22/09/2024
         
Manos Manos Πέμπτη, 8 Μαρτίου 2012
Οικονομία
+ + -

ΕΣΕΕ: «Μεταδοτική ασθένεια» τα λουκέτα

  Αύξηση 30% σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο εμφανίζει η αναλογία των κλειστών επιχειρήσεων προς τις ανοιχτές, σύμφωνα με τα συμπεράσματα έρευνας (Μάρτιος 2012) της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, η οποία κάνει λόγο για «επιδημία λουκέτων στην αγορά η οποία συνεχίζεται και αυξάνεται ως μεταδοτική ασθένεια». Στο σύνολο της Αττικής η αναλογία κλειστών καταστημάτων προς ανοικτά είναι 25,6%, δηλαδή έχουν βάλει λουκέτο 2.374 επιχειρήσεις επί του συνόλου που είναι 9.275 επιχειρήσεις.

Η κατάσταση του κέντρου της Αθήνας εξακολουθεί να είναι ιδιαίτερα κρίσιμη και μάλιστα κρισιμότερη από το προηγούμενο εξάμηνο, αφού το ποσοστό των κλειστών επιχειρήσεων αυξήθηκε στο 29,6%, από 24,4% που ήταν τον Αύγουστο του 2011 και από 23,4% που ήταν τον Μάρτιο του 2011. Κρισιμότερη παρουσιάζεται η κατάσταση στην οδό Σταδίου, όπου καταγράφεται το υψηλότερο ποσοστό, περίπου 42,0% ενώ το προηγούμενο εξάμηνο το ποσοστό ήταν 31,5% και ένα έτος πριν 33,8%, ενώ στη Χαριλάου Τρικούπη η αναλογία φτάνει στο 33,8%.

Παρ όλα αυτά, από τις ποιοτικές διαφορές του κάθε εμπορικού δρόμου προκύπτουν κάποια επιπλέον συμπεράσματα. Η οδός Πατησίων εμφανίζει ένα ποσοστό της τάξης του 26,2%, σχετικά μικρότερο προς το αντίστοιχο του συνόλου της Αθήνας, με κύριο χαρακτηριστικό τη συνύπαρξη παραδοσιακών και σύγχρονων δραστηριοτήτων. Παρ όλα αυτά, η Πατησιών λόγω του μεγάλου μήκους του εμπορικού δρόμου, παρουσιάζει διαφορετική εικόνα ανά εμπορικό τετράγωνο, με το ποσοστό να αυξάνεται ορισμένες φορές έως και το 50%. Αυτή η ιδιομορφία φαίνεται σε κάθε έρευνα που πραγματοποιεί το ΙΝΕΜΥ άρα επιβεβαιώνεται ως εύρημα.

Ο Πειραιάς παρουσιάζει αντίστοιχη εικόνα με το κέντρο της Αθήνας, αφού το 27,3% των καταστημάτων στους κεντρικούς δρόμους είναι κλειστά. Επιπλέον, ο Πειραιάς παρουσιάζει τη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση των λουκέτων αφού σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2011 τα κλειστά καταστήματα στο σύνολο των επιχειρήσεων αυξήθηκαν κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες.

Στη Ν. Ιωνία και συγκεκριμένα στη λεωφόρο Ηρακλείου, η οποία εξυπηρετεί τρεις κατά σειρά περιοχές (Ν. Ηράκλειο, Ν. Ιωνία, Πευκάκια), τα κλειστά καταστήματα αυξάνονται αφού το ποσοστό των κλειστών επιχειρήσεων έφτασε το 28,1%, ενώ τον προηγούμενο χρόνο ήταν 17,8% και το προηγούμενο εξάμηνο 21%.

Στην περιοχή της Κηφισιάς, στο σύνολο πέντε εμπορικών δρόμων που εξετάστηκαν, το ποσοστό φτάνει περίπου το 23,7%, παραμένοντας στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο εξάμηνο.

Ο εμπορικός δρόμος της Θησέως εμφανίζει ποσοστό κλειστών επιχειρήσεων της τάξης του 22,7%, σημειώνοντας αύξηση σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2011 (19,8%) και το Μάρτιο του 2011 (16,8%).

Το Χαλάνδρι παρουσιάζει χαμηλότερη συγκέντρωση «λουκέτων» στο σύνολο των κεντρικών εμπορικών δρόμων (Παπανδρέου, Αγία Παρασκευή και Χαιμαντά) σε σύγκριση με το προηγούμενο εξάμηνο, με ένα ποσοστό της τάξης του 20% και πολύ χαμηλότερη σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Σημειώνεται ότι η συγκέντρωση των κλειστών επιχειρήσεων, τόσο στο Χαλάνδρι όσο και στον Πειραιά και γενικότερα σε εμπορικούς δρόμους, οι οποίοι ξεπερνούν τις 100 επαγγελματικές στέγες κατά μήκος, τα κλειστά καταστήματα παρατηρούνται στο τέλος ή στην αρχή των οδών και σε κάθε περίπτωση σε απόσταση από το κομμάτι του δρόμου, το οποίο χαρακτηρίζεται ως κατεξοχήν εμπορικό. Ενδεικτικό είναι ότι στο Χαλάνδρι, επί της Ανδρέα Παπανδρέου, στο εμπορικότερο κομμάτι δεν υπάρχει ούτε ένα κλειστό.

Στις περιοχές του Περιστερίου, της Γλυφάδας και του Αμαρουσίου έγινε προσπάθεια να καταγραφούν εμπορικές ζώνες (πιάτσες) και όχι εμπορικοί δρόμοι, προσπαθώντας να γίνει πληρέστερη προσέγγιση στις εμπορικές περιοχές. Προκύπτει αναλογία κλειστών ανοικτών καταστημάτων στο Περιστέρι 23,1% (120 κλειστές επιχειρήσει σε σύνολο 520). Στη Γλυφάδα η αναλογία είναι 18,8% με 124 κλειστές επιχειρήσεις επί συνόλου 658 και στο Μαρούσι η αναλογία είναι 17% με 56 κλειστές επιχειρήσεις επί 329 συνολικά επιχειρήσεων.

Όπως δήλωσε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Β. Κορκίδης: «Η έρευνα μπορεί να δείχνει μια θλιβερή πραγματικότητα, αλλά ταυτόχρονα μας βοηθά να τεκμηριώσουμε το νέο αναπτυξιακό πλάνο του εμπορίου. Η επιδείνωση του δείκτη επιβίωσης στο εμπόριο με το νέο κύμα λουκέτων στην αγορά δείχνει ότι οι οποίες αντοχές της αγοράς εξαντλούνται. Η ψυχολογία και η εικόνα της αγοράς είναι απογοητευτική, αλλά οι μικρομεσαίοι έμποροι δεν έχουμε το δικαίωμα να αφήσουμε τους κόπους και τις θυσίες μας να πάνε χαμένες. Οφείλουμε να συνεχίσουμε την μάχη της καθημερινής επιβίωσης και να κρατήσουμε ανοικτά τα καταστήματα μας». 

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

 

 
 
 
 
  Αρχική | Ενότητες | Top Αναρτήσεις | Επικοινωνία  
 
Περίεργα      Υγεία
 
Life Style      Κόσμος
 
Τοπικά