26/06/2019
         

WARG Handcrafted Apparel

Κάτια Θεοδώρου Δευτέρα, 17 Ιουνίου 2019
Πολιτικά
+ + -

Στο «βωμό» των εκλογών βάζει Αιγαίο - Κύπρο ο Τσίπρας

 Ερωτήματα προκαλούν οι χειρισμοί Τσίπρα - Κριτική για προεκλογικού τύπου δραματοποίηση του εθνικού θέματος -  Γιατί δεν υπάρχει ενημέρωση των πολιτικών αρχηγών αν η κατάσταση με την Τουρκία είναι κρίσιμη- Παραμένει αναπάντητο τι ειπώθηκε στην κατ' ιδίαν συνάντηση που είχε με τον Ερντογάν
Πολλά και εύλογα ερωτήματα έχει προκαλέσει από το βράδυ της Κυριακής η αιφνίδια, όσο και αμφιλεγόμενη κίνηση του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα να διακόψει την προεκλογική του εκστρατεία και να συγκαλέσει εκτάκτως συνεδρίαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Εξωτερικών και Άμυνας. Πολλοί μιλούν για προεκλογικού τύπου δραματοποίηση ενός εθνικού θέματος, αλλά και διεθνούς προβλήματος, ενώ και οι ίδιοι οι χειρισμοί του πρωθυπουργού θέτουν φαίνεται να είναι αντιφατικοί. 

Αφορμή για την πρωθυπουργική κίνηση ήταν το νέο κρεσέντο επιθετικής ρητορικής από τον Ταγιπ Ερντογαν για τις γεωτρήσεις στην κυπριακή ΑΟΖ και η σύγκρουσή του, μεταξύ άλλων, με τον Γάλλο πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν.

Χωρίς να είναι σαφές το πώς ακριβώς εκτιμά την κατάσταση η ελληνική κυβέρνηση, ο πρωθυπουργός προσέδωσε ένα δραματικό τόνο στις εξελίξεις. Στρατιωτικοί και διπλωματικοί κύκλοι αναρωτιούνταν για παράδειγμα το εξής: έαν τα πράγματα είναι όντως πολύ σοβαρά και εγκυμονούν κινδύνους για την χώρα, γιατί δεν ενημερώνει ο πρωθυπουργός τους πολιτικούς αρχηγούς; Ή γιατί δεν κάνει ακόμη και συμβούλιο πολιτικών αρχηγών υπό τον πρόεδρο της Δημοκρατίας; 

Εντύπωση επίσης προκάλεσε η απόφαση του κ. Τσίπρα περί της μη υποψηφιότητας τελικά στις βουλευτικές εκλογές του υπουργού Άμυνας Ευαγγελου Αποστολακη. Ο πρωθυπουργός μάλιστα συναντήθηκε κατ´ ιδίαν μαζί του και φέρονται να συμφώνησαν από κοινού να αποσυρθεί η υποψηφιότητα για να μπορέσει ο υπουργός απερίσπαστος, ως πολιτικός προϊστάμενος των Ενόπλων Δυνάμεων, να επιτελέσει το εθνικό του καθήκον. Με δεδομένο ωστόσο ότι ο κ. Αποστολακης θα συμπεριλαμβάνονταν στο ψηφοδέλτιο επικράτειας, όπως έλεγαν το προηγούμενο διάστημα πηγές της Κουμουνδουρου, ποιο το νόημα να κοπεί από τη λίστα, καθώς δεν χρειάζεται να κάνει καν προεκλογικό αγώνα;

Σημειωτέον ότι οποιαδήποτε φημολογία επίσης τροφοδοτείται τις τελευταίες ημέρες περι εγρήγορσης των ενόπλων δυνάμεων, μπορεί να συσχετιστεί με την πάγια τακτική ανάλογης ετοιμότητας σε προεκλογικές περιόδους. 

Αλλά και οι ίδιες οι δηλώσεις του πρωθυπουργού μετά τη συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ προκάλεσαν εντύπωση, υπό την έννοια ότι ήταν εξόχως καθησυχαστικές, σε βαθμό που αναίρεσαν τον ίδιο το λόγο της έκτακτης και δραματοποιημένης κυβερνητικής κινητοποίησης. 

Ενώ δηλαδή το σκηνικό στο Μέγαρο Μαξίμου με τους υπουργούς και τη στρατιωτική ηγεσία να πηγαινοέρχονται παρέπεμπε σε κατάσταση μεγάλης κρίσης, ο κ. Τσιπρας διαβεβαιωσε τους Έλληνες ότι όλα είναι υπό έλεγχο και δεν συντρέχει λόγος ανησυχίας, διότι η κυβέρνηση διαθέτει ισχυρά διεθνή ερείσματα απέναντι στην Τουρκία χάρη στην πολιτική που έχει ακολουθήσει τα τελευταία χρόνια. Μάλιστα ο κ. Τσιπρας σημείωσε ότι η χώρα μας είναι «πιο ισχυρή από ποτέ», χάρη στις διεθνείς συμφωνίες και τα διεθνή ερείσματα που έχει δημιουργήσει η κυβέρνηση και έφτασε να επικαλεστεί τη συμφωνία των Πρεσπών, με την οποία, όπως είπε «αναβαθμίστηκε ο ρόλος της Ελλάδας στο διεθνές στερέωμα».

Οι πρωθυπουργικές δηλώσεις έδωσαν έτσι την αίσθηση ότι η έκτακτη κινητοποίηση έγινε περισσότερο για να αυτοδιαφημιστει η κυβέρνηση παρά για να υπάρξει κάποιος αποφασιστικός χειρισμός των εξελίξεων. Στην κριτική που ασκείται περιλαμβάνεται και το αναπάντητο ερώτημα τι είχε ειπωθεί ανάμεσα στον κ.Τσίπρα και τον Ερντογάν κατά τη συνάντησή τους στην Κωνσταντινούπολη. 

Απο την πλευρά της αντιπολίτευσης δεν υπήρξε κάποιου είδους αντίδραση, που να αναδεικνύει με σαφήνεια προεκλογικές σκοπιμότητες στις ενέργειες του πρωθυπουργού, προφανώς για να μην δοθεί η εντύπωση ότι δεν υπάρχει αρραγές εσωτερικό μέτωπο έναντι της τουρκικής προκλητικότητας. Σημειωνόταν ωστόσο παρασκηνιακά ότι οι κινήσεις του κ. Τσίπρα δεν προσέθεσαν τίποτα νέο στην τακτική και την πάγια στάση που τηρεί η Αθήνα στο πρόβλημα, είτε με την πλήρη κάλυψη στη Λευκωσία και τη συνεργασία με την Κυπριακή κυβέρνηση, είτε με την προσφυγή στα ευρωπαϊκά και διεθνή όργανα για την καταδίκη ενεργειών της Άγκυρας, που παραβιάζουν τις διεθνείς συμφωνίες και το διεθνές δίκαιο.

Η ΝΔ άλλωστε υπενθύμισε ότι ήδη από την άνοιξη έχει ταχθεί υπέρ της προσφυγής στην ΕΕ για την τουρκική τακτική στο θέμα των γεωτρήσεων, σχολιάζοντας έτσι την δήλωση του πρωθυπουργού ότι η Κυβέρνηση θα ζητήσει ευρωπαϊκές κυρώσεις σε βάρος της Τουρκίας. 


Υπό αυτήν την έννοια, πολλοί είναι εκείνοι που επισημάνουν με νόημα ότι τα εθνικά θέματα και οποιαδήποτε εξέλιξη στη μέτωπο των Ελληνοτουρκικών σχέσεων που χρειάζεται προσοχή, πρέπει να μείνουν έξω από τα προεκλογικά παιχνίδια και οποιαδήποτε σκοπιμότητα του κ. Τσίπρα, ο οποίος πιθανόν νιώθει πιεσμένος από τη δυσμενή τροπή που έχουν λάβει οι εξελίξεις για τον ΣΥΡΙΖΑ ενόψει των εκλογών της 7ης Ιουλίου.

https://www.protothema.gr/

Κάτια Θεοδώρου Δευτέρα, 17 Ιουνίου 2019
Διάφορα
+ + -

Κρήτη: Αίσιο τέλος - Σώος εντοπίστηκε ο 20χρονος φοιτητής

 Αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια για τον μέχρι σήμερα αγνοούμενο Κοσμά Κακουρή, που είχε εξαφανιστεί μυστηριωδώς το βράδυ της Παρασκευής στην περιοχή του Καβροχωρίου στο Ηράκλειο.

Τα ξημερώματα της Δευτέρας, στις 05.20 ο 20χρονος φοιτητής, για τον οποίο είχε σημάνει συναγερμός σε αρχές και πολίτες, εντοπίστηκε σε αγροτική περιοχή του στο Καβροχώρι, σώος.

Σύμφωνα με τον Διοικητή Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Κρήτης Νίκο Λαγουδάκη, ήταν ταλαιπωρημένος.


Στις έρευνες για τον εντοπισμό του συμμετείχαν εκτός της Πυροσβεστικής ένα όχημα και δύο μέλη της 3ης ΕΜΑΚ, με τη συνδρομή ενός διασωστικού σκύλου καθώς και Drone που “σάρωσε” την περιοχή από ψηλά.

Ο Κακούρης δεν έφερε εμφανή σημάδια τραυματισμού, ωστόσο προληπτικά παρελήφθη από το ΕΚΑΒ, καθώς έδειχνε ταλαιπωρημένος.

Πηγή: zarpanews

https://www.thetoc.gr/

Κάτια Θεοδώρου Δευτέρα, 17 Ιουνίου 2019
Πολιτικά
+ + -

Ένας χρόνος από την υπογραφή της Συμφωνίας των Πρεσπών

 Ένας χρόνος συμπληρώνεται από την υπογραφή της Συμφωνίας των Πρεσπών ανάμεσα σε Ελλάδα και Βόρεια Μακεδονία και με την ευκαιρία της πρώτης επετείου η ύπατη εκπρόσωπος της ΕΕ για την εξωτερική πολιτική Φεντερίκα Μογκερίνι έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Θα ήθελα να αρχίσω με κάτι θετικό, επειδή σήμερα κλείνει ακριβώς ένας χρόνος από την υπογραφή της ιστορικής Συμφωνίας των Πρεσπών ανάμεσα στην Ελλάδα και τη Βόρεια Μακεδονία. Και πιστεύω πως πρέπει να υπενθυμίζουμε στον εαυτό μας τη δύναμη της ηγεσίας και του θάρρους, και τα θετικά βήματα που έγιναν στα Δυτικά Βαλκάνια και ελπίζω πως τα κράτη μέλη θα θυμηθούν αυτά τα βήματα προς τα εμπρός, ιδιαίτερα τις ερχόμενες ημέρες, όταν πρόκειται να ληφθεί μια σημαντική απόφαση για την έναρξη των ενταξιακών διαπραγματεύσεων τόσο για την Αλβανία όσο και για τη Βόρεια Μακεδονία. Ελπίζω και πιστεύω ότι αυτό πρέπει να γίνει το συντομότερο δυνατό».

Η Συμφωνία 
Η Συμφωνία των Πρεσπών αντικάτεστησε την Ενδιάμεση Συμφωνία του 1995 και κατήργησε τη συνταγματική ονομασία Δημοκρατία της Μακεδονίας και την προσωρινή ονομασία πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας, μετονομάζοντας και αναγνωρίζοντας καθολικά τη χώρα ως Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας. H ψήφιση της συμφωνίας προκάλεσε αντιδράσεις και στις δύο χώρες.


Υπογράφηκε στο ορεινό χωριό Ψαράδες της Φλώρινας που βρίσκεται στην περιοχή των Πρεσπών από όπου και πήρε το όνομά της και κυρώθηκε από τα Κοινοβούλια και των δύο χωρών σε ψηφοφορίες με καταληκτική αυτή στις 25 Ιανουαρίου 2019 στην Αθήνα. Τέθηκε σε ισχύ και μετονόμασε επίσημα τη χώρα σε Βόρεια Μακεδονία στις 12 Φεβρουαρίου 2019, όταν ενημερώθηκε τυπικά μέσω ρηματικής διακοίνωσης η πλευρά των Σκοπίων για την υπερψήφιση του Πρωτοκόλλου Ένταξής της στο ΝΑΤΟ από την Αθήνα.

Η συμφωνία προκάλεσε έντονες αντιδράσεις και σωρεία αρνητικών και θετικών σχολίων από την ελληνική κοινωνία. Είναι κοινή παραδοχή πως η Συμφωνία των Πρεσπών, φέρνοντας στο προσκήνιο ξανά το ανοιχτό ζήτημα, δίχασε την κοινή γνώμη. Παρά την ψήφιση της, δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι η πλειοψηφία των Ελλήνων φαίνεται να μην αποδέχεται τη νέα ονομασία.

Κατά το 2018 πραγματοποιήθηκαν πάρα πολλά συλλαλητήρια, ανά την ελληνική επικράτεια αλλά και σε πόλεις του εξωτερικού όπου ζουν Έλληνες, με σκοπό την σαφή αντίδραση στην συμφωνία των Πρεσπών μέσω ενός ηχηρού μηνύματος από το αναμενόμενο μεγάλο πλήθος του κόσμου. Το 2019 πραγματοποιήθηκε ξανά συλλαλητήριο στην πλατεία  Συντάγματος στις 20 Ιανουαρίου, όπως και τις επόμενες μέρες όπου η συμφωνία τέθηκε προς συζήτηση και ψήφιση από την Βουλή των Ελλήνων. Επίσης, στόχος όλων αυτών των αντιδράσεων ήταν και η κήρυξη δημοψηφίσματος, όπως έγινε και στην πΓΔΜ. Συνολικά υπολογίζονται πάνω από 100 μικρά και μεγάλα συλλαλητήρια έγιναν το 2018 για το Μακεδονικό, στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Στη Βόρεια Μακεδονία ο τοτε πρόεδρος της χώρας, Γκιόργκε Ιβάνοφ, εξέφρασε την αντίθεσή του με την συμφωνία και ακολούθησε διάγγελμα κατά το οποίο δήλωσε ότι θεωρεί ότι η συμφωνία που επιτεύχθηκε είναι απαράδεκτη και πως δεν θα την υποστηρίξει ούτε και θα την υπογράψει. Επιπλέον, διοργανώθηκαν συλλαλητήρια στα Σκόπια με κύριο αίτημα των διαδηλωτών να μην αλλάξει το σύνταγμα της χώρας, ενώ δεν υπήρχε και ικανοποίηση για το προτεινόμενο στη συμφωνία όνομα.

Ντιμιτρόφ: Να ξεκινήσουν οι ενταξιακές διαπραγματεύσεις πριν το τέλος του έτους
«Στόχος μας είναι να ξεκινήσουν οι ενταξιακές διαπραγματεύσεις της Βόρειας Μακεδονίας με την ΕΕ πριν από το τέλος του έτους» λέει ο υπουργός Εξωτερικών της Βόρειας Μακεδονίας Νικόλα Ντιμιτρόφ σε συνέντευξή του στην γερμανική εφημερίδα Tagesspiegel.

«Υπάρχουν φέτος αναμφισβήτητοι λόγοι για την έναρξη διαπραγματεύσεων ένταξης στην ΕΕ με τη Βόρεια Μακεδονία» εκτιμά ο Νικόλα Ντιμιτρόφ και προσθέτει: «Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μη κυβερνητικές οργανώσεις όπως η Freedom House και πολλοί οικονομολόγοι, επιβεβαίωσαν ότι σημειώνουμε πρόοδο στις μεταρρυθμίσεις. Αυτές περιλαμβάνουν την ελευθερία του Τύπου, το κράτος δικαίου και την υπευθυνότητα των πολιτικών. Επιπλέον, για πρώτη φορά στην ιστορία μας, δεν έχουμε σοβαρές συγκρούσεις με τις πέντε γειτονικές μας χώρες. Έχουμε υπογράψει συμφωνία φιλίας με τη Βουλγαρία και έχουμε διευθετήσει τη διαφωνία για το ονοματολογικό με την Ελλάδα».

Ο Ντιμιτρόφ εκφράζει την ελπίδα ότι «η απόφαση της ΕΕ για την έναρξη των διαπραγματεύσεων θα ληφθεί το συντομότερο δυνατόν, διότι ζούμε σε ευμετάβλητους καιρούς. Πιστεύω ότι μαζί με τη Γερμανία και τα άλλα κράτη της ΕΕ, θα έχουμε την ευκαιρία να το επιτύχουμε».

https://www.thetoc.gr/

Κάτια Θεοδώρου Δευτέρα, 17 Ιουνίου 2019
Πολιτικά
+ + -

Κύπρος: «Θαλάσσια εισβολή» οι ενέργειες της Τουρκίας

 Η τουρκική δραστηριότητα στην κυπριακή ΑΟΖ απτοελεί μία επίθεση εναντίον της Κυπριακής Δημοκρατίας, είπε στον ΣΚΑΪ ο κυβερνητικός εκπρόσωπος της κυπριακής κυβέρνησης, Πρόδρομος Προδρόμου
Η τουρκική δραστηριότητα στην κυπριακή ΑΟΖ αποτελεί μία επίθεση εναντίον της Κυπριακής Δημοκρατίας, είπε στον ΣΚΑΪ ο κυβερνητικός εκπρόσωπος της κυπριακής κυβέρνησης, Πρόδρομος Προδρόμου. 

«Όλο αυτό το τελευταίο διάστημα υπάρχουν συνεχείς πληροφορίες, κάποτε συγκρουόμενες πληροφορίες. Υπάρχουν δηλώσεις Τούρκους αξιωματούχων. Τώρα τις τελευταίες ημέρες, τις τελευταίες ώρες φαίνεται ότι υπάρχουν κάποιες πληροφορίες για μεταφορά κάποιον υλικών που είναι σαν να δείχνουν ότι γίνεται όντως γεώτρηση. Βεβαίως δεν είναι από εμάς που θα έχετε την επιβεβαίωση ή όχι. Δεν είμαστε σε θέση να μιλήσουμε έγκυρα γι’ αυτό το θέμα. Σημασία όμως έχει ότι η γεώτρηση η οποία έχει επίσημα ανακοινωθεί από την τουρκική κυβέρνηση είναι μια κλιμάκωση ένα περαιτέρω βήμα σ’ αυτή την κατάφωρη παραβίαση που ζούμε εδώ και καιρό. Αλλά ακόμη και χωρίς γεώτρηση η στάση της Τουρκίας συνιστά μία παραβίαση του διεθνούς δικαίου. Μία επίθεση εναντίον της κυπριακής δημοκρατίας», τόνισε ο Πρόδρομος Προδρόμου.

Για όσους μιλούν για ενέργειες που αποτελούν νέα εισβολή της Τουρκίας στην Κύπρο ο κυβερνητικός εκπρόσωπος απάντησε ότι «είναι ενός είδους επέμβαση. Αν θέλετε να το πούμε εισβολή είναι εισβολή στην θάλασσα. Το πρόβλημα είναι ότι η Τουρκία όντως απομονωμένη από τους ενεργειακούς σχεδιασμούς αυτοαπομονώθηκε γιατί δεν αναγνωρίζει την Κυπριακή Δημοκρατία. Δεν έχει προσχωρήσει στην Συνθήκη των Ηνωμένων Εθνών για το δίκαιο της θάλασσας, μία συνθήκη που από το 1982 διέπει το δίκαιο της θάλασσας. Αυτοσχεδιάζει και αυθαιρετεί. Αποφασίζει τι είναι δικά της νερά. Την Κυπριακή Δημοκρατία δεν την αναγνωρίζει». 

Σε ερώτηση ποια μέτρα εξετάζεται να λάβει η Λευκωσία ο Πρόδρομος Προδρόμου υπογράμμισε ότι «από καιρό τώρα έχει προετοιμαστεί η κυπριακή κυβέρνηση. Είναι γνωστό ότι τα μέσα τα οποία διαθέτουμε είναι διπλωματικά και νομικά και σε συνεργασία με την ελληνική κυβέρνηση αλλά και με μία σειρά από στοχευμένες ενέργειες τόσο προς την Ε.Ε. κυρίως αλλά και προς άλλες κατευθύνσεις σε όλη την διεθνή κοινότητα. Δεν είναι τυχαίο για παράδειγμα ότι οι ΗΠΑ έχουν απερίφραστα καταδικάσει την τουρκική στάση αλλά και από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο. Είχαμε βέβαια και στο μεσοδιάστημα τις ευρωπαϊκές εκλογές που είχαν τραβήξει το ενδιαφέρον. Ήταν μια μεταβατική περίοδος όμως τις προηγούμενες ημέρες στην Σύνοδο των MED7 υπήρξε μία πολύ ισχυρή διακήρυξη με αναφορές που καταδικάζουν την Τουρκία, την καλούν να τερματίσει αυτή την δραστηριότητα όπως και παλαιές αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου». 

Και συνέχισε: «Ήδη η Κυπριακή Δημοκρατία έχει περάσει σε κάποια νομικά μέτρα εκδίδοντας ευρωπαϊκά εντάλματα σύλληψης εναντίον φυσικών και νομικών προσώπων, είτε είναι εταιρείες είτε είναι επαγγελματίες, τα οποία ενέχονται σ’ αυτές τις τουρκικές δραστηριότητες. Αυτή η διαδικασία τρέχει. Μάλιστα και φαίνεται ότι αποτελεί κάποιου είδους αποτρεπτικό μέτρο γιατί αν μη τι άλλο έσπευσε η Τουρκία να ανακοινώσει ότι θα κάνει το αντίστοιχο πράγμα που δεν ισχύει γιατί δεν υπάρχει κάποιου είδους παραβίαση ή επίθεση από κυπριακής πλευράς. 

Παράλληλα τόνισε ότι η Λευκωσία επιχειρεί να ενεργοποιήσει όλα τα μέσα που έχει στην διάθεση της. «Τα ευρωπαϊκά εντάλματα με βάση την έννομη τάξη εκτελούνται. Δεν είμαστε εμείς που θα τους συλλάβουμε. Όπως η κυπριακή δημοκρατία ανταποκρίνεται όταν υπάρξουν τέτοια αιτήματα έτσι και τα άλλα κράτη σε έναν σύννομο και πολιτισμένο κόσμο αυτό κάνουν. Η Τουρκία διαρκώς επιχειρηματολογεί εντελώς εκτός του διεθνούς δικαίου. Σημασία έχει ότι προσπαθούμε να ενεργοποιήσουμε όλα τα μέσα», υπογράμμισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος της Κυπριακής Δημοκρατίας.

https://www.protothema.gr/

Κάτια Θεοδώρου Παρασκευή, 14 Ιουνίου 2019
Πολιτικά
+ + -

Μαυρής: Τι θα συμβεί στον ΣΥΡΙΖΑ μετά την ήττα στις εκλογές της 7ης Ιουλίου

 Οι πρόσφατες τριπλές εκλογές έδειξαν ότι η θέση του ΣΥΡΙΖΑ είναι επισφαλής και κάθε άλλο παρά παγιωμένη, σημειώνει ο Γιάννης Μαυρής της Public Issue – Μετά από 4,5 χρόνια διακυβέρνησης, η σύμφυση με το κράτος αποτελεί τον μόνο παράγοντα συνοχής
«ΣΥΡΙΖΑ, Κόμμα, Κράτος, Mετά τη Διακυβέρνηση, τι;» διερωτάται ο πολιτικός επιστήμονας και επικεφαλής της Public Issue, Γιάννης Μαυρής, που εκτιμά ότι το αποτέλεσμα των τριπλών εκλογών αποκάλυψε αυτό που ήταν ήδη γνωστό από καιρό, ότι «η θέση του ΣΥΡΙΖΑ μέσα στο συνεχώς μεταβαλλόμενο κομματικό σύστημα, είναι επισφαλής και κάθε άλλο παρά παγιωμένη». 

Ο κ. Μαυρής σημειώνει ότι κατά την 5ετή κομματική του ιστορία, ούτε η Κεντρική Επιτροπή, ούτε η Κοινοβουλευτική ομάδα « διαδραμάτισαν ποτέ ουσιαστικό ρόλο στη λήψη των αποφάσεων. Δεν υπήρξαν ποτέ ουσιαστικά κέντρα της εσωκομματικής εξουσίας, με διακριτό ρόλο και κάποια έστω συμμετοχή στη χάραξη της πολιτικής του κόμματος, όπως πχ. είχε συμβεί κατά την πρώτη περίοδο της μεταπολίτευσης στο ΠΑΣΟΚ». 

Η ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ εξομοιώθηκε με τα ύπόλοιπα κόμματα της μνημονιακής διακυβέρνησης

«Η ολοκληρωτική απορρόφηση των κορυφών και της κεντρικής διεύθυνσης του κόμματος από το κράτος, ακύρωσε την (όποια) πολιτική λειτουργία της ΚΕ είχε απομείνει και ουσιαστικά οδήγησε, αθόρυβα, στην de facto κατάργησή της, ως καθοδηγητικού οργάνου του κόμματος, προς όφελος του αρχηγού και της ηγετικής ομάδας», διαπιστώνει ο κ. Μαυρής. 

Ο πολιτικός επιστήμονας εξηγεί τι συνέβη στην Κοινοβουλευτική Ομάδα, λέγοντας ότι δεν «χειραφετήθηκε» ποτέ στα χρόνια του μνημονίου. 

«Η γνωστή «συμπαγής» στάση της, δεν περιορίσθηκε μόνον στην πειθήνια υπερψήφιση των 100δων εφαρμοστικών νόμων του 3ου Μνημονίου. Ακολούθησε και, κατά τα φαινόμενα, διεύρυνε περαιτέρω την πρακτική των φωτογραφικών τροπολογιών, που ολοκλήρωσαν την ανατροπή των συνταγματικών παραδόσεων του κοινοβουλευτισμού, προς όφελος της εκπροσώπησης ιδιωτικών συμφερόντων. Ως προς αυτόν, τον επίσης -de facto- μετασχηματισμό του ρόλου του βουλευτή σε «λομπίστα», η ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ εξομοιώθηκε πλήρως με τα υπόλοιπα κόμματα της μνημονιακής διακυβέρνησης», αναφέρει. 

Μετά το δημοψήφισμα του 2015, ο ΣΥΡΙΖΑ έγινε αρχηγικό κόμμα κρατικών στελεχών 

Ο κ. Μαυρής διαπιστώνει ότι πλέον, υπάρχει ανύπαρκτη οργανωμένη κομματική βάση και διάρρηξη των δεσμών εκπροσώπησης. 

Σημείο καμπής, αποτέλεσε το Δημοψήφισμα του 2015, με την προσχώρηση του ΣΥΡΙΖΑ στη μνημονιακή στρατηγική. Στη συνέχεια, υπήρξε αποσύνθεση του κομματικού μηχανισμού και ο ΣΥΡΙΖΑ μετατράπηκε σε ένα κατεξοχήν αρχηγικό κόμμα κρατικών στελεχών. 

«Μετά το Δημοψήφισμα του 2015, η σημαντική κάμψη της κομματικής ταύτισης με τον ΣΥΡΙΖΑ αποδεικνύει πόσο γρήγορα χαλάρωσαν οι ανολοκλήρωτες σχέσεις εκπροσώπησης, που ως νεοπαγές κόμμα διαμόρφωσε με το αντιμνημονιακό κοινωνικό μπλοκ, στην περίοδο της κρίσης. Με βάση τα διαθέσιμα διαχρονικά στοιχεία από το Πολιτικό Βαρόμετρο της Public Issue, η κομματική ταύτιση με τον ΣΥΡΙΖΑ, μετά την κατακόρυφη άνοδο του 2015, επέστρεψε τελικά ήδη από το 2016, στα προ των εκλογών του 2012 επίπεδα, εξηγεί ο κ. Μαυρής. 

Μετά τη Διακυβέρνηση, τι; 

Σύμφωνα με τον κ. Μαυρή, ο μόνος παράγοντας συνοχής του ΣΥΡΙΖΑ είναι η σύμφυση με το κράτος, αφού το κόμμα δεν διαθέτει στοιχειώδη κομματική οργάνωση, ούτε εδραίωσε ισχυρές σχέσεις εκπροσώπησης με το κοινωνικό μπλοκ των κυριαρχούμενων. 

«Κατά συνέπεια, οι δεσμοί του με την εκλογική του βάση παραμένουν εξαιρετικά ευάλωτες και η εκλογική του επιρροή ασταθής. Χαρακτηριστικότερη απόδειξη για αυτό το πρόβλημα αποτελεί η συντριπτική ήττα που υπέστη –όχι πλέον ως νέο, αναδυόμενο κόμμα, αλλά ως κόμμα της διακυβέρνησης- στις περιφερειακές και κυρίως τις τοπικές εκλογές. Σε σύνολο 332 Καλλικρατικών Δήμων, η κομματική του επιρροή περιορίσθηκε σε λιγότερους από μια δεκάδα (2,5%).

Η πτωτική τάση στην κοινωνική του επιρροή, που διαπιστώθηκε, πρόκειται να δοκιμαστεί περαιτέρω και στις βουλευτικές εκλογές, που υποχρεώθηκε τελικά να προκηρύξει. Το νέο εκλογικό αποτέλεσμα, θα αποτελέσει μια σοβαρότερη ένδειξη για το ποιος είναι πραγματικά ο βαθμός κομματικής θεσμοποίησής του, ο οποίος όμως με βάση τα γνωστά θεωρητικά μέτρα κρίνεται ως εξαιρετικά χαμηλός. Συνοψίζοντας, έχει γίνει φανερό, ότι η επερχόμενη απώλεια της κυβερνητικής εξουσίας έχει αρκετές πιθανότητες να λειτουργήσει, καταλυτικά, εις βάρος του κόμματος του Αλέξη Τσίπρα», καταλήγει. 

Αναλυτικά, ο κ. Μαυρής αναφέρει στην ανάλυσή του: 

ΣΥΡΙΖΑ, Κόμμα, Κράτος
Mετά τη Διακυβέρνηση, τι;


Του Γιάννη Μαυρή 

1. Ο ΣΥΡΙΖΑ, ως μαζικό δημοκρατικό κόμμα της Αριστεράς, στηρίζεται στις κοινωνικές δυνάμεις και δεν εξαρτά την επιβίωσή του από κάθε είδους σχέση με τους κρατικούς μηχανισμούς. (…) Ο ΣΥΡΙΖΑ στην περίπτωση που συμμετάσχει στη διακυβέρνηση της χώρας, διατηρεί σε κάθε περίπτωση την οργανωτική και πολιτική του αυτονομία έναντι της κυβέρνησης και του κράτους. (…) Τα στελέχη που κατέχουν αμειβόμενη κυβερνητική θέση ή αξίωμα (μέλος Υπουργικού Συμβουλίου ή μέλος ΔΣ Δημόσιου Οργανισμού / Διεθνούς Οργανισμού ή Ανεξάρτητης Αρχής / ΔΕΚΟ / ΝΠΔΔ /Γενικοί και Ειδικοί Γραμματείς Υπουργείων, Υφυπουργοί), δεν μπορεί να υπερβαίνουν το 25% των μελών κάθε οργάνου του κόμματος. (Καταστατικό του ΣΥΡΙΖΑ, Άρθρο 27) 


Στις πρόσφατες τριπλές εκλογές, αποκαλύφθηκε αυτό που ήταν γνωστό εδώ και καιρό: ότι δηλαδή η θέση του ΣΥΡΙΖΑ μέσα στο συνεχώς μεταβαλλόμενο κομματικό σύστημα, είναι επισφαλής και κάθε άλλο παρά παγιωμένη. Ο τρόπος με τον οποίο διαμορφώθηκε, ως νεοπαγές κόμμα, στην περίοδο της κρίσης, η σχέση που διαμόρφωσε με το κράτος, καθώς και η πλήρης εγκατάλειψη κάθε έννοιας οργάνωσης, καθιστούν καίριο το ερώτημα, τι θα συμβεί μετά την εκλογική ήττα και την αποχώρησή του από την διακυβέρνηση.

1.Κόμματα-καρτέλ, κόμματα του κράτους

Τα σύγχρονα κόμματα εξουσίας, ακολουθούν τις τελευταίες τρεις δεκαετίες μια κίνηση που τα απομακρύνει από την κοινωνία και τα φέρνει πιο κοντά στο κράτος. Ενώ οι δεσμοί τους με την κοινωνία έχουν αποδυναμωθεί, οι δεσμοί τους με το κράτος έχουν ενισχυθεί, στο βαθμό που τα κόμματα δεν λειτουργούν πλέον ως αντιπρόσωποι της κοινωνίας των πολιτών. Αντιθέτως, έχουν απορροφηθεί από το κράτος και ενεργούν ως (ημι)κρατικοί οργανισμοί, έχουν μετατραπεί σε κόμματα-καρτέλ.

Αυτή η απεμπόληση της αντιπροσωπευτικής λειτουργίας τους και η κρατικοποίησή τους, έχει περιγραφεί θεωρητικά με την έννοια του κόμματος-καρτέλ, που εισήγαγαν, αρχικά το 1995, οι πολιτικοί επιστήμονες Richard Katz και Peter Mair (Katz & Mair 1995, 1996, 2009). H έννοια είναι κομβική για την κατανόηση της κυρίαρχης μορφής των σύγχρονων πολιτικών κομμάτων και η επεξεργασία της εξελίχθηκε στη συνέχεια, τόσο από τους ίδιους, όσο και από άλλους πολιτικούς επιστήμονες, όπως η Ingrid Van Βiezen, o Mark Blyth, ο Petr Kopecký, ο Thomas Poguntke κ.ά. 

Οργανωτικά, τα κόμματα-καρτέλ χαρακτηρίζονται από την πολύμορφη αλληλοδιείσδυση κόμματος/κράτους, ενώ στο επίπεδο του κομματικού συστήματος το μοτίβο (pattern) που επικρατεί, παραπέμπει μάλλον σε συμπαιγνία των κομμάτων, παρά σε ανταγωνισμό μεταξύ τους. Στην εποχή του κόμματος-καρτέλ, τα κυριότερα κόμματα συνεργάζονται και χρησιμοποιούν τους πόρους του κράτους, για να εξασφαλίσουν τη συλλογική επιβίωσή τους. Στην πραγματικότητα, οι κομματικοί οργανισμοί είναι τόσο ισχυροί όσο ποτέ άλλοτε, και σε γενικές γραμμές έχουν πρόσβαση σε πολύ μεγαλύτερους πόρους. Αυτή η γενική τάση χαρακτήρισε και την πορεία εδραίωσης του ελληνικού μεταπολιτευτικού κομματικού συστήματος, κατά τις δεκαετίες που προηγήθηκαν της οικονομικής χρεωκοπίας της χώρας. Ωστόσο, μετά την επιβολή της μνημονιακής πολιτικής, τόσο η δραστική περικοπή της κρατικής χρηματοδότησης των κομμάτων, σε συνδυασμό με την απελευθέρωση της ιδιωτικής αντίστοιχης, όσο και ο διακηρυγμένος στόχος του 3ου Μνημονίου, για περιορισμό της επιρροής των κομμάτων στο κράτος, λειτουργούν σε άλλη κατεύθυνση: εκείνη της «ιδιωτικοποίησης» των κομμάτων, δηλαδή της υπαγωγής τους στους θεσμούς της οικονομίας. 

Αυτό φυσικά δεν αναιρεί τη σημασία του κράτους, για την αναπαραγωγή των σύγχρονων κομμάτων, ούτε τη γενική τάση μεγαλύτερης κρατικοποίησής τους. Και, ως προς αυτό το σημείο, το νέο κόμμα διακυβέρνησης, που αναδείχθηκε μέσα στην κρίση, ο ΣΥΡΙΖΑ, δεν ακολούθησε διαφορετική πορεία. Αντιθέτως, κινήθηκε στην κατεύθυνση του μετασχηματισμού του και μάλιστα ταχύτερα από κάθε άλλο ιστορικό παράδειγμα αριστερού ή ριζοσπαστικού κόμματος, σε κόμμα του κράτους. Το κυβερνών κόμμα επιχείρησε την αγκίστρωσή του στο κράτος, με επιθετικό τρόπο, προωθώντας μια κομματικοποίηση «παλαιού τύπου». Προκάλεσε έτσι την απομόνωσή του και την υπονόμευση της θέσης του, στα πλαίσια του μεταμνημονιακού κομματικού συστήματος, που ακόμη δεν έχει σταθεροποιηθεί. Θα πρέπει επίσης να διευκρινισθεί, ότι η τάση καρτελοποίησης ενός κόμματος, δεν είναι «νομοτελειακή», ούτε βέβαια σημαίνει ότι δεν μπορεί να ανατραπεί. Ειδικά για τον ΣΥΡΙΖΑ το πρόβλημα είναι διπλό: Δεν προϋπήρξε ως θεσμοθετημένο κόμμα της διακυβέρνησης, για να μετασχηματιστεί εν συνεχεία σε «κόμμα-καρτέλ». Η τάση κρατικοποίησής του υπήρξε, ταυτόχρονα, και μέσο για τη θεσμοποίησή του και την εδραίωσή του στο νέο κομματικό σύστημα.

Με βάση αυτά τα δεδομένα, το ερώτημα τι θα συμβεί μετά την επερχόμενη εκλογική ήττα του κόμματος και την αποχώρησή του από τη διακυβέρνηση της χώρας, αποκτά καθοριστική σημασία. Η απάντησή σε αυτό το ερώτημα προκύπτει από τη διερεύνηση τριών παραμέτρων: Ι) της σχέσης που απέκτησε η κεντρική διεύθυνση του κόμματος με το κράτος, ΙΙ) της δύναμης που διαθέτει η οργανωμένη βάση του κόμματος και ΙΙΙ) της σχέσης εκπροσώπησης που αυτό διαμόρφωσε με την εκλογική του βάση, τόσο κατά την περίοδο της ανόδου του (2012-2015) όσο και κυρίως κατά την περίοδο της διακυβέρνησής του.

2.Η απορρόφηση της κεντρικής διεύθυνσης του κόμματος από το κράτος

Το καταστατικό του κόμματος, στο άρθρο 27, που υποτίθεται ότι ρυθμίζει τις «σχέσεις του ΣΥΡΙΖΑ με το κράτος και την κυβέρνηση», αναφέρει στο εδάφιο 1: «1. Ο ΣΥΡΙΖΑ, ως μαζικό δημοκρατικό κόμμα της Αριστεράς, στηρίζεται στις κοινωνικές δυνάμεις και δεν εξαρτά την επιβίωσή του από κάθε είδους σχέση με τους κρατικούς μηχανισμούς». (…) και παρακάτω προβλέπει: «3. Ο ΣΥΡΙΖΑ στην περίπτωση που συμμετάσχει στη διακυβέρνηση της χώρας, διατηρεί σε κάθε περίπτωση την οργανωτική και πολιτική του αυτονομία έναντι της κυβέρνησης και του κράτους. (…) Τα στελέχη που κατέχουν αμειβόμενη κυβερνητική θέση ή αξίωμα (μέλος Υπουργικού Συμβουλίου ή μέλος ΔΣ Δημόσιου Οργανισμού / Διεθνούς Οργανισμού ή Ανεξάρτητης Αρχής / ΔΕΚΟ / ΝΠΔΔ / Γενικοί και Ειδικοί Γραμματείς Υπουργείων, Υφυπουργοί), δεν μπορεί να υπερβαίνουν το 25% των μελών κάθε οργάνου του κόμματος. Τι συνέβη, όμως, στην πραγματικότητα; Η Κεντρική Επιτροπή που εκλέχθηκε στο 2ο Συνέδριο του κόμματος, τον Οκτώβριο του 2016, αριθμεί 151 μέλη. Από αυτά, τα 104, δηλαδή 7 στα 10 (ποσοστό 68%) ανέλαβαν στην περίοδο 2015-2019 κάποια κυβερνητική/κρατική θέση (Διαγράμματα 1 και 2). Αναλυτικότερα, με βάση τις εμφανείς ιδιότητές τους, που είναι δημόσια καταγεγραμμένες, προκύπτει ότι στα μέλη της ΚΕ του κόμματος περιλαμβάνονται: 33 Υπουργοί, Υφυπουργοί και Αναπληρωτές Υπουργοί, 6 Γενικοί Γραμματείς Υπουργείων, 8 Διευθυντές πολιτικών γραφείων Υπουργών και στελέχη του Γραφείου του Πρωθυπουργού, 5 Μέλη ΔΣ Δημοσίων Οργανισμών & Επιτροπών Δημοσίου, 5 Πρόεδροι & Αντιπρόεδροι Δημοσίων Οργανισμών, 3 Διευθυντικά Στελέχη ΔΕΚΟ και 8 στελέχη Εταιριών του Δημοσίου, 9 Σύμβουλοι Υπουργών, 4 Διευθυντικά στελέχη της Αυτοδιοίκησης, 22 Βουλευτές και 1 Ευρωβουλευτής. Ας σημειωθεί ότι 23 κυβερνητικά στελέχη διαθέτουν επίσης την βουλευτική ιδιότητα. Η επικάλυψη Κεντρικής Επιτροπής και Κοινοβουλευτικής Ομάδας (ΚΟ) είναι μεγάλη, με δεδομένο ότι το 30,5% των μελών της, σχεδόν 1 στα 3, είναι και βουλευτές (Συνολικά, ο αριθμός των βουλευτών/ ευρωβουλευτών ανέρχεται σε 46 – Διάγραμμα 2).

Στην 5ετή κομματική ιστορία του ΣΥΡΙΖΑ, ούτε η ΚΕ ούτε η ΚΟ διαδραμάτισαν ποτέ ουσιαστικό ρόλο στη λήψη των αποφάσεων. Δεν υπήρξαν ποτέ ουσιαστικά κέντρα της εσωκομματικής εξουσίας, με διακριτό ρόλο και κάποια έστω συμμετοχή στη χάραξη της πολιτικής του κόμματος, όπως πχ. είχε συμβεί κατά την πρώτη περίοδο της μεταπολίτευσης στο ΠΑΣΟΚ.

Η ολοκληρωτική απορρόφηση των κορυφών και της κεντρικής διεύθυνσης του κόμματος από το κράτος, ακύρωσε την (όποια) πολιτική λειτουργία της ΚΕ είχε απομείνει και ουσιαστικά οδήγησε, αθόρυβα, στην de facto κατάργησή της, ως καθοδηγητικού οργάνου του κόμματος, προς όφελος του αρχηγού και της ηγετικής ομάδας. Ούτε, όμως, και η ΚΟ «χειραφετήθηκε» ποτέ στα χρόνια του Μνημονίου. Η γνωστή «συμπαγής» στάση της, δεν περιορίσθηκε μόνον στην πειθήνια υπερψήφιση των 100δων εφαρμοστικών νόμων του 3ου Μνημονίου. Ακολούθησε και, κατά τα φαινόμενα, διεύρυνε περαιτέρω την πρακτική των φωτογραφικών τροπολογιών[6], που ολοκλήρωσαν την ανατροπή των συνταγματικών παραδόσεων του κοινοβουλευτισμού, προς όφελος της εκπροσώπησης ιδιωτικών συμφερόντων. Ως προς αυτόν, τον επίσης -de facto- μετασχηματισμό του ρόλου του βουλευτή σε «λομπίστα», η ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ εξομοιώθηκε πλήρως με τα υπόλοιπα κόμματα της μνημονιακής διακυβέρνησης.

3.Ανύπαρκτη οργανωμένη κομματική βάση και διάρρηξη των δεσμών εκπροσώπησης

Έχει επισημανθεί πολλές φορές, ότι σημείο καμπής στον μετασχηματισμό του ΣΥΡΙΖΑ αποτέλεσε το Δημοψήφισμα του 2015. Με τη μετάλλαξή του και την προσχώρησή του στη μνημονιακή στρατηγική, πραγματοποιήθηκε η πιο απότομη και χρονικά συμπυκνωμένη «σύγκλιση των κομμάτων στην κορυφή», που έχει συμβεί ποτέ στο ελληνικό κομματικό σύστημα. Το κενό που δημιούργησε αυτή η μετατόπιση, δεν καλύφθηκε από τις κομματικές δυνάμεις που αποχώρησαν. Η διάσπαση της ηγετικής και της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, αποδείχθηκε ότι δεν είχε σημαντική απήχηση στην κοινωνική και εκλογική βάση του κόμματος. Προκάλεσε όμως την πλήρη αποσύνθεση του εναπομείναντος κομματικού μηχανισμού του ΣΥΡΙΖΑ, απαλείφοντας κάθε ίχνος μαζικού κόμματος και περιόρισε την ύπαρξη της συγκεκριμένης κομματικής μορφής στον αρχηγό και την ηγετική του ομάδα, μετατρέποντας σε ένα κατεξοχήν αρχηγικό κόμμα κρατικών στελεχών.


Τι αντιπροσωπεύει σήμερα η οργανωμένη κομματική βάση του ΣΥΡΙΖΑ; Τα στοιχεία, σχετικά με τα κομματικά μέλη είναι συντριπτικά. Στη δεύτερη εκλογική νίκη του κόμματος, τον Σεπτέμβριο του 2015, οι ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ έφθασαν τα 1.926.000 άτομα, ποσοστό 35,5%. Με βάση τα επίσημα στοιχεία, τα εγγεγραμμένα μέλη του ΣΥΡΙΖΑ, πριν τη διάσπαση του 2015, έφθαναν τις 32.000. Με τη διάσπαση αποχώρησαν περίπου 6.000 μέλη και στρατολογήθηκαν περίπου 2.000 νέα. Επομένως, μετά τη διάσπαση του 2015, τα εγγεγραμμένα μέλη του ΣΥΡΙΖΑ υπολογίσθηκαν σε 28.000 άτομα (-6.000+2.000). Ως προς την εκλογική βάση (τους ψηφοφόρους) του κόμματος, αυτοί οι αριθμοί αντιπροσώπευαν το 2015 μηδαμινά ποσοστά, αντίστοιχα, μόλις το 1,66% και το 1,45% (Διάγραμμα 3).

Η εξαιρετικά δυσμενής οργανωτική κατάσταση γίνεται περισσότερο αντιληπτή, εάν συγκριθεί με την αντίστοιχη ενός συγγενικού κόμματος, που ακολούθησε παράλληλη πορεία με τον ΣΥΡΙΖΑ, τους Podemos. Σύμφωνα με τον επίσημο συμμετοχικό κόμβο του κόμματος[8], τα εγγεγραμμένα μέλη ανέρχονται στις 11/6/19, σε 517.407 άτομα. Στις πρόσφατες ισπανικές βουλευτικές εκλογές (28 Απριλίου 2019) έλαβαν μαζί μάλιστα με την Ενωμένη Αριστερά (I.U.) 3.751.145 ψήφους, ποσοστό 14,32%. Δεδομένου, ότι ένα μέρος αυτής της επιρροής προέρχεται από την I.U. (περίπου το 1/10), τα εγγεγραμμένα μέλη των Podemos αντιπροσωπεύουν πάνω από το 15% της εκλογικής τους βάσης. Το δεδομένο αυτό υποδηλώνει μια σαφώς ισχυρότερη σχέση εκπροσώπησης. Η σύγκριση με τον ΣΥΡΙΖΑ είναι καταλυτική, αν συνυπολογίσει μάλιστα κανείς και το γεγονός, ότι το νεοπαγές κόμμα της ισπανικής αριστεράς αντιμετωπίζει σήμερα και ένα σαφώς ισχυρότερο –από το ΚΙΝΑΛ- ισπανικό Σοσιαλιστικό Κόμμα που ανακάμπτει. 

Είναι γνωστό, ιστορικά, ότι χωρίς την ύπαρξη κάποιας μορφής οργάνωσης, οποιαδήποτε σχέση εκπροσώπησης καθίσταται εξαιρετικά εύθραυστη. Και η κοινωνική απομάκρυνση από τον ΣΥΡΙΖΑ, που καταγράφηκε στις Ευρωεκλογές και θα επαληθευθεί στις βουλευτικές, έχει προϊστορία. Μετά το Δημοψήφισμα του 2015, η σημαντική κάμψη της κομματικής ταύτισης με τον ΣΥΡΙΖΑ αποδεικνύει πόσο γρήγορα χαλάρωσαν οι ανολοκλήρωτες σχέσεις εκπροσώπησης, που ως νεοπαγές κόμμα διαμόρφωσε με το αντιμνημονιακό κοινωνικό μπλοκ, στην περίοδο της κρίσης. Με βάση τα διαθέσιμα διαχρονικά στοιχεία από το Πολιτικό Βαρόμετρο της Public Issue, η κομματική ταύτιση με τον ΣΥΡΙΖΑ, μετά την κατακόρυφη άνοδο του 2015, επέστρεψε τελικά ήδη από το 2016, στα προ των εκλογών του 2012 επίπεδα (Διάγραμμα 4).

4.Μετά τη Διακυβέρνηση, τι;

Σήμερα, ύστερα από 4 ½ χρόνια στην διακυβέρνηση της χώρας, η σύμφυση με το κράτος αποτελεί τον μοναδικό παράγοντα συνοχής του ΣΥΡΙΖΑ. Δεν διαθέτει στοιχειώδη κομματική οργάνωση, παρά μόνον το «κέλυφος», ούτε εδραίωσε ισχυρές σχέσεις εκπροσώπησης με το κοινωνικό μπλοκ των κυριαρχούμενων. Κατά συνέπεια, οι δεσμοί του με την εκλογική του βάση παραμένουν εξαιρετικά ευάλωτες και η εκλογική του επιρροή ασταθής. Χαρακτηριστικότερη απόδειξη για αυτό το πρόβλημα αποτελεί η συντριπτική ήττα που υπέστη –όχι πλέον ως νέο, αναδυόμενο κόμμα, αλλά ως κόμμα της διακυβέρνησης- στις περιφερειακές και κυρίως τις τοπικές εκλογές. Σε σύνολο 332 Καλλικρατικών Δήμων, η κομματική του επιρροή περιορίσθηκε σε λιγότερους από μια δεκάδα (2,5%).

Η πτωτική τάση στην κοινωνική του επιρροή, που διαπιστώθηκε, πρόκειται να δοκιμαστεί περαιτέρω και στις βουλευτικές εκλογές, που υποχρεώθηκε τελικά να προκηρύξει. Το νέο εκλογικό αποτέλεσμα, θα αποτελέσει μια σοβαρότερη ένδειξη για το ποιος είναι πραγματικά ο βαθμός κομματικής θεσμοποίησής του, ο οποίος όμως με βάση τα γνωστά θεωρητικά μέτρα κρίνεται ως εξαιρετικά χαμηλός. Συνοψίζοντας, έχει γίνει φανερό, ότι η επερχόμενη απώλεια της κυβερνητικής εξουσίας έχει αρκετές πιθανότητες να λειτουργήσει, καταλυτικά, εις βάρος του κόμματος του Αλέξη Τσίπρα.

https://www.protothema.gr/

Κάτια Θεοδώρου Παρασκευή, 14 Ιουνίου 2019
Πολιτικά
+ + -

Αυστηρό μήνυμα Παυλόπουλου στην Τουρκία: Πλήρης και πιστή τήρηση του Διεθνούς Δικαίου

 «Βάση της καλής γειτονίας είναι η πλήρης και πιστή τήρηση του Διεθνούς και του Ευρωπαϊκού Δικαίου» δήλωσε ο ΠτΔ μετά το πέρας της επιθεώρησης του Στόλου του Πολεμικού Ναυτικού
Το αξιόμαχο και την ετοιμότητα του Πολεμικού Ναυτικού της χώρας κατά την υπεράσπιση της επικράτειας και των συνόρων μας, συνακόλουθα δε της επικράτειας και των συνόρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, υπογράμμισε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος, σε δήλωσή του μετά το πέρας της επιθεώρησης του Στόλου.

Ο κ. Παυλόπουλος επισήμανε ότι η υπεράσπιση αυτή, εκ μέρους του Πολεμικού μας Ναυτικού, καταξιώνεται ακόμη περισσότερο εκ του ότι και τα θαλάσσια σύνορα της χώρας μας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθορίζονται σαφώς, και δίχως ίχνος δυνατότητας αμφισβήτησης, από το Διεθνές Δίκαιο στο σύνολό του.

Απευθυνόμενος στην Τουρκία σημείωσε: «Διαμηνύουμε λοιπόν προς κάθε γείτονα χώρα, και ιδίως προς τη φίλη και γείτονα Τουρκία, ότι βάση της φιλίας και της καλής γειτονίας μας καθώς και της ευρωπαϊκής της προοπτικής -την οποία ευνοούμε ειλικρινώς- είναι η πλήρης και πιστή τήρηση του Διεθνούς και του Ευρωπαϊκού Δικαίου στο σύνολό τους. Τούτο, άλλωστε, συνιστά και θέση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του ΝΑΤΟ και των ΗΠΑ».

Παράλληλα, υπενθύμισε ότι αναπόσπαστο μέρος του Διεθνούς Δικαίου είναι το Δίκαιο το Θάλασσας, με βάση το οποίο καθορίζεται η Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη. «Και αυτό το Δίκαιο της Θάλασσας, κατά την Συνθήκη του Montego Bay του 1982 -όπως πολλές φορές έχω πει και δεν θα κουρασθώ να το λέγω- είναι δεσμευτικό για όλους, ακόμα και για εκείνους που δεν έχουν προσχωρήσει στη Συνθήκη αυτή. Διότι, η ως άνω Συνθήκη παράγει γενικώς παραδεδεγμένους κανόνες του Διεθνούς Δικαίου που δεσμεύουν όλους» πρόσθεσε. 

Επισήμανε, επίσης, ότι ως προς την υπεράσπιση αυτών των θέσεων δεν μπορεί να υπάρξει καμία υποχώρηση, καμία υπαναχώρηση και κατέληξε: «η υπεράσπιση αυτών των αρχών αποτελεί από την πλευρά μας υπεράσπιση και της διεθνούς και της ευρωπαϊκής νομιμότητας. Εμείς, οι Έλληνες, είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε πράξη, χωρίς κανένα υπολογισμό κόστους, αυτή τη δέσμευση».

https://www.protothema.gr/

Κάτια Θεοδώρου Παρασκευή, 14 Ιουνίου 2019
Διάφορα
+ + -

Φωτιές ανάβει η ανατιμολόγηση των φαρμάκων

 Πριν καλά-καλά κλείσει το μέτωπο με τα διαγνωστικά κέντρα, με δέσμιους τους ασφαλισμένους, άγρια κόντρα έχει ξεσπάσει με τις φαρμακευτικές που προειδοποιούν για αποσύρσεις φαρμάκων και προσφυγή στη Δικαιοσύνη με αφορμή τους χειρισμούς της Κυβέρνησης στο ζήτημα της ανατιμολόγησης των φαρμάκων.

Σε χθεσινή τους κοινή ανακοίνωση, ο Σύνδεσμος Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Ελλάδος και το Pharma Innovation Forum (PIF) Greece καταγγέλλουν ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Υγείας και του ΕΟΦ επιδίδονται σε παράνομους «ερμηνευτικούς αυτοσχεδιασμούς», που οδηγούν σε διαφορετικές προβλέψεις τιμών φαρμάκων από αυτές που ορίζει ο νόμος, με στόχο να μην υπάρξουν αυξήσεις στις τιμές των φαρμάκων κατά την εφαρμογή του νέου νόμου (4600/2019 – ΦΕΚ 1508/06.05.2019).

Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωση κάνουν λόγο για δραματικές επιπτώσεις:


· Θα αποσυρθούν άμεσα καθιερωμένες και οικονομικές φαρμακευτικές θεραπείες από την ελληνική αγορά ή θα δημιουργηθούν ελλείψεις εξαιτίας παράνομων παράλληλων εξαγωγών.

· Θα αποσυρθούν απαραίτητες καινοτόμες θεραπείες που κυκλοφόρησαν στην αγορά την τελευταία 4ετία.

· Θα καταστεί αδύνατη η κυκλοφορία μελλοντικών καινοτόμων φαρμάκων.

Τονίζουν ότι το νέο μοντέλο τιμολόγησης αντί να διορθώνει τις στρεβλώσεις στην τιμολόγηση, τις επιτείνει περαιτέρω, πλήττοντας πρωτίστως τους ασθενείς που θα στερηθούν υψηλής θεραπευτικής αξίας φάρμακα.

Για ακόμα μια φορά ο ανορθολογισμός έχει χτυπήσει «κόκκινο», αφού οι φαρμακευτικές θέλουν να μειώσουν τις τιμές στα φάρμακα, αλλά το Κράτος δεν το επιτρέπει! Δηλαδή η Πολιτεία όχι μόνο δεν προσπαθεί να μειώσει τη δαπάνη, αφήνει και αυτήν την ευκαιρία που έχει τώρα με την τιμολόγηση να πάει χαμένη, με κόστος για τον ασθενή και το σύστημα.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τον νέο τρόπο τιμολόγησης, τα νέα φάρμακα που πρόκειται να κυκλοφορήσουν στην Ελλάδα αλλά κι εκείνα που ήδη κυκλοφορούν (τόσο τα οn patent όσο και για τα οff patent) θα λάβουν τιμή ίση με τον μέσο όρο των δύο χαμηλότερων τιμών των αντίστοιχων σκευασμάτων στην Ευρωζώνη, αντί των τριών χαμηλότερων τιμών ισάριθμων χωρών στην Ευρώπη που ισχύει σήμερα.

Η Ελλάδα είναι ίσως η μοναδική χώρα στον κόσμο, όπου δεν επιτρέπεται στον κλάδο της φαρμακοβιομηχανίας να κάνει εθελούσιες μειώσεις τιμών στα φάρμακα, λένε εκπρόσωποι της φαρμακοβιομηχανίας και αναρωτιούνται ποιος ωφελείται από αυτόν τον παραλογισμό.

https://www.thetoc.gr/

Κάτια Θεοδώρου Παρασκευή, 14 Ιουνίου 2019
Διάφορα
+ + -

Καλαμαριά: Με ένα σφυρί σκότωσε την 63χρονη ο ψυκτικός

 Την χτύπησε αλλεπάλληλες φορές στο κεφάλι - Ο 31χρονος υποστηρίζει ότι λογόφεραν πριν να της επιτεθεί με το σφυρί - Οι αστυνομικοί έφτασαν στα ίχνη του από τις κάμερες ασφαλείας και από στοιχεία που συγκέντρωσαν από το διαμέρισμα της άτυχης γυναίκας στην Καλαμαριά
Ένας διαπληκτισμός για ασήμαντη αφορμή φέρεται να «όπλισε» το χέρι του 31 ετών ψυκτικού, που κατηγορείται ότι τραυμάτισε θανάσιμα με σφυρί 63χρονη γυναίκα στο σπίτι της στην Καλαμαριά Θεσσαλονίκης.

Αυτό προέκυψε από τις έρευνες των αστυνομικών της δίωξης ανθρωποκτονιών της Ασφάλειας Θεσσαλονίκης, που συνέλαβαν το βράδυ της Πέμπτης τον ελληνικής καταγωγής άνδρα. Ο νεαρός δράστης οδηγείται στην εισαγγελέα ποινικής δίωξης Θεσσαλονίκης για να του απαγγελθούν κατηγορίες και στη συνέχεια θα παραπεμφθεί να απολογηθεί σε τακτικό ανακριτή.

Από την αστυνομική έρευνα διαπιστώθηκε ότι ο κατηγορούμενος ψυκτικός βρέθηκε το μεσημέρι της περασμένης Τετάρτης στο διαμέρισμα της άτυχης γυναίκας, προκειμένου να πραγματοποιήσει κάποιες τεχνικές εργασίες. Όπως κατέθεσε ο ίδιος προανακριτικά, κατά την παραμονή του στο σπίτι υπήρξε λεκτική αντιπαράθεση και διαπληκτισμός με την 63χρονη. Η μία κουβέντα έφερε την άλλη, και τότε εκείνος κατηγορείται ότι χτύπησε αλλεπάλληλες φορές τη γυναίκα με σφυρί, προκαλώντας της θανατηφόρα τραύματα στο κεφάλι, ενώ χτυπήματα διαπιστώθηκαν και στα χέρια της.

Την 63χρονη γυναίκα βρήκε το πρωί της επόμενης ημέρας η κόρη της, μέσα σε λίμνη αίματος. Τα πρώτα ιατροδικαστικά ευρήματα «έδειξαν» ότι επρόκειτο για ανθρωποκτονία και με δεδομένο ότι δεν βρέθηκαν ίχνη διάρρηξης στο σπίτι, οι έρευνες των αστυνομικών της δίωξης ανθρωποκτονιών στράφηκαν στο περιβάλλον της άτυχης γυναίκας.

Συλλέγοντας υλικό από κάμερα ασφαλείας και πειστήρια που εντοπίστηκαν στον χώρο και ελέγχθηκαν εργαστηριακά, οι αστυνομικοί κατάφεραν να συνθέσουν το παζλ της υπόθεσης, προχωρώντας στη σύλληψη του νεαρού άνδρα εις βάρος του οποίου σχηματίστηκε δικογραφία για ανθρωποκτονία εκ προθέσεως και παράβαση του νόμου περί όπλων.

https://www.protothema.gr/

Κάτια Θεοδώρου Πέμπτη, 13 Ιουνίου 2019
Διάφορα
+ + -

Την Τρίτη θα απολογηθούν οι δράστες της ληστείας στο ΑΧΕΠΑ

Προθεσμία για να απολογηθούν την Τρίτη 18 Ιουνίου πήραν από τον 6ο τακτικό ανακριτή Θεσσαλονίκης οι τρεις συλληφθέντες για την επεισοδιακή ληστεία σε βάρος χρηματαποστολής ανεφοδιασμού μηχανήματος αυτόματων συναλλαγών (ΑΤΜ), στο πανεπιστημιακό νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ. Νωρίτερα η εισαγγελέας πλημμελειοδικών, μελετώντας τη δικογραφία, απήγγειλε εις βάρος τους ποινική δίωξη για ένα κακούργημα και τρία πλημμελήματα.

Όπως έγινε γνωστό, ο τριανταπεντάχρονος κι ο 41 ετών συγκατηγορούμενός του διώκονται για ληστεία από κοινού με καλυμμένα τα χαρακτηριστικά του προσώπου τους, ενώ η 39χρονη διώκεται για απλή συνέργεια στην κακουργηματική αυτή πράξη.

Σύμφωνα με τη δικογραφία, η συλληφθείσα φέρεται να κατόπτευε την περιοχή και να ενημέρωνε τους δυο συγκατηγορούμενούς της, φυσικούς δράστες της ληστείας, για την άφιξη της χρηματαποστολής.


Επιπλέον, κατηγορούνται για τα πλημμελήματα της πλαστογραφίας μετά χρήσεως από κοινού, επειδή το όχημα με το οποίο σκόπευαν να διαφύγουν έφερε πλαστές πινακίδες κυκλοφορίας, της παράνομης οπλοφορίας και της κατοχής μικροποσοτήτων ναρκωτικών, που εντοπίστηκαν από αστυνομικούς κατά τις κατ' οίκον έρευνες που ακολούθησαν τις συλλήψεις. Μέχρι να απολογηθούν παραμένουν σε καθεστώς κράτησης.

Σύμφωνα με αστυνομικές πηγές οι δύο συλληφθέντες είναι παλιοί γνώριμοι της Αντιτρομοκρατικής Υπηρεσίας.

Ο ενας είχε συλληφθεί στο παρελθόν την ώρα που μετέφερε οπλισμό από γκαράζ στη Νέα Σμύρνη, κατά τη διάρκεια επιχείρησης της Αντιτρομοκρατικής. Επίσης είχε κατηγορηθεί και για συμμετοχή στην οργάνωση "Συνομωσία Πυρήνων της Φωτιάς", κατηγόρια η οποία στη συνέχεια δεν αποδείχθηκε. Είχε προχωρήσει και σε απεργία πείνας, ενώ μετά από άδεια που πήρε από τη φυλακή, δεν επέστρεψε ποτέ. Ωστόσο είχε συλληφθεί αργότερα σε επιχείρηση της ΕΛΑΣ στη Σπάρτη.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες ο δεύτερος συλληφθέντας φέρεται να είχε γίνει γνωστός λόγω της υπόθεσης των «ληστών με τα μαύρα». Ο συλληφθείς είχε καταδικαστεί για την ένοπλη ληστεία σε υποκατάστημα στο κέντρο της Αθήνας, η οποία εξελίχθηκε σε ανταλλαγή πυροβολισμών με τους αστυνομικούς, κατά τη διάρκεια των οποίων είχε τραυματιστεί. Η αρχική ποινή του μειώθηκε στο μισό από το Πενταμελές Εφετείο Αθηνών και δύο χρόνια αργότερα αποφυλακίστηκε.

Γεροβασίλη: Η Αστυνομία λειτουργεί με σχέδιο, μέθοδο και αποτελεσματικότητα
«Η επιτυχία της Ελληνικής Αστυνομίας με την αυτόφωρη σύλληψη τριών δραστών που διέπραξαν ένοπλη ληστεία σε χρηματαποστολή στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ στη Θεσσαλονίκη, αποδεικνύει περίτρανα ότι η Αστυνομία λειτουργεί με σχέδιο, μέθοδο και αποτελεσματικότητα», αναφέρει σε δήλωση της η 'Όλγα Γεροβασίλη..

Όπως αναφέρει η υπουργός Προστασίας του Πολίτη «η επιχείρηση σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε με άψογο τρόπο, αποκλείοντας κάθε ενδεχόμενο διακινδύνευσης ανθρώπινης ζωής ή σωματικής ακεραιότητας, αφού πραγματοποιήθηκε σε χώρο νοσοκομείου όπου υπήρχε μεγάλος αριθμός πολιτών. Η επιτυχής ολοκλήρωση της επιχείρησης αποτελεί αποστομωτική απάντηση σε όσους διαδίδουν τους γνωστούς μύθους περί ανοχής. Οι πολίτες μπορούν να αισθάνονται ασφαλείς. Ας μην ακούν όσους εργαλειοποιούν το φόβο και την ανασφάλεια. Η Ελληνική Αστυνομία κάνει με σοβαρότητα και υπευθυνότητα τη δουλειά της.

 

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτογραφία: intimenews

https://www.thetoc.gr/

Κάτια Θεοδώρου Πέμπτη, 13 Ιουνίου 2019
Ατάκες
+ + -

Άμα μου έδιναν ένα ευρώ

Άμα μου έδιναν ένα ευρώ
για κάθε μαλάκα πελάτη
που έμπαινε..
δύο σπίτια στην Ελβετία
θα είχα παιδιά
έτσι για πλάκα.



Σελίδα 6 από 11280 (112800 αντικείμενα)
Προηγούμενο
1
2
3
5
[6]
7
8
11278
11279
11280
Επόμενο
 

 
 
 
 
  Αρχική | Ενότητες | Top Αναρτήσεις | Επικοινωνία  
 
Περίεργα      Υγεία
 
Life Style      Κόσμος
 
Τοπικά