21/09/2024
         
Manos Manos Τρίτη, 29 Ιουλίου 2014
Τοπικά
+ + -

Εργαζόμενοι Μετρό Θεσσαλονίκης: Αδύνατη η λειτουργία το 2018

Ό,τι και να κάνουν, όποιο σταθμό και αν καταργήσουν, το Μετρό δεν πρόκειται να λειτουργήσει αρχές 2018, όπως τελευταία υποστηρίζουν οι διοικούντες το έργο και η πολιτική ηγεσία του Υποδομών, δήλωσε ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στο Μετρό Θεσσαλονίκης, Χάρης Κυπριανίδης.

«Το Μετρό ήταν να κατασκευαστεί σε έξι χρόνια, ήδη διανύουμε τον όγδοο χρόνο και δεν θα ολοκληρωθεί πριν περάσουν άλλα τόσα», έκανε την απαισιόδοξη πρόβλεψη ο κ. Κυπριανίδης, λέγοντας επίσης, «παρουσιάζουν τα αρχαιολογικά σαν κάποιου είδους μπελά, αλλά το έργο έχει ένα σωρό προβλήματα. Είναι οι διεκδικήσεις του αναδόχου, είναι οι καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις, είναι η έλλειψη πόρων για να γίνει, όπως λένε, «ένα μουσείο σε κάθε σταθμό». Στη προηγούμενη συνέντευξή μας λέγαμε ότι το Μετρό πάει για το 2020, σήμερα λέμε ότι με κανονικούς ρυθμούς εργασιών, θα τελειώσει το 2023», τόνισε.

Η νέα διοίκηση του Σωματείου, παραχώρησε ώρα συνέντευξη Τύπου, απαντώντας στις πρόσφατες και επανειλημμένες δηλώσεις Χρυσοχοΐδη, Σιμόπουλου αλλά και Τσίτουρα, για λειτουργία της βασικής γραμμής μετά από απόφαση για προσωρινή κατάργηση του σταθμού Βενιζέλου, λόγω της εμπλοκής που έχει δημιουργηθεί εκεί, ενάμισι χρόνο τώρα, λόγω των αρχαιολογικών.

«Τα αρχαιολογικά, έρευνα και ευρήματα, είναι το χαλί κάτω από το οποίο προσπαθούν να κρύψουν τα προβλήματα που έχει το έργο. Ακόμη και να μην υπήρχε η καθυστέρηση στη Βενιζέλου, το έργο δεν μπορεί να ολοκληρωθεί αφού ακόμη δεν έχουν γίνει οι απαλλοτριώσεις στην περιοχή του σταθμού Βούλγαρη. Μεταφέρουν τους μετροπόντικες στη Νέα Ελβετία αλλά κανείς δε λέει ότι θα μείνουν εκεί, χωρίς να μπούνε σε λειτουργία, ακριβώς επειδή δεν έχουν κατασκευαστεί οι διαφραγματικοί στη Βούλγαρη, το κουτί του σταθμού, για να μπορέσουν να περάσουν οι μετροπόντικες, σε πορεία από ανατολικά προς τα δυτικά», πρόσθεσε ο Χ. Κυπριανίδης.

Για τον πρόεδρο του ΕΚΘ, Παναγιώτη Τσαραμπουλίδη, η υπόθεση «σταθμός Βενιζέλου - αρχαιότητες», είναι μία ακόμη ιστορία που πολώνει την πόλη. «Επιβάλλεται συνεννόηση, αλλά θεωρώ ότι οι λόγοι αυτής της πόλωσης είναι βαθύτεροι και έχουν σχέση με την έλλειψη χρημάτων για την αξιοποίηση των αρχαιοτήτων. Τα χρήματα τα έριξαν αλλού, τα διέθεσαν για τους μεγάλους οδικούς άξονες» σημείωσε.

Ο γενικός γραμματέας του Σωματείου, αρχαιολόγος Δημήτρης Παπάς, υποστήριξε ότι στο θέμα της Βενιζέλου πρέπει να επικρατήσει η κοινή λογική, έτσι που να προστατευθούν οι αρχαιότητες αλλά και να κατασκευαστεί ο σταθμός, λαμβάνοντας αναγκαστικά υπόψη δύο βασικές παραμέτρους, το χρόνο και το χρήμα.

«Το θέμα του Μετρό, έχει γίνει αντικείμενο εκμετάλλευσης πολλών παραγόντων της πόλης. Είναι απογοητευτικό το ότι αποσύρθηκε από τη σημερινή συνεδρίαση του ΚΑΣ η μελέτη για την αξιοποίηση των αρχαιοτήτων, παρότι είχε εισαχθεί ξαφνικά. Υπάρχει μεγάλη αναβλητικότητα στο θέμα. Ποιος θα αναλάβει την ευθύνη;», είπε ο κ Παπάς.

Οι εκπρόσωποι του Σωματείου δήλωσαν ότι δεν υπάρχει περίπτωση να ολοκληρωθεί το υπόλοιπο 28% της αρχαιολογικής έρευνας με τα 7 εκατ.ευρώ που υπολείπονται από τα 92 εκατ. που έχουν εγκριθεί με την προηγούμενη σύμβαση.  Μάλιστα υποστηρίζουν πως τα 42 εκατ.ευρώ της νέας σύμβασης, δεν θα φτάσουν  αφού 10 εκατ.ευρώ θα διατεθούν για την απόσπαση και ανάδειξη των αρχαιοτήτων.

Η σύμβαση, που πρέπει να περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο και στη συνέχεια να κυρωθεί από τη Βουλή, δεν υπάρχει περίπτωση για να ενεργοποιηθεί πριν περάσει ένα δίμηνο, διάστημα στο οποίο λήγουν πολλές 4μηνες συμβάσεις εργαζομένων,  που θα πρέπει, να ανανεωθούν αυτόματα, όπως έχουν δεσμευτεί ανάδοχος και Αττικό Μετρό ΑΕ.

Οι εργαζόμενοι μίλησαν για «πολύ κακή αντιμετώπιση» τους, με συμβάσεις 4μηνες και κουρεμένες αμοιβές, ενώ τόνισαν ότι αν χρειαστεί θα κινηθούν στη βάση της δικαστικής απόφασης του Νοεμβρίου 2012, που τους είχε δικαιώσει.
 
 
voria 

 

 
 
 
 
  Αρχική | Ενότητες | Top Αναρτήσεις | Επικοινωνία  
 
Περίεργα      Υγεία
 
Life Style      Κόσμος
 
Τοπικά