20/09/2024
         
Manos Manos Τετάρτη, 24 Σεπτεμβρίου 2014
Τοπικά
+ + -

Μείωση στο κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης με τα έξυπνα φανάρια

Βελτίωση από 10% έως και 30% στους κυκλοφοριακούς φόρτους της Τσιμισκή, ανάλογα με την ώρα της ημέρας και το γεωγραφικό εύρος της αναφοράς, καταγράφουν οι επιστήμονες, εξαιτίας της λειτουργίας των "έξυπνων φαναριών" από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και της λειτουργίας του συστήματος διαχείρισης βιώσιμης κινητικότητας του Δήμου Θεσσαλονίκης.
 
Αυτό τόνισε ο διευθυντής του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ, Γιώργος Γιαννόπουλος, στο ανοιχτό φόρουμ για τη βιώσιμη κινητικότητα και τις ευφυείς μεταφορές, που γίνεται στη Θεσσαλονίκη.
 
Οι θετικές επιπτώσεις των ευφυών συστημάτων είναι ήδη εμφανείς στη Θεσσαλονίκη. Συστήματα, όπως οι ηλεκτρονικοί μετρητές κυκλοφοριακού φόρτου ή οι ευφυείς ανιχνευτές στο δρόμο για τον υπολογισμό των χρόνων διαδρομής, που έχουν τοποθετηθεί σε μεγάλο αριθμό διασταυρώσεων στην περιφερειακή οδό, στην Τσιμισκή και στην περιοχή του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και ενημερώνουν τους οδηγούς για την ενδεικνυόμενη ταχύτητα κίνησης, το "πράσινο κύμα" (φιλοπεριβαλλοντική οδήγηση - eco driving) κτλ., συμβάλλουν, σύμφωνα με τον κ. Γιαννόπουλο στη βελτίωση του κυκλοφοριακού.
 
Η Θεσσαλονίκη πρωτοπορεί στα ευφυή συστήματα μεταφορών, καθώς συμμετέχει στο πρόγραμμα Compass4D, ένα ευφυές σύστημα που επιτρέπει στα οχήματα που διαθέτουν τον απαιτούμενο εξοπλισμό να επικοινωνούν με τον δρόμο που διαθέτει αντίστοιχα έξυπνα συστήματα. Ήδη 150 ταξί που χρησιμοποιούνται από 200 οδηγούς της εταιρίας Taxiway μπορούν να χρησιμοποιήσουν το "συνεργατικό ευφυές σύστημα μεταφορών". Το ίδιο σύστημα χρησιμοποιούν συνολικά 500 οχήματα σε επτά ευρωπαϊκές πόλεις (Θεσσαλονίκη, Κοπεγχάγη, Μπορντό, Χέλμοντ, Νιουκάστλ, Βερόνα, Βίγκο), πιλοτικά για ένα χρόνο και το πρόγραμμα έχει προϋπολογισμό 9.960.000 ευρώ.
 
Οι έξυπνες συσκευές σε ΙΧ, δημόσια μέσα μεταφοράς, οχήματα έκτακτης ανάγκης, ταξί και φορτηγά επιτρέπουν την επικοινωνία με τις οδικές υποδομές, και συγκεκριμένα με:
 
-Το σύστημα προειδοποίησης κινδύνου στην οδό.
-Το σύστημα προειδοποίησης παραβίασης φωτεινού σηματοδότη.
-Την ενεργειακή αποδοτικότητα στις διασταυρώσεις.
 
Στη Θεσσαλονίκη όσοι συμμετέχουν θα μπορούν να ενημερώνονται για την ενεργειακή αποδοτικότητα κατά μήκος της Τσιμισκή και να επικοινωνούν με το σύστημα προειδοποίησης κινδύνου στην περιφερειακή οδό.
 
Ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, επισήμανε ότι αποτελεί προτεραιότητα για τη νέα προγραμματική περίοδο 2014-2020 η διοχέτευση κονδυλίων για τη βιώσιμη κινητικότητα, ώστε η Περιφέρεια να γίνει διεθνώς ανταγωνιστική  και πρωτοπόρος στα ευφυή συστήματα μεταφορών. Γι' αυτό το σκοπό είπε ότι δεσμεύτηκαν 287 εκ. ευρώ για το ενδοπεριφερειακό δίκτυο, τη μείωση του χρόνου και του κόστους μετακίνησης των πολιτών και για ευφυή συστήματα κυκλοφορίας.
 
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, χαρακτήρισε τη Θεσσαλονίκη "άναρχη πόλη" σε ό,τι αφορά το κυκλοφοριακό, ζήτησε τη συνεργασία των πολιτών για τη βελτίωση του κυκλοφοριακού και τη χρήση των έξυπνων συστημάτων και επέμεινε στη συνεργασία όλων των δήμων του πολεοδομικού συγκροτήματος για να δοθούν αποτελεσματικές λύσεις.
 
"Η φιλοδοξία μας είναι την επόμενη πενταετία να αποκτήσει η Θεσσαλονίκη ένα δίκτυο γρήγορων μεταφορών, με τραμ, θαλάσσια συγκοινωνία, ΙΧ και ποδήλατα", τόνισε ο δήμαρχος. Επέμεινε στην αντίθεσή του στην κυκλοφορία ΙΧ στο κέντρο της πόλης και για το τραμ είπε ότι το θεωρεί απαραίτητο για να προχωρήσει το δίκτυο γρήγορων μεταφορών, ζητώντας από την "Εγνατία Οδός ΑΕ" να το αναλάβει.
 
 
voria

 

 
 
 
 
  Αρχική | Ενότητες | Top Αναρτήσεις | Επικοινωνία  
 
Περίεργα      Υγεία
 
Life Style      Κόσμος
 
Τοπικά