21/09/2024
         
Manos Manos Δευτέρα, 30 Ιουνίου 2014
Τοπικά
+ + -

Θεσσαλονίκη - Σύνδεση του λιμανιού με το σιδηροδρομικό σταθμό

 Αγώνα δρόμου δίνουν η διοίκηση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, τα στελέχη της Διαχειριστικής Αρχής του ΕΣΠΑ και οι διοικήσεις του ΟΛΘ και του ΟΣΕ, προκειμένου να επιτευχθεί μέχρι το τέλος του Σεπτεμβρίου του 2015 η σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Αιτία είναι οι πολύ σημαντικές συμφωνίες μεταφοράς φορτίων (containers), που έχει κάνει ο ΟΛΘ, προς τα Βαλκάνια και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, για την υλοποίηση των οποίων χρειάζεται τη νέα υποδομή από το Σεπτέμβριο του 2015 όταν ενεργοποιούνται οι συμφωνίες. 

Ουσιαστικά πρόκειται να επαναδημιουργηθεί ένα δίκτυο σύνδεσης του λιμένα με το σιδηροδρομικό δίκτυο, το οποίο θα βασιστεί στην αξιοποίηση των γραμμών που ήδη υπάρχουν και σήμερα είναι ανενεργές, εγκαταλειμμένες και απαξιωμένες, με την προσθήκη νέων, ώστε να γίνει τελικά η απαιτούμενη σύνδεση των περίπου 6 χλμ. λιμάνι – σιδηροδρομικός σταθμός(σσ το τμήμα εντός του λιμανιού έχει κατασκευαστεί) .
 
Οι διοικήσεις του ΟΛΘ και του ΟΣΕ συζήτησαν την κρισιμότητα του έργου, δεδομένου του στρατηγικού χαρακτήρα των συμφωνιών για τη μετακίνηση containers, και συμφώνησαν στην ιδιαίτερη αξία που έχει σε οικονομικό επίπεδο η μεταφορά τους με το σιδηρόδρομο.
 
Για να γίνει όμως το έργο προϋπολογισμού 7 εκ. ευρώ έπρεπε να βρεθεί η απαιτούμενη χρηματοδότηση. Με το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων να είναι εξαιρετικά μικρό, η επιπλέον αυτή δραστηριότητα του ΟΛΘ κινδύνευε να μείνει στα χαρτιά.
 
Εκεί μπήκε ο ρόλος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Ο περιφερειάρχης, Απόστολος Τζιτζικώστας, έχει μιλήσει κατ’ επανάληψη για τον προγραμματισμό της Περιφέρειας στη χρηματοδότηση έργων συνδυασμένων μεταφορών, κριτήριο που πληροί το συγκεκριμένο δίκτυο.
 
Από την προηγούμενη άνοιξη στο… παιχνίδι μπήκε και η Περιφέρεια, ώστε να συνεισφέρει στη χρηματοδότηση του έργου μέσω του νέου ΕΣΠΑ (Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης 2014 – 2020). Με εντολή Τζιτζικώστα(που υιοθέτησε το έργο και μάλιστα είχε κάνει τις σχετικές ανακοινώσεις σε ημερίδα για το μέλλον του λιμανιού της Θεσσαλονίκης) έγινε η κατάλληλη προετοιμασία, ώστε το έργο να αποκτήσει ώριμες μελέτες και να μπορεί να είναι επιλέξιμο για ένταξη στο ΣΕΣ.
 
Έγιναν τεχνικές συσκέψεις ανάμεσα στους υπηρεσιακούς παράγοντες όλων των φορέων και μέσα σε πολύ μικρό διάστημα (από τον προηγούμενο Απρίλιο που έγινε η κουβέντα του περιφερειάρχη με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, Παναγιώτη Θεοφανόπουλο) ο ΟΣΕ ολοκλήρωσε τις μελέτες, όπως ανακοίνωσε στον περιφερειάρχη την προηγούμενη εβδομάδα ο κ. Θεοφανόπουλος στη συνάντηση εργασίας που είχαν.
 
Ωστόσο, παρότι το ΣΕΣ έχει αρχίσει να εξελίσσεται (στο τέλος Ιουλίου θα σταλεί και η πρόταση της Περιφέρειας για τους άξονες προτεραιότητας του προγράμματός της στην ΕΕ), σε όλη την Ευρώπη οι προσκλήσεις για την ένταξη έργων υπολογίζεται ότι θα αρχίσουν τον επόμενο Ιανουάριο ή Φεβρουάριο.
 
Με τις διαδικασίες που υπάρχουν η σύνδεση λιμανιού – σιδηροδρομικού σταθμού δεν είναι εφικτή μέχρι το Σεπτέμβριο.
 
Γι’ αυτό το λόγο, ο κ. Τζιτζικώστας ανέλαβε να βοηθήσει τους ανθρώπους ΟΛΘ και ΟΣΕ, κάνοντας κρούση ήδη στο υπουργείο Ανάπτυξης, προκειμένου να εγγραφεί το έργο στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και να μπορέσει εγκαίρως να γίνει η δημοπράτησή του. Έτσι, όπως τόνισε ο κ. Τζιτζικώστας στη Voria.gr, «θα κερδίσουμε χρόνο μέχρι να ανοίξουν οι προσκλήσεις για τη νέα προγραμματική περίοδο, όπου θα εγγράψουμε το έργο. Τότε θα γίνει η τυπική ένταξή του στο ΣΕΣ και θα προλάβουμε τα χρονικά όρια για να το παραδώσουμε στα τέλη του Σεπτεμβρίου του 2015 σε χρήση. Αν περιμένουμε μέχρι τον επόμενο Ιανουάριο ή Φεβρουάριο για να αρχίσουμε τις διαδικασίες ένταξης και δημοπράτησης, χάνουμε τα περιθώρια. Δεν μπορούμε να ακολουθήσουμε τέτοιες μεθόδους για όλα τα έργα, όμως το συγκεκριμένο είναι στρατηγικού χαρακτήρα και αυτό το αναγνωρίζουν όλοι. Συζητούμε για ένα έργο πνοής όχι μόνο για την Κεντρική Μακεδονία αλλά και για ολόκληρη  τη χώρα, καθώς καθιστά τη Θεσσαλονίκη κόμβο του διαμετακομιστικού εμπορίου προς τα Βαλκάνια και την υπόλοιπη Ευρώπη. Η υλοποίηση του έργου αυτού, για το οποίο είχα συζητήσει με τον πρόεδρο του ΟΣΕ και ήταν βασική προεκλογική μας δέσμευση, θα ενισχύσει την εξαγωγική δραστηριότητα, θα προσελκύσει νέα επενδυτικά σχέδια και επιχειρηματικές δραστηριότητες, δίνοντας έτσι ώθηση στην οικονομική ανάπτυξη της περιοχής. Είχα ανακοινώσει πως θα είναι το πρώτο έργο που θα εντάξει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στο νέο ΕΣΠΑ και θα είναι».
 
 
voria 

 

 
 
 
 
  Αρχική | Ενότητες | Top Αναρτήσεις | Επικοινωνία  
 
Περίεργα      Υγεία
 
Life Style      Κόσμος
 
Τοπικά