κάποιος εάν πήγαινε στην παραλία.
Σε αντίθεση με άλλες εφαρμογές ανταγωνιστικές εμείς δεν χρεώνουμε καπέλο στον τελικό χρήστη».
Το crew του Summerize την παρούσα στιγμή απαρτίζεται από τα εξής άτομα
Ο Διονύσης Κοντούλης ίδρυσε την Differend, την εταιρεία που διαχειρίζεται το Summerize, το 2012. Το 2007 πήρε το πτυχίο του στα Πληροφοριακά Συστήματα Υπολογιστών από το Αμερικάνικο Κολέγιο της Ελλάδας. Παράλληλα από το 2002 μέχρι το 2006 έχει εργαστεί σε τεχνική εταιρεία ως πωλητής. Τα τελευταία χρόνια λειτούργησε ως τεχνικός σύμβουλος σε επιχειρήσεις που πραγματοποίησαν διάφορα επενδυτικά σχέδια, με αποτέλεσμα να αποκτήσει σημαντική εμπειρία επιχειρηματικών projects συμπεριλαμβανομένου του τομέα του τουρισμού.
Ο Χρήστος Λαμπρινίδης είναι web & mobile developer με εμπειρία στη δημιουργία εφαρμογών για επιχειρήσεις. Σπούδασε Οικονομικά στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και το 2012 πήρε το MSc του στην Τεχνολογία Πληροφορικής. Στην Differend είναι υπεύθυνος για την ανάπτυξη και συντήρηση του λογισμικού.
Η Φλώρα Λεβέντη επέστρεψε πρόσφατα στην Ελλάδα, έπειτα από 10 χρόνια στις ΗΠΑ, όπου ακολουθούσε ακαδημαϊκή καριέρα παράλληλα με την εργασία της στην IBM. Οι σπουδές τoυ περιλαμβάνουν B.A. (Economics) από το Deree, M.A. (Quantitative Methods) από το Columbia University, και M.A. και M.Phil. (Economics) από το City University of New York. Στην Differend ασχολείται συμβουλευτικά με το dynamic pricing και τα μοντέλα big data models για τα apps της εταιρείας, τα οποία θα είναι διαθέσιμα από την επόμενη χρονιά.
Η Δήμητρα Παπαδοπούλου, front end developer της Differend, έχει κάνει κάνει πλούσιες σπουδές και έρευνες στα e-services, ενώ έχει πάρει μάστερ από το τμήμα ψηφιακών συστημάτων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά.
Ο Αλέξανδρος Αδάμ είναι υπεύθυνος για την εμπορική ανάπτυξη και επικοινωνία της εφαρμογής Summerize. Είναι απόφοιτος της γεωπονικής αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο στάθηκε η αφορμή για να ασχοληθεί με τη δημοσιογραφία, ιδρύοντας και το δικό του site αυτοκινήτου. Διαθέτει μεγάλη εμπειρία στο χώρο των πωλήσεων και ανάπτυξης.
koolnews