Μετρο Θεσσαλονίκης - Επιτέλους συμφωνία για το σταθμό Βενιζέλου!
ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ
Σε συμφωνία για τον τρόπο κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου στο μετρό της Θεσσαλονίκης κατέληξαν η Αττικό Μετρό και ο δήμος. Οι δύο πλευρές συνέκλιναν στη διατήρηση των αρχαιοτήτων και την κατασκευή σχεδόν όλων των απαραίτητων υποδομών του σταθμού σε κατώτερο επίπεδο. Παράλληλα, η Αττικό Μετρό θα αναλάβει να μελετήσει και να κατασκευάσει την αρχαιολογική «πλάζα» που πρότεινε ο δήμος. Το επιπλέον κόστος υπολογίζεται στα 15 εκατ. ευρώ.
Επειτα από μια διετία συγκρούσεων, αλλά και την άρνηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να διαχωρίσει τον σταθμό Βενιζέλου κατασκευαστικά και χρονικά από το υπόλοιπο έργο, οι δύο πλευρές επιτέλους κατέληξαν σε συμφωνία. Μάλιστα, τόσο ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γ. Μπουτάρης όσο και ο νέος πρόεδρος της Αττικό Μετρό Θ. Μυλόπουλος αφήνουν αιχμές για τον τρόπο χειρισμού της υπόθεσης έως σήμερα.
«Μετά την απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (σ.σ. περί διατήρησης in situ των αρχαιοτήτων που βρέθηκαν), η υπόθεση του σταθμού Βενιζέλου παρέμεινε σε εκκρεμότητα, δεν υπήρξε καμία προσπάθεια προσαρμογής», λέει ο κ. Μυλόπουλος. «Ξεκινήσαμε, λοιπόν, από το μηδέν και κάναμε σειρά συναντήσεων με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης και τη γ.γ. του ΥΠΠΟ Μαρία Βλαζάκη. Τελικά συμφωνήσαμε στη διατήρηση των αρχαιοτήτων, με μετακίνηση μόνο όσων χρειαστεί για να κατασκευαστούν οι είσοδοι του σταθμού και να αναπτυχθεί ο σταθμός στο δεύτερο επίπεδο. Μάλιστα, ορισμένες λειτουργίες που δεν ήταν απαραίτητο να βρίσκονται στον συγκεκριμένο σταθμό θα μετακινηθούν στον γειτονικό σταθμό Αγίας Σοφίας».
«Η Αττικό Μετρό δεσμεύθηκε ότι θα μελετήσει και θα κατασκευάσει και την αρχαιολογική πλάζα που είχαμε προτείνει, και μάλιστα ιδίοις εξόδοις», λέει ο κ. Μπουτάρης. «Η νέα μελέτη ήδη ξεκίνησε να εκπονείται από την Αττικό Μετρό, σε συνεργασία με τον ανάδοχο. Αυτό που μας απασχολούσε ήταν η διατήρηση των αρχαιοτήτων. Δεν μας απασχολεί αν η πλάζα ολοκληρωθεί λίγο αργότερα, γνωρίζουμε ότι απόλυτη προτεραιότητα έχει η κατασκευή του σταθμού, καθώς το έργο πρέπει να παραδοθεί το 2020. Η λύση ήρθε μόλις μετά μερικές συναντήσεις, τελικά δεν ήταν και τόσο δύσκολο», προσθέτει. Οπως εξηγεί ο κ. Μυλόπουλος, για τον σταθμός Βενιζέλου και τη διαμόρφωση του αρχαιολογικού χώρου προβλέπεται με συμπληρωματική σύμβαση, καθώς πρόκειται για ένα νέο έργο (το κόστος υπολογίζεται στα 15 εκατ. ευρώ).
Προς Καλαμαριά
Οσον αφορά τις εξελίξεις στο υπόλοιπο έργο, την επόμενη εβδομάδα ξεκινά ο πρώτος μετροπόντικας για τη διάνοιξη του άλλου 23% της βασικής γραμμής. Η γραμμή πρέπει να διανοιχθεί έως το τέλος του έτους και κατόπιν οι μετροπόντικες να μεταφερθούν για τη διάνοιξη της επέκτασης προς Καλαμαριά.
Τις ημέρες αυτές θα ξεκινήσει και η κατάληψη νέων χώρων για τα εργοτάξια της επέκτασης, μετά την άδεια που έδωσε το υπουργείο Περιβάλλοντος.
kathimerini