20/09/2024
         
Manos Manos Παρασκευή, 22 Αυγούστου 2014
Τοπικά
+ + -

Φθάνει στα... μισά ο δρόμος Μουδανιά-Ποτίδαια

Κοντά στα μέσα της ....διαδρομής βρίσκεται το οδικό έργο Μουδανιά- Ποτίδαια, ενώ αναπτερώνονται οι ελπίδες ότι θα μπορέσει να κατασκευαστεί και το ¨ορφανό χιλιόμετρο¨, πριν τη γέφυρα της Ποτίδαιας, καθώς το ΣτΕ απέρριψε την προσφυγή  περιοίκων, που υποστηρίζουν ότι η διαπλάτυνση του δρόμου θα θίξει χώρους αρχαιολογικού ενδιαφέροντος. 
 
Το έργο αυτό, το τόσο απαραίτητο για τη βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας προς και από τη Κασσάνδρα, ειδικά στους μήνες του καλοκαιριού, επιτέλους, μετά από αντιδράσεις που κράτησαν χρόνια, εξελίσσεται με κανονικούς ρυθμούς και παρά τις δυσκολίες που υπάρχουν, λόγω τουριστικής περιόδου, στην εκτέλεση εργασιών. 
 
Υπενθυμίζεται ότι οι μπουλντόζες έπιασαν δουλειά στα μέσα Σεπτεμβρίου 2013, προκειμένου να κατασκευαστούν τα 4,2 χλμ από τον κόμβο Μουδανιών  προς Ποτίδαια. Το έργο κατασκευάζεται από την Αθωνική Τεχνική και περιλαμβάνει τη διαπλάτυνση της υφιστάμενης δίιχνης οδού σε τετράιχνη, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και αμφίπλευρο μεταλλικό στηθαίο ασφαλείας. Επίσης, προβλέπεται η ολοκλήρωση του ανισόπεδου κόμβου Μουδανιών και η κατασκευή του παράπλευρου οδικού δικτύου.
 
Μέχρι σήμερα, έχουν κατασκευαστεί περίπου 2 χλμ οδού,  από τον κόμβο Μουδανιών με κατεύθυνση προς Ποτίδαια, ενώ την περίοδο αυτή, οι μόνες εργασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη, γίνονται στη περιοχή του κόμβου Κ1, που θα συνδέει τον οδικό άξονα με το λοιπό οδικό δίκτυο της περιοχής. 
 
¨Σε αυτή τη χρονική περίοδο ολοκληρώνονται τα χωματουργικά του Κ1 και ο κόμβος θα έχει κατασκευαστεί ως το τέλος της χρονιάς¨, πληροφόρησε ο τομεάρχης Έργων & Ανάπτυξης της Εγνατίας Οδού Α.Ε., Μιχάλης Δώδος, συμπληρώνοντας : ¨Τα πρώτα 2 χλμ του έργου έχουν ουσιαστικά κατασκευαστεί, αλλά ο δρόμος δεν έχει αποδοθεί στη κυκλοφορία σε όλο του το πλάτος, επειδή μένουν να γίνουν οι τελευταίες ασφαλτικές στρώσεις. Αναγκαστικά σταμάτησαν τα συνεργεία λόγω της μεγάλης κίνησης κι έτσι, ο δρόμος, σε αυτό το τμήμα των 2 χλμ, δόθηκαν μεν πάλι στη κυκλοφορία- καινούργιος, με νέο τάπητα- αλλά στο παλιό του πλάτος¨.
 
Όπως είπε στη Voria.gr ο κ. Δώδος (στέλεχος της ΕΟΑΕ που είναι η αναθέτουσα αρχή του έργου), η ολοκλήρωση αυτού του τμήματος των 2 χλμ είναι υπόθεση 30-40 ημερών και τα συνεργεία θα ξαναπιάσουν δουλειά μόλις κόψει η κίνηση του καλοκαριού, δηλαδή προς τα μέσα Σεπτεμβρίου. 
 
Φυσικά, η εργολαβία προβλέπει την κατασκευή ακόμη 2,2 χλμ, τμήμα στο οποίο δεν έχουν ακόμη αρχίσει εργασίες.  Ο συμβατικός χρόνος εκτέλεσης του έργου στο σύνολό του  είναι 36 μήνες και αυτό επειδή, λόγω της τουριστικής κίνησης καθυστερούν οι εργασίες την περίοδο που οι καιρικές συνθήκες είναι καταλληλότερες για έργα  οδοποιίας. 
 
Ωστόσο το Μουδανιά- Ποτίδαια θα παραμένει ημιτελές μέχρι να κατασκευαστεί και το τελευταίο χιλιόμετρο, το ονομαζόμενο ¨ορφανό¨, πριν τη γέφυρα. Το κομμάτι αυτό πρέπει, πρέπει οπωσδήποτε να κατασκευαστεί γιατί διαφορετικά θα δημιουργούνται bottle necks, όπως τα αυτοκίνητα θα κινούνται από το φαρδύτερο τμήματα του δρόμου προς το πιο στενό. 
 
Να σημειωθεί ότι το τμήμα Μουδανιά- Ποτίδαια καθυστέρησε για χρόνια, Το 2006 είχαν εκδηλωθεί οι πρώτες αντιδράσεις από καταστηματάρχες της περιοχής, υπήρξαν κι άλλες καθυστερήσεις για τον ορισμό τιμής μονάδας για τις απαλλοτριώσεις και, η πιο πρόσφατη προσφυγή είχε κατατεθεί στο ΣτΕ από κατοίκους της περιοχής που ζητούσαν να απορριφθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Το αίτημά τους απορρίφθηκε πρόσφατα και τώρα πλέον η Εγνατία Οδός ΑΕ, σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών, θα πρέπει να προσπαθήσουν να βρούνε κονδύλια για τη χρηματοδότηση αυτού του τελευταίου τμήματος, από το ΣΕΣ 2014-2020.
 
H Eγνατία Οδός ΑΕ, ήταν έτοιμη να προχωρήσει στη δημοπράτηση και ανάθεση του έργου πριν τρία χρόνια και, τότε, το κόστος του είχε προϋπολογιστεί στα 5,5 εκατ ευρώ, ποσό που πιθανώς σήμερα δεν θα καλύπτει τη δαπάνη κατασκευής.
 
 
voria 

 

 
 
 
 
  Αρχική | Ενότητες | Top Αναρτήσεις | Επικοινωνία  
 
Περίεργα      Υγεία
 
Life Style      Κόσμος
 
Τοπικά