27/09/2020
         

WARG Handcrafted Apparel

Manos Manos Τρίτη, 3 Ιανουαρίου 2012
Κόσμος   Υγεία
+ + -

Γερμανία: Ο όμιλος Brenntag, προμήθευσε σιλικόνη στην εταιρεία PIP, "για βιομηχανική χρήση"

  Ο Top of Form 1γερμανικός όμιλος Brenntag, ειδικός στον τομέα της διανομής χημικών προϊόντων, ανακοίνωσε σήμερα ότι προμήθευσε σιλικόνη στη γαλλική εταιρεία PIP, δήλωσε όμως ότι διευκρίνισε στην εταιρεία που παρήγαγε ελαττωματικά εμφυτεύματα στήθους, ότι προοριζόταν "για βιομηχανική χρήση". 

Η Brenntag υπογράμμισε, εξάλλου, ότι "ανταποκρίθηκε πλήρως στις απαιτήσεις της Γαλλικής Υπηρεσίας Υγειονομικής Ασφάλειας (Afssaps) το 2010" για το θέμα αυτό, σύμφωνα με ανακοίνωση της. 

Η εταιρεία "δεσμεύεται να παράσχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στις αρχές", προστίθεται. 

"Οι πελάτες της Brenntag λαμβάνουν πάντα τεχνικά στοιχεία και προδιαγραφές, που περιέχουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Και πράγματι επιβεβαιώνεται από το αρχείο των παραγγελιών μας ότι τα προϊόντα αυτά προορίζονταν αποκλειστικά για βιομηχανική χρήση", δήλωσε η εταιρεία. "Επιπλέον, η Brenntag προτρέπει τους πελάτες της να επαληθεύουν ότι τα παραδοθέντα προϊόντα είναι κατάλληλα για τη χρήση, που επιθυμούν να κάνουν στη δική τους παραγωγή", προστίθεται στην ανακοίνωση.

 

 

 

ofono 


Manos Manos Τρίτη, 3 Ιανουαρίου 2012
Τοπικά
+ + -

Βρέθηκε νεκρός μέσα σε κοντέινερ

Νεκρός βρέθηκε ένας άνδρας, 55 ετών από την Ινδία, ο οποίος βρέθηκε νεκρός σήμερα το πρωί μέσα σε κοντέινερ όπου διέμενε στον Ελεώνα Θηβών. Τον 55χρονο εντόπισε νεκρό σε ύπτια θέση, επάνω στο κρεβάτι του, ένας εργάτης εργοστασίου που βρισκόταν εκεί κοντά και αμέσως κάλεσε την αστυνομία.

Δεν είναι γνωστό αν ο 55χρονος μετανάστης πέθανε από το κρύο ή άλλα παθολογικά αίτια.

 

 

 

 

lamiareport 


Manos Manos Τρίτη, 3 Ιανουαρίου 2012
Life style
+ + -

Αν δεν ήταν ο Φερεντίνος κανείς δεν θα έβαζε ΑΝΤ1...

  Με μάλλον υποτιμητικό τρόπο μίλησε η στιχουργούς Εύη Δρούσα για τη Σίσσυ Χρηστίδου χαρακτηρίζοντας την εμμέσως πλην σαφώς «υπερεκτιμημένη».

 

Η γνωστή στιχουργός μίλησε στην κάμερα της εκπομπής «Πρωινή Μελέτη» και αποκάλυψε γιατί προτιμά το «Πρωινό Mou» από την πρωινή ψυχαγωγική εκπομπή του ΑΝΤ1. «Το σχήμα που έχει ο ΑΝΤ1 δεν μπορεί να δέσει. Δεν υπάρχει χημεία και υπάρχει ένα "εγώ" στον καθένα. Δε δουλεύουν για το σύνολο. (...) Αν δεν ήταν ο Φερεντίνος, κανείς δε θα έβαζε να δει το πρωινό του ΑΝΤ1. Καμιά φορά εκτιμάμε παραπάνω έναν άνθρωπο από ότι πρέπει να τον εκτιμήσουμε σ' αυτό που κάνει. Δεν νομίζω ότι της πηγαίνει αυτό το πράγμα της Χρηστίδου. Πρέπει να προσπαθήσει να μπει μες στο σύνολο. Είναι μόνη της και αλλού!» 

 

 

 

real 


Manos Manos Τρίτη, 3 Ιανουαρίου 2012
Διάφορα
+ + -

«Ανθίζουν» οι στέγες σε όλα τα δημόσια κτίρια

  Σχέδιο με στόχο να πρασινίσουν οι στέγες του Δημοσίου σε έκταση 200.000 τ.μ. σε όλη την Ελλάδα προωθεί το υπουργείου Περιβάλλοντος μαζί με το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ). Στο πρόγραμμα «Πράσινα Δώματα σε Δημόσια Κτίρια», που συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής κατά 20 εκατ. ευρώ, μπορούν να συμμετάσχουν υπουργεία, περιφέρειες της χώρας, καλλικρατικοί ΟΤΑ, καθώς και νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου δικαίου, μη κερδοσκοπικού, κοινωφελούς χαρακτήρα. 

Οι προτάσεις, που θα υποβληθούν έως τις 6 Φεβρουαρίου 2012, θα πρέπει να συμβάλλουν στην εξοικονόμηση ενέργειας, στην αισθητική αναβάθμιση και στην ανάδειξη του δημόσιου κτιρίου και των ιδιαίτερων πολιτισμικών και φυσικών χαρακτηριστικών της περιοχής, στη μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης, της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και των εκπομπών αερίων που προκαλούν την κλιματική αλλαγή. Οι προτάσεις θα αξιολογηθούν από το ΚΑΠΕ, ενώ η ολοκλήρωση κάθε έργου θα πρέπει να γίνει σε 36 μήνες από την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης ένταξης της πράξης στο πρόγραμμα. 
Τα πράσινα, φυτεμένα δώματα με βλάστηση από γρασίδι μέχρι και δέντρα έχουν εξελιχθεί σε ένα δυναμικό εργαλείο αλλαγής των περιβαλλοντικών και ενεργειακών δεδομένων της περιοχής όπου αναπτύσσονται.

Εξοικονόμηση ενέργειας 

Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες μια «πράσινη» στέγη μπορεί να προσφέρει θερμομόνωση και αυξημένα ενεργειακά οφέλη χειμώνα-καλοκαίρι, καθώς έχει υπολογιστεί ότι επιφέρει εξοικονόμηση ενέργειας κατά 10%. Η βλάστηση που αναπτύσσεται έχει τη δυνατότητα να μειώσει τη θερμοκρασία του αέρα που περνά από την ταράτσα. Αυτό σημαίνει ότι όταν ο ο καλοκαιρινός άερας περνά από ταράτσα μπετόν με θερμοκρασία 55-60 βαθμούς Κελσίου ζεσταίνεται, γίνεται ελαφρύς και ανεβαίνει στην ατμόσφαιρα, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ανανέωση και ψύξη στην πόλη. Αντίθετα, όταν περνά από την πράσινη ταράτσα, όπου η θερμοκρασία δεν ξεπερνά τους 25 βαθμούς, τότε ο αέρας γίνεται ψυχρότερος, με αποτέλεσμα να δροσίζει την πόλη και να την καθαρίζει από ρύπους.

Η πυκνή κάλυψη των οροφών με βλάστηση δημιουργεί δηλαδή μια φυσική ασπίδα προστασίας από την ηλιακή ακτινοβολία και τους ανέμους, ενώ συμβάλλει και στην παρακράτηση των νερών. Η κατανάλωση ενέργειας για ψύξη και θέρμανση μειώνεται, η διάρκεια ζωής του κτιρίου αυξάνεται, όπως αυξάνεται και η εμπορική αξία του ακινήτου.

Το πρόγραμμα εφαρμογής «πράσινων» ταρατσών, αλλά και κατασκευής κατοικιών με βάση τη βιοκλιματική, στηρίζει ο υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Γιώργος Παπακωνσταντίνου, ο οποίος μάλιστα σχεδιάζει να προτείνει βιοκλιματικά κίνητρα επέκτασης του μέτρου και στα σπίτια, έτσι ώστε οι πόλεις να αλλάξουν εικόνα, να γίνουν πολύχρωμες και ουσιαστικότερα φιλικές στο περιβάλλον. Στο πλαίσιο μείωσης της όποιας κατασπατάλησης που παρατηρείται στον δημόσιο τομέα, οι «πράσινες» στέγες θα βοηθήσουν στην εξοικονόμηση ενέργειας αλλά και στη μείωση της έντασης της ενεργειακής κατανάλωσης σε επιλεγμένους φορείς με υψηλό ενεργειακό κόστος λειτουργίας.

Αστική λύση

«Οι πράσινες στέγες αποτελούν μια θαυμάσια λύση για το αστικό περιβάλλον, καθώς προσφέρουν σημαντικότατη εξοικονόμηση ενέργειας, βελτίωση των κλιματικών συνθηκών των πόλεων, μείωση της ρύπανσης και παρακράτηση της βροχής. Δεδομένης της αδυναμίας ενσωμάτωσης νέων χώρων πρασίνου στον αστικό ιστό, αποτελούν μια εναλλακτική λύση, η οποία αναβαθμίζει περιβαλλοντικά και αισθητικά τις πόλεις μας», υπογραμμίζει στη Real news ο υπεύθυνος του προγράμματος, πρόεδρος του Κέντρου Ανανεώσιμων Πηγών και Εξοικονόμησης Ενέργειας, καθηγητής Ματθαίος Σανταμούρης. 

«Το ΥΠΕΚΑ, μαζί με το ΚΑΠΕ και το ΕΠΠΕΡΑΑ (Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2007-2013) έχουν προσκαλέσει τους φορείς δημοσίων και δημοτικών κτιρίων σε ένα μεγάλο πρόγραμμα εγκατάστασης πράσινων δομημένων ορόφων. Ευελπιστούμε να εγκαταστήσουμε περίπου 200.000 τ.μ. φυτεμένα δώματα σε όλη την Ελλάδα. Το πρόγραμμα αυτό είναι ίσως το μεγαλύτερο εθνικό πρόγραμμα στην Ευρώπη και ίσως σε όλο τον κόσμο», καταλήγει ο Μ. Σανταμούρης. 

Προϋπόθεση εφαρμογής του μέτρου είναι η στατική επάρκεια του κτιρίου και η άρτια στεγανοποίηση της επιφάνειας φύτευσης. Τα φυτά που αναπτύσσονται στα φυτεμένα δώματα θα πρέπει να έχουν αντοχή σε υψηλές θερμοκρασίες, στην ξηρασία και στους δυνατούς ανέμους. 

Πολλά τα ενεργειακά και περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα 

«Τα φυτεμένα δώματα έχουν τόσο ενεργειακά όσο και περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα. Οι μονωτικές ικανότητες του φυτεμένου δώματος μειώνουν τις ενεργειακές ανάγκες για θέρμανση και ψύξη και συμβάλλουν στη βελτίωση των μικροκλιματικών συνθηκών στη θέση εγκατάστασης. Σε μακροχρόνιο επίπεδο τα φυτεμένα δώματα βελτιώνουν τη βιοποικιλότητα της περιοχής, εφόσον για την ανάπτυξή τους χρησιμοποιείται ενδημική βλάστηση που απομακρύνθηκε κατά την ανέγερση του κτιρίου», τονίζει στη Real news η επίκουρη καθηγήτρια του τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος του Πολυτεχνείου Κρήτης δρ. Διονυσία Κολοκοτσά. «Επιπλέον, σε εντατικές κατασκευές στις οποίες τοποθετούνται και αναπτύσσονται θάμνοι αλλά και δέντρα υπάρχει η δυνατότητα δημιουργίας μικρών οικοσυστημάτων που συνεισφέρουν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων», καταλήγει.

 

 

 

 

real 


Manos Manos Τρίτη, 3 Ιανουαρίου 2012
Τεχνολογία   Τοπικά
+ + -

Εργασίες για την κατασκευή δύο νέων "πράσινων" δημοτικών σχολείων

  Δύο νέα «πράσινα» δημοτικά σχολεία αποκτά η Κατερίνη, καθώς υπογράφηκαν οι συμβάσεις για την κατασκευή των βιοκλιματικών κτιρίων από τον δήμαρχο, Σάββα Χιονίδη, και τον εκπρόσωπο της αναδόχου εταιρίας. 

Με χρηματοδότηση 100% από το ΕΣΠΑ ξεκινά η κατασκευή του 4ου δημοτικού σχολείου στην περιοχή Βατάν - Μυλαυλάκου και του 14ου δημοτικού στην περιοχή Εθνικού Σταδίου. 

Ο προϋπολογισμός κάθε σχολείου ανέρχεται στο ποσό των 3.700.000 ευρώ, ενώ συνολικά, με την κατασκευή ενός ακόμη σχολείου στην περιοχή των Ευαγγελικών, που πρόκειται να ξεκινήσει σύντομα, η δημοτική αρχή της Κατερίνης πέτυχε χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ ύψους 11 εκατ.ευρώ 

Με την κατασκευή των νέων «πράσινων» σχολείων θα λυθούν στεγαστικά προβλήματα, ενώ θα αξιοποιηθούν παράλληλα οι ενεργειακοί πόροι, που συντελούν στη μείωση του κόστους σε ό,τι αφορά την ενέργεια και την προστασία του περιβάλλοντος. 

Τα δύο «πράσινα» δημοτικά σχολεία της Κατερίνης αναμένεται να ανοίξουν τις πύλες τους και να υποδεχτούν τους μαθητές το Σεπτέμβριο του 2013.

 

 


ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Manos Manos Τρίτη, 3 Ιανουαρίου 2012
Life style
+ + -

Ενας πλαστικός χειρουργός στην πίστα!

  Το πρωί κρατάει νυστέρι και χαρίζει ομορφιά, ενώ το βράδυ πιάνει το μικρόφωνο και τραγουδάει «Τέλεια»! Ο Ιωακείμ Φωκάς είναι ίσως ο μοναδικός Ελληνας τραγουδιστής που έχει τελειώσει την Ιατρική και την υπηρετεί ταυτόχρονα με την άλλη μεγάλη του αγάπη, τη μουσική. Η «Espresso» τον συνάντησε λίγο μετά τη βάρδιά του στο νοσοκομείο όπου κάνει την ειδικότητά του ως πλαστικός χειρουργός. 

«Ασχολούμαι με τη μουσική από τότε που ήμουν δέκα ετών. Δεν ήθελα να μάθω κάποιο όργανο, αλλά να ασχοληθώ με τη βυζαντινή μουσική» λέει ο Ιωακείμ και αποκαλύπτει γελώντας: «Να φανταστείς, ήμουν από τους μικρότερους δεξιούς ψάλτες στις ενορίες της Αθήνας».

Μεγαλώνοντας ο Ιωακείμ ανακάλυψε πως ήθελε να ασχοληθεί με την Ιατρική. Ετσι, μόλις αποφοίτησε από το λύκειο, αποφάσισε να φύγει για τη Σουηδία προκειμένου να σπουδάσει: «Εκεί τα πράγματα ήταν λιγάκι δύσκολα. Επρεπε να βρω μια δουλειά για να έχω επιπλέον χαρτζιλίκι. Ξεκίνησα με το σκεπτικό ότι θα ψάλλω στην ελληνική χριστιανική εκκλησία της Σουηδίας, αλλά τα πράγματα δεν πήγαν όπως τα ήθελα».

Μέχρι τότε ο Ιωακείμ δεν ήθελε να ακούσει κουβέντα για το λαϊκό τραγούδι και τα μπουζούκια, ωστόσο τα ραντεβού με τη ζωή τα κλείνει η μοίρα: «Ψάχνοντας για δουλειά μού είπε ένας φίλος να τραγουδήσω στα ελληνικά μπουζούκια της Σουηδίας. Αρχικά ξίνισα, αλλά τα λεφτά ήταν καλά κι έτσι ξεκίνησα». Η αρχή είχε γίνει, όμως ο Ιωακείμ κατάλαβε πως αν έμενε στη Σουηδία, δεν θα αποφοιτούσε ποτέ, οπότε επέλεξε ννα πάει στη Ρουμανία: «Εκεί έφτιαξα μια μπάντα και τα βράδια δουλεύαμε. Τελικά αποφοίτησα κανονικά, στα έξι χρόνια. Ηρθα στην Ελλάδα και έδωσα εξετάσεις στο ΔΙΚΑΤΣΑ, ενώ παράλληλα τραγουδούσα σε διάφορα μαγαζιά». 

Η αρχή της τραγουδιστικής του καριέρας στην Αθήνα έγινε όταν επιχειρηματίας τού πρότεινε να τραγουδήσει σε βραδινό μαγαζί: «Δεν με είχε ακούσει ποτέ, αλλά του είχαν πει για εμένα. Πήγα, του άρεσα και ξεκίνησα. Τόσο απλά» λέει γελώντας. 

Πριν από δύο χρόνια έγινε και η γνωριμία του Ιωακείμ Φωκά με τον Φοίβο: «Δεν το φανταζόμουν ποτέ. Ειλικρινά, ήταν δώρο Θεού. Μετά το “Τέλεια” που ακούστηκε πολύ, τώρα έχουμε κάνει μια καινούργια δουλειά, σε μουσική του Φοίβου και στίχους της Ελένης Γιανατσούλια, με τίτλο “Δικά μου τα δικά σου”».

Οσο για το πώς καταφέρνει να συνδυάζει την Ιατρική με το τραγούδι: «Είναι και τα δύο κομμάτια του εαυτού μου. Προς το παρόν το τραγούδι δεν επηρεάζει την Ιατρική, αφού δουλεύουμε μόνο Παρασκευή και Σάββατο, οπότε δεν έχω χειρουργεία. Αν τύχει καμία εφημερία, κάνω αλλαγές με τους συναδέλφους που με ανέχονται ακόμη» λέει γελώντας και ξεκαθαρίζει:

«Οσο κι αν ακούγεται περίεργο, στο νοσοκομείο είμαι άλλος άνθρωπος. Ξεχνάω τον τραγουδιστή στο σπίτι. Εχει τύχει να με αναγνωρίσουν αρκετές φορές και δεν σου κρύβω πως είμαι λίγο μαζεμένος. Στο χειρουργείο έχεις να κάνεις με ζωές, οπότε δεν υπάρχει περιθώριο λάθους ή επιπολαιότητας».

Πάντως ο Ιωακείμ είναι ανά πάσα στιγμή έτοιμος, αφού, όπως είπε, κουβαλάει πάντα μαζί του το μικρό βαλιτσάκι του με τα σύνεργα πρώτων βοηθειών.

 

 

 

 

real 


Manos Manos Τρίτη, 3 Ιανουαρίου 2012
Κόσμος
+ + -

Συνεχίζεται η αιματοχυσία στη Συρία

 

Ακόμη 23 άτομα προστέθηκαν στη λίστα των νεκρών

Το Συριακό Παρατηρητήριο των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων ανακοίνωσε ότι 18 μέλη των συριακών δυνάμεων ασφαλείας σκοτώθηκαν σήμερα την αυγή σε συγκρούσεις με λιποτάκτες στην περιοχή Ντεράα, στη νότια Συρία.

«Τουλάχιστον 18 μέλη των δυνάμεων ασφαλείας σκοτώθηκαν την αυγή στο Τζάσεμ όταν δεκάδες στρατιώτες του τακτικού στρατού λιποτάκτησαν παίρνοντας μαζί τους τα όπλα τους» διευκρινίζει το Παρατηρητήριο σε ανακοίνωσή του.

«Κατά την λιποταξία τους, πράκτορες της ασφάλειας του τμήματος του Τζάσεμ τους πυροβόλησαν και ακολούθησαν συγκρούσεις κατά τις οποίες σκοτώθηκαν τουλάχιστον 18 μέλη των δυνάμεων ασφαλείας. Οι σοροί τους μεταφέρθηκαν σε κυβερνητικό νοσοκομείο και οι πράκτορες της ασφάλειας συνέλαβαν περισσότερα από 100 άτομα από τους κατοίκους» προσθέτει.

Εξάλλου πέντε άμαχοι σκοτώθηκαν σήμερα στη Συρία. Δύο νεαροί άνδρες, ηλικίας 20 και 28 ετών αντίστοιχα, σκοτώθηκαν από τα πυρά των δυνάμεων ασφαλείας στη συνοικία Κούσουρ στη Χάμα, στην κεντρική Συρία.

Τρία άλλοι άμαχοι σκοτώθηκαν στη Χομς, επίσης στην κεντρική Συρία, από τις δυνάμεις ασφαλείας, οι οποίες άνοιξαν πυρ σε πολλές συνοικίες της πόλης αυτής, ένα από τα επίκεντρα του κινήματος αμφισβήτησης του καθεστώτος του προέδρου Μπασάρ αλ Άσαντ, σύμφωνα με την ίδια πηγή.

Τα γεγονότα αυτά σημειώνονται την ώρα που οι παρατηρητές του Αραβικού Συνδέσμου που έχουν μεταβεί στη Συρία για να κάνουν μια αποτίμηση της κατάστασης βρίσκονταν στις περιοχές Χομς, Ντεράα και Ιντλίμπ, στη βορειοδυτική Συρία, σύμφωνα με τη δημόσια συριακή τηλεόραση. 
 
 
 
newsbeast 

Manos Manos Τρίτη, 3 Ιανουαρίου 2012
Πολιτικά   facebook
+ + -

Χάρρυ Κλυνν προς Μίμη Ανδρουλάκη: «Τι χοντροπ@π@ριές αμολάς ρε Μίμη;»

  Σχόλιο του Χάρρυ Κλυνν στο yfrog.com για τις δηλώσεις Μίμη Ανδρουλάκη: Μ. Ανδρουλάκης: «Δεν μπορείς να τον ταπεινώνεις τον Παπανδρέου. Να του φορτώσεις τα πάντα στη πλάτη» Τι χοντροπ@π@ριές είναι αυτές οι ρουκέτες που αμολάς ρε Μίμη; Επικοινωνείς με τη μυαλοθήκη σου ή τα έχεις χάσει εντελώς; Για τον Παπανδρέου μιλάμε ρε, που βύθισε έναν ολόκληρο λαό στην εξαθλίωση και στην αβεβαιότητα, για ένα πουλημένο τομάρι που ξεπούλησε την Πατρίδα και την μετέτρεψε σε ένα ελεεινό προτεκτοράτο. Σταμάτα λοιπόν να προκαλείς γιατί η υπομονή έχει και τα όριά της… Κατάλαβες ανερυθρίαστε, πρώην φίλε;

 

 

 

 

trelokouneli


Xaris Τρίτη, 3 Ιανουαρίου 2012
Διάφορα
+ + -

Διάσημα υπερωκεάνια και η ιστορία τους!

Κοινό στοιχείο όλων οι εντυπωσιακές διαστάσεις, τα μεγάλα φουγάρα και οι μηχανές τεράστιας ισχύος που όργωσαν τον Ατλαντικό ωκεανό επιζητώντας την ταχύτητα, την πολυτέλεια και την μαζική μεταφορά των επιβατών μέχρι την εμφάνιση της αεροπλοΐας που τα έθεσε στο περιθώριο, αναγκάζοντάς τα σε απόσυρση ή στην μετατροπή τους σε κρουαζιερόπλοια. Από το «Great Britain» του 1840 μέχρι και το «Queen Mary II» της νέας χιλιετίας, τα υπερωκεάνια πρωταγωνίστησαν στη θάλασσα, ενώνοντας Ευρώπη και Αμερική.

1. GREAT BRITAIN

• Χώρα προέλευσης: Μεγάλη Βρετανία
• Χρονολογία ναυπήγησης: 1843
• Μήκος: 88 μέτρα
• Πλάτος: 15.2 μέτρα
• Τονάζ: 3.270 τόνοι
• Μηχανές: Κινητήρας «compound», 1 έλικας
• Ταχύτητα: 9 κόμβοι
• Επιβάτες: 350 & 300 πλήρωμα
• Κατασκευαστής: William Patterson, Bristol, Αγγλία

Perierga.gr - Διάσημα υπερωκεάνια!

Το «Great Britain» σημάδεψε μια ολόκληρη εποχή. Όταν ναυπηγήθηκε, ήταν το μεγαλύτερο πλοίο κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από σίδερο, το πρώτο που δημιουργήθηκε για υπερατλαντικά ταξίδια και το πρώτο που διέσχισε τον Ατλαντικό με έλικα και κινητήρια δύναμη τον ατμό. Το παρθενικό του ταξίδι ξεκίνησε στις 26 Ιουλίου 1845 από το Λίβερπουλ και ολοκληρώθηκε 14 μέρες και 21 ώρες αργότερα στο λιμάνι της Νέας Υόρκης. Το 1877, μετά από 32 ολόκληρα χρόνια δρομολογίων, του αφαιρέθηκαν οι μηχανές και μετατράπηκε σε εμπορικό ιστιοφόρο. Το 1970 αποσύρθηκε στα νησιά Φόκλαντ και έκτοτε λειτουργεί ως ναυτικό μουσείο. Θεωρείται ως το πρώτο υπερωκεάνιο της ιστορίας.

2. GREAT EASTERN 1858

• Χώρα προέλευσης: Μεγάλη Βρετανία
• Χρονολογία ναυπήγησης: 1858
• Μήκος: 210 μέτρα
• Πλάτος: 25.3 μέτρα
• Τονάζ: 18.915 τόνοι
• Μηχανές: 5 ατμομηχανές συνολικής ισχύος 8000 ίππων
• Ταχύτητα: 13.5 κόμβοι (24.5 km/h)
• Επιβάτες: 4000
• Κατασκευαστής: J. Scott Russell & Co., Millwall, Αγγλία

Perierga.gr - Διάσημα υπερωκεάνια!

Το Great Eastern, το πλοίο που ενέπνευσε τον Ανδρέα Εμπειρίκο να γράψει τον «Μεγάλο Ανατολικό», ήταν χαρακτηριστικό δείγμα της εποχής (μέσα 18ου αιώνα μέχρι αρχές 19ου) που συνδύασε τα πανιά και τις μηχανές. Όταν ναυπηγήθηκε το 1858 στο Millwall του Λονδίνου, ήταν σχεδόν πέντε φορές μεγαλύτερο από οποιοδήποτε άλλο πλοίο στον κόσμο και μπορούσε να μεταφέρει 4000 επιβάτες κάνοντας τον περίπλου της Γης χωρίς να χρειαστεί ανεφοδιασμό! Τα 210 μέτρα του μήκους του αποτέλεσαν παγκόσμιο ρεκόρ για 41 ολόκληρα χρόνια. Πολύ μπροστά από την εποχή του, το Great Eastern αποδείχτηκε μια εμπορική αποτυχία. Διέθετε ελάχιστη ισχύ και παρά το μέγεθός του, είχε προβλήματα ισορροπίας. Μπορούσε να δέσει σε ελάχιστα λιμάνια και το μανουβράρισμά του ήταν πολύ δύσκολο. Πρόλαβε να κάνει δέκα δρομολόγια στην υπερατλαντική γραμμή πριν αποσυρθεί οριστικά. Στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε για την τοποθέτηση υποβρύχιων καλωδίων στον Ατλαντικό και τον Ινδικό ωκεανό, περνώντας το πρώτο υπερατλαντικό τηλεγραφικό καλώδιο το 1866. Το 1886 κατέληξε στο λιμάνι του Λίβερπουλ, όπου λειτούργησε ως πλωτό κέντρο διασκέδασης μέχρι το 1889, όταν και πουλήθηκε για παλιοσίδερα.

3. DEUTSCHLAND

• Χώρα προέλευσης: Γερμανία
• Χρονολογία ναυπήγησης: 1900
• Μήκος: 208.5 μέτρα
• Πλάτος: 20.4 μέτρα
• Τονάζ: 16.502 τόνοι
• Μηχανές: Κινητήρες τετραπλής ανάπτυξης, 2 έλικες, 37.800 ίπποι
• Ταχύτητα: 22 κόμβοι (40.75 km/h)
• Επιβάτες: 450 (1η θέση), 300 (2η θέση), 350 (3η θέση)
• Κατασκευαστής: AG Vulcan, Stettin, Πολωνία

Perierga.gr - Διάσημα υπερωκεάνια!

Το μεγαλύτερο και κομψότερο υπερωκεάνιο της αυγής του 20ου αιώνα ναυπηγήθηκε με βασικότερο στόχο να γίνει το γρηγορότερο επιβατικό υπερατλαντικό πλοίο, κερδίζοντας το «blue ribbon», το παγκόσμιο ναυτικό βραβείο δηλαδή για τον ταχύτερο διάπλου του Ατλαντικού (κάτι πολύ σημαντικό για την εποχή, αφού το βραβείο συνοδευόταν συνήθως με κατακόρυφη αύξηση των επιβατών, που έψαχναν πάντοτε το μικρότερο σε διάρκεια ταξίδι από την Ευρώπη στις ΗΠΑ και αντίστροφα). Το «Deutschland» κατάφερε να σπάσει το ρεκόρ με ταχύτητα 41.5 km/h και το κράτησε για 6 ολόκληρα χρόνια. Το 1910 μετατράπηκε σε κρουαζιερόπλοιο αλλάζοντας το όνομά του σε «Victoria Louise» και μετά τον 1ο Παγκόσμιο Πόλεμο χρησιμοποιήθηκε ως εμπορικό μέχρι το 1925, όταν και πουλήθηκε για παλιοσίδερα.

4. LUSITANIA

• Χώρα προέλευσης: Μεγάλη Βρετανία
• Χρονολογία ναυπήγησης: 1907
• Μήκος: 232 μέτρα
• Πλάτος: 26.8 μέτρα
• Τονάζ: 31.550 τόνοι
• Μηχανές: Τουρμπίνες άμεσης μετάδοσης, 4 έλικες, 68.000 ίπποι
• Ταχύτητα: 24 κόμβοι (44.4 km/h)
• Επιβάτες: 563 (1η θέση), 464 (2η θέση), 1138 (3η θέση)
• Κατασκευαστής: John Brown & Co. Ltd, Glasgow, Σκωτία

Perierga.gr - Διάσημα υπερωκεάνια!

Το υπερωκεάνιο που έσπασε το ρεκόρ του «Deutschland» παίρνοντας το «blue ribbon», ήταν η «Lusitania», το μεγαλύτερο και πολυτελέστερο πλοίο της εποχής, το πρώτο που ξεπέρασε τους 25 κόμβους σε υπερατλαντικό ταξίδι. Στις 7 Μαΐου του 1915 βυθίστηκε – χωρίς προειδοποίηση – από τορπίλη γερμανικού υποβρυχίου U-20 στα νότια της Ιρλανδίας, με συνολικές απώλειες 1198 θύματα. Οι 228 Αμερικανοί νεκροί πολίτες ήταν η αιτία που οι ΗΠΑ μπήκαν στον 1ο Παγκόσμιο Πόλεμο στο πλευρό των συμμάχων. Μυστήριο πάντως παραμένει μέχρι σήμερα το γιατί ο πλοίαρχος δεν έκανε το κλασικό ζιγκ ζαγκ τη στιγμή μάλιστα που το πλοίο κινείτο με πλήρη ισχύ.

5. TITANIC

• Χώρα προέλευσης: Μεγάλη Βρετανία
• Χρονολογία ναυπήγησης: 1911
• Μήκος: 259.8 μέτρα
• Πλάτος: 28.2 μέτρα
• Τονάζ: 46.328 τόνοι
• Μηχανές: Κινητήρες τριπλής ανάπτυξης, 3 έλικες, 50.000 ίπποι
• Ταχύτητα: 21 κόμβοι (38.9 km/h)
• Επιβάτες: 1034 (1η θέση), 510 (2η θέση), 1022 (3η θέση)
• Κατασκευαστής: Harland & Wolff, Belfast, Ιρλανδία

Perierga.gr - Διάσημα υπερωκεάνια!

Το υπερωκεάνιο «θρύλος» ξεκίνησε το παρθενικό του ταξίδι στις 10 Απριλίου του 1912. Δυο μέρες αργότερα, παρά την προειδοποίηση για τον κίνδυνο παγόβουνων και ενώ το πλοίο βρισκόταν 1100 χιλιόμετρα ανατολικά της Νέας Γης, ο πλοίαρχος Edward Smith συνεχίζοντας την πορεία του χωρίς να μειώσει ταχύτητα, έστειλε τον «Τιτανικό» στην αιωνιότητα και 1503 από τους 2223 συνολικά επιβάτες στον θάνατο. Ήταν 23:40 όταν έγινε η μοιραία σύγκρουση και το σκοτάδι μαζί με την έλλειψη ικανού αριθμού από σωστικές λέμβους, αύξησε κατακόρυφα τον πανικό και μετέτρεψε το τεράστιο και υπερπολυτελές δημιούργημα σε ένα από τα μεγαλύτερα ναυάγια της ναυτικής ιστορίας. Χρειάστηκαν λιγότερες από δυόμιση ώρες για να βυθιστεί το καμάρι της «White Star Line», που όταν ναυπηγήθηκε, έσπασε κάθε προηγούμενο ρεκόρ μεγέθους και πολυτέλειας.

6. AQUITANIA

• Χώρα προέλευσης: Μεγάλη Βρετανία
• Χρονολογία ναυπήγησης: 1913
• Μήκος: 274.5 μέτρα
• Πλάτος: 29.6 μέτρα
• Τονάζ: 45.547 τόνοι
• Μηχανές: Τουρμπίνες με γρανάζια, 4 έλικες
• Ταχύτητα: 23 κόμβοι (42.6 km/h)
• Επιβάτες: 618 (1η θέση), 614 (2η θέση), 1998 (3η θέση)
• Κατασκευαστής: John Brown & Co. Ltd, Glasgow, Σκωτία

Perierga.gr - Διάσημα υπερωκεάνια!

Υπήρξε το πιο όμορφο υπερωκεάνιο από όσα έπλευσαν στη γραμμή του Βόρειου Ατλαντικού και σίγουρα το πιο κομψό από όσα είχαν 4 φουγάρα. Η σιλουέτα του ήταν η πιο δημοφιλής στα χρόνια πριν τον 1ο Παγκόσμιο Πόλεμο. Οι γραμμές του, η καταπληκτική του κατασκευή και τα κεκλιμένα φουγάρα του είχαν τις τέλειες αναλογίες παρουσιάζοντας ένα μοναδικό θέαμα στα λιμάνια της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Ναυπηγήθηκε μαζί με τα «Lusitania» και «Mauretania» και χρησιμοποιήθηκε στη διάρκεια των δυο Παγκοσμίων Πολέμων για τη μεταφορά στρατευμάτων. Κατά καιρούς έκανε και κρουαζιέρες στη Μεσόγειο Θάλασσα. Το 1950, λόγω του ότι δεν ανανεώθηκε το πιστοποιητικό λειτουργίας του, πουλήθηκε για παλιοσίδερα, βάζοντας έτσι τέλος σε μια ολόκληρη εποχή υπερατλαντικών πλοίων.

7. BRITANNIC

• Χώρα προέλευσης: Μεγάλη Βρετανία
• Χρονολογία ναυπήγησης: 1914
• Μήκος: 275.2 μέτρα
• Πλάτος: 28.7 μέτρα
• Τονάζ: 48.158 τόνοι
• Μηχανές: 2 κινητήρες vaiven σε τριπλή ανάπτυξη, 3 έλικες
• Ταχύτητα: 21 κόμβοι (38.9 km/h)
• Επιβάτες: 3.109 ασθενείς και 489 ιατρικό προσωπικό
• Κατασκευαστής: Harland & Wolff, Belfast, Ιρλανδία

Perierga.gr - Διάσημα υπερωκεάνια!

Το «Britannic» ήταν το τρίτο και μεγαλύτερο από τα υπερωκεάνια της White Star Line (τα άλλα δύο ήταν το «Olympic» και το «Titanic»), όμως ήταν το μοναδικό από αυτά που δεν έκανε ποτέ του υπερατλαντικό ταξίδι. Καθελκύστηκε μόλις ξεκίνησε ο 1ος Παγκόσμιος Πόλεμος και αμέσως μετατράπηκε σε πλωτό νοσοκομείο μετά από διαταγή του βρετανικού Ναυαρχείου. Ξεκίνησε την αποστολή του το 1915 στη Μεσόγειο Θάλασσα. Στις 21 Νοεμβρίου 1916 – και αφού είχε ήδη ολοκληρώσει 5 επιτυχημένα ταξίδια μεταφέροντας 15.000 τραυματίες Βρετανούς στρατιώτες από την Ανατολική Μεσόγειο στη Βρετανία – χτύπησε σε νάρκη ανοιχτά της Κέας στο Αιγαίο Πέλαγος και μέσα σε μια ώρα βυθίστηκε, χάνοντας 21 μέλη του πληρώματος. Το «Britannic» ήταν η βελτιωμένη έκδοση του «Τιτανικού» και ένα από τα δυο υπερωκεάνια της White Star Line που χάθηκαν στη διάρκεια του 1ου Παγκοσμίου Πολέμου.

8. NORMANDIE

• Χώρα προέλευσης: Γαλλία
• Χρονολογία ναυπήγησης: 1935
• Μήκος: 313.6 μέτρα
• Πλάτος: 35.7 μέτρα
• Τονάζ: 79.280 τόνοι
• Μηχανές: κινητήρες με τουρμπίνα και ηλεκτρισμό, 4 έλικες, 165.000 ίπποι
• Ταχύτητα: 29 κόμβοι (53.7 km/h)
• Επιβάτες: 848 (1η θέση), 670 (2η θέση), 454 (3η θέση)
• Κατασκευαστής: Chantiers de l’Atlantique, St-Nazaire, Γαλλία

Perierga.gr - Διάσημα υπερωκεάνια!

Η «Normandie» υπήρξε το μεγαλύτερο από τα υπερωκεάνια της δεύτερης γενιάς και παράλληλα το πιο ισχυρό και γρήγορο, κερδίζοντας το «blue ribbon» στο παρθενικό του ταξίδι και στις δυο διαδρομές. Ένα χρόνο αργότερα το έχασε από το «Queen Mary», το επανέκτησε το 1937 και το έχασε ξανά το 1938, αυτή τη φορά οριστικά. Τον Δεκέμβριο του 1941 αγοράστηκε από το Ναυτικό των ΗΠΑ και ονομάστηκε «Lafayette», όμως τον Φεβρουάριο του 1943, μερικές μόνο μέρες πριν σαλπάρει, καταστράφηκε από μια μεγάλη πυρκαγιά που ξεκίνησε στην αποθήκη ιματισμού από την απροσεξία ενός στρατιώτη. Λόγω της τεράστιας ποσότητας νερού που χρησιμοποιήθηκε κατά την κατάσβεση, το πλοίο έμεινε ακινητοποιημένο στο λιμάνι της Νέας Υόρκης μέχρι την πώλησή του για παλιοσίδερα αντί μόλις 160.000 δολαρίων.

9. FRANCE

• Χώρα προέλευσης: Γαλλία
• Χρονολογία ναυπήγησης: 1961
• Μήκος: 315.5 μέτρα
• Πλάτος: 33.5 μέτρα
• Τονάζ: 66.344 τόνοι
• Μηχανές: 4 τουρμπίνες διπλής μείωσης, 4 έλικες
• Ταχύτητα: 30 κόμβοι (55.5 km/h)
• Επιβάτες: 2.181
• Κατασκευαστής: Chantiers de l’Atlantique, St-Nazaire, Γαλλία

Perierga.gr - Διάσημα υπερωκεάνια!

Πρόκειται για το τρίτο «France» που ναυπηγήθηκε και υπήρξε το μεγαλύτερο σε μήκος υπερωκεάνιο μέχρι τότε φτάνοντας τα 315 μέτρα! Επίσης ήταν το τελευταίο πραγματικό γρήγορο υπερωκεάνιο, αφού το «Queen Elisabeth II» που κατασκευάστηκε λίγο αργότερα, ξεκίνησε την εποχή των κρουαζιερόπλοιων (παρόλο που και το «France» χρησιμοποιήθηκε μετά για κρουαζιέρες). Το 1972 πραγματοποίησε τον πρώτο του γύρο της Γης περιπλέοντας το Ακρωτήριο Horn στο νότιο άκρο της Αργεντινής, επειδή ήταν λίγο πλατύτερο από τα όρια της Διώρυγας του Παναμά. Το 1974 η Γαλλική κυβέρνηση σταμάτησε τη χρηματοδότηση της συντήρησής του, όμως το 1979 αγοράστηκε από την νορβηγική Caribbean Line, η οποία το μετέτρεψε σε κρουαζιερόπλοιο και το μετονόμασε σε «Norway». Η όλη επιχείρηση κόστισε 80 εκατομμύρια δολάρια.

10. QUEEN ELISABETH II

• Χώρα προέλευσης: Μεγάλη Βρετανία
• Χρονολογία ναυπήγησης: 1967
• Μήκος: 293.5 μέτρα
• Πλάτος: 32.1 μέτρα
• Τονάζ: 65.836 τόνοι
• Μηχανές: Κινητήρες diesel και ηλεκτρισμού, 118.000 ίπποι
• Ταχύτητα: 29 κόμβοι (53.7 km/h)
• Επιβάτες: 564 (1η θέση), 1441 (2η θέση), 1820 (3η θέση)
• Κατασκευαστής: John Brown & Co. Ltd, Glasgow, Σκωτία

Perierga.gr - Διάσημα υπερωκεάνια!

Το «Queen Elisabeth II» (ή QE II όπως έγινε πλατύτερα γνωστό) υπήρξε το τελευταίο επιβατικό υπερωκεάνιο που ναυπηγήθηκε για την Cunard Line και θεωρήθηκε αναχρονιστικό πριν καν πραγματοποιήσει το παρθενικό του ταξίδι, αφού το 1967 η αεροπορία είχε πλέον επικρατήσει στα υπερατλαντικά ταξίδια. Το «QE II» χαρακτηρίστηκε από τα πολλά προβλήματα που παρουσίασε στη διάρκεια των ταξιδιών του. Το 1974 εξόκειλε στα νερά της Βερμούδας λόγω βλάβης στη μηχανή, το 1975 έπεσε πάνω σε έναν κοραλλιογενή ύφαλο στις Μπαχάμες και το 1976 σχεδόν αχρηστεύτηκε μετά από μεγάλη πυρκαγιά στο μηχανοστάσιο. Το 1982 χρησιμοποιήθηκε για τη μεταφορά στρατευμάτων στον πόλεμο των Φόκλαντ και από τα μέσα της δεκαετίας του ’80 έκανε τακτικές κρουαζιέρες από το Σαουθάμπτον στη Νέα Υόρκη.

11. QUEEN MARY II

• Χώρα προέλευσης: Μεγάλη Βρετανία
• Χρονολογία ναυπήγησης: 2003
• Μήκος: 345 μέτρα
• Πλάτος: 45 μέτρα
• Τονάζ: 148.528 τόνοι
• Μηχανές: 4 κινητήρες ηλεκτρικής προώθησης, 157.000 ίπποι
• Ταχύτητα: 29.6 κόμβοι (54.9 km/h)
• Επιβάτες: 3056 & 1253 πλήρωμα
• Κατασκευαστής: Chantiers de l’Atlantique, St-Nazaire, Γαλλία

Perierga.gr - Διάσημα υπερωκεάνια!

Το «Queen Mary II» είναι το πρώτο μεγάλο υπερωκεάνιο που ναυπηγήθηκε μετά το «Queen Elisabeth II». Όταν ολοκληρώθηκε η κατασκευή του το 2003, ήταν το πιο μεγάλο, πιο μακρύ, πιο πλατύ και πιο ψηλό επιβατικό πλοίο στη ναυτική ιστορία. Μέχρι σήμερα έχει χάσει αυτά τα ρεκόρ πρώτα από το «Freedom of the Seas» το 2006 και στη συνέχεια από το «Oasis of the Seas» το 2009. Παρόλα αυτά, το «Queen Mary II» παραμένει το μεγαλύτερο υπερωκεάνιο (τα άλλα δυο θεωρούνται κρουαζιερόπλοια) αν και συχνά χρησιμοποιείται και αυτό για κρουαζιέρες. Πραγματοποίησε το παρθενικό του ταξίδι τον Ιανουάριο του 2004 και διαθέτει 17 καταστρώματα, 13 από τα οποία προορίζονται για τους επιβάτες. Μέσα σε αυτό το μοναδικό υπερωκεάνιο τρίτης γενιάς μπορείτε να βρείτε 15 εστιατόρια και μπαρ, 5 πισίνες, καζίνο, αίθουσα χορού, θέατρο και το πρώτο πλωτό πλανητάριο.

 

perierga.gr 


Manos Manos Τρίτη, 3 Ιανουαρίου 2012
Πολιτικά
+ + -

Χωρίς αποτέλεσμα η τριμερής συνάντηση για την Ελληνική Χαλυβουργία

  Άκαρπη ήταν η τριμερής συνάντηση που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι στο υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, μεταξύ εκπροσώπων της διεύθυνσης της Ελληνικής Χαλυβουργίας, νομικών εκπροσώπων των εργαζομένων και του υφυπουργού Εργασίας, Γιάννη Κουτσούκου. 

Η πλευρά της εργοδοσίας επέμεινε, σύμφωνα με πληροφορίες, στην αναγκαιότητα αναδιάρθρωσης της επιχείρησης και των απολύσεων που αυτή συνεπάγεται, ενώ αμετακίνητοι στις θέσεις τους έμειναν και οι εκπρόσωποι των εργαζομένων.

 

 

 

ofono 


Σελίδα 11263 από 11526 (115256 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
11262
[11263]
11264
11265
11524
11525
11526
Επόμενο
 

 
 
 
 
  Αρχική | Ενότητες | Top Αναρτήσεις | Επικοινωνία  
 
Περίεργα      Υγεία
 
Life Style      Κόσμος
 
Τοπικά