20/09/2024
         
Manos Manos Τετάρτη, 12 Νοεμβρίου 2014
Τοπικά
+ + -

Οι Σκοπιανοί επιχειρούν «απεξάρτηση» από το λιμάνι Θεσσαλονίκης

Αρχές του 2012 είχαν συναντηθεί οι υπουργοί Οικονομίας Σκοπίων και Αλβανίας, κ.κ. Βαλιόν Σαρατσίνι και Νασίπ Νάτσο, και η ανακοίνωση που εκδόθηκε με το πέρας των συνομιλιών τους, έκανε λόγο για προτροπή της κυβέρνησης των Σκοπίων προς την Αλβανία να θέσει στη διάθεσή της το λιμάνι του Δυρραχίου, προκειμένου να απεγκλωβιστεί από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Είχα εξηγήσει τότε τους λόγους, που παρά τα αρνητικά σημεία τα οποία παρουσιάζει για τους Σκοπιανούς το θεσσαλονικιώτικο λιμάνι εν τούτοις δύσκολα θα το εγκαταλείψουν, αφενός επειδή ετοιμάζουν την πόλη για… πρωτεύουσα της «Αιγαιακής Μακεδονίας», αφετέρου οι άλλες λύσεις (Δυρράχιο και Μπαρ Μαυροβουνίου) είναι δαπανηρές.

Μετά από εννιά μήνες, τον Σεπτέμβριο του 2012, είχα σχολιάσει την είδηση, πως το αλβανικό λιμάνι του Δυρραχίου άνοιξε αντιπροσωπευτικό γραφείο στα Σκόπια. Οι υπεύθυνοι παρουσίασαν τα χαρακτηριστικά του στη σλαβική επιχειρηματική κοινότητα μέσα από τη δεύτερη διεθνή έκθεση «Μεταφορές και Logistics» που πραγματοποιήθηκε στην πρωτεύουσα της χώρας.

«Πρέπει να γίνει σαφές ότι το Δυρράχιο είναι η μόνη διέξοδος που βρίσκεται πλησιέστερα στα Σκόπια για την Ευρώπη. Γνωρίζουμε ότι η επιχειρηματική κοινότητα των Σκοπίων, έχει μια ιστορική σύνδεση με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και προσπαθούμε να κάνουμε το ίδιο και με το Δυρράχιο», δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου ο διευθυντής του Λιμένα του Δυρραχίου, κ. Edward Nedreni.

Σήμερα, η διαχείριση και εκμετάλλευση του λιμανιού του Δυρραχίου έχει ανατεθεί σε Τούρκους, οι οποίοι επαναφέρουν το θέμα, πιο ολοκληρωμένα. Δίνουν προτεραιότητα στη σιδηροδρομική σύνδεση του διαδρόμου «8», που ξεκινά από την Αδριατική και φτάνει στον Εύξεινο Πόντο. Κάποτε, αυτήν την υπό κατασκευή οδό, την είχαμε αποκαλέσει «Παραεγνατία».

Σε πρώτη φάση οι Τούρκοι επιχειρηματίες ενδιαφέρονται για το τμήμα Σκοπίων-Δυρραχίου, το οποίο θα συνδεθεί και σιδηροδρομικώς. Παλαιότερα, είχα γράψει και για την προσπάθεια σύνδεσης των Σκοπίων με το λιμάνι του Μπαρ του Μαυροβουνίου, αλλά η σιδηροδρομική σύνδεση με αυτό, πρέπει να περάσει από βουνά και κυρίως από το Κοσσυφοπέδιο, με το οποίο οι Σκοπιανοί ακόμη δεν έχουν οριοθετήσει τα σύνορα.

Για την υλοποίηση του έργου η κυβέρνηση των Σκοπίων αναζητεί χρηματοδότες από τα  διεθνή χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, αλλά δύσκολα αυτό θα συμβεί, αφού ήδη οι ειδήσεις από το αλβανοσλαβικό κράτος είναι απογοητευτικές, μια και παρατηρείται έξοδος από την χώρα των ήδη επενδυτών, με τις επενδύσεις να βαίνουν συνεχώς μειούμενες. Μόνον οι Τούρκοι μπορούν να αναλάβουν την χρηματοδότηση, αφού εκτός των άλλων θα υποβαθμίσουν και την Εγνατία Οδό.

 
Ο Μακεδών
για το voria 

 

 
 
 
 
  Αρχική | Ενότητες | Top Αναρτήσεις | Επικοινωνία  
 
Περίεργα      Υγεία
 
Life Style      Κόσμος
 
Τοπικά