23/09/2024
         
Manos Manos Πέμπτη, 12 Ιουνίου 2014
Οικονομία
+ + -

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Καθαρά κέρδη 2 εκατ. ευρώ το 2013

Κέρδη μετά από φόρους ύψους 1,9 εκατ. ευρώ κατέγραψε το 2013 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ  έναντι κερδών 272,8 χιλιάδων ευρώ το 2012, σύμφωνα με τις δημοσιοποιημένες οικονομικές καταστάσεις. Αναλυτικότερα, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 75,7 εκατ. ευρώ από 82,9 εκατ. το 2012, δηλαδή παρουσίασε μείωση 8,8% περίπου.
 
Τα αποτελέσματα εκμετάλλευσης προ φόρων, χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων, αποσβέσεων και προβλέψεων ανήλθαν σε κέρδη ποσού 3,7 εκατ. ευρώ έναντι κέρδους 4,6 εκατ. ευρώ για την αντίστοιχη προηγούμενη χρήση, καταγράφοντας μείωση 19,8%. 

Σύμφωνα με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η μείωση των λειτουργικών εξόδων (περίπου 12%) αντανακλά τον εξορθολογισμό των λειτουργικών δαπανών.

Επίσης, το σύνολο των υποχρεώσεων ανέρχεται στα 882, 5 εκατ. ευρώ έναντι 861,3 εκατ. ευρώ. 

Σχετικά με το ύψος των δαπανών διαμορφώθηκε στα 20 εκατ. (από 27,1 εκατ. το 2012) για μισθούς, ημερομίσθια και επιδόματα, στα 6,7 εκατ. ευρώ για παροχές κοινωνικής ασφάλισης και στα 85,8 εκατ. ευρώ για αποζημιώσεις απόλυσης ή εξόδου εμμίσθου προσωπικού ΟΣΕ.

Τι σχεδιάζεται για το 2014

Όπως αναφέρεται στην ετήσια οικονομική έκθεση, ο προγραμματισμός δράσης της εταιρείας για το 2014 στοχεύει στην αύξηση της κερδοφορίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στην περαιτέρω βελτίωση των οικονομικών μεγεθών της επιχείρησης καθώς και στη βελτίωση των εσόδων με πολιτικές που αυξάνουν το μερίδιο που κατέχει η εταιρεία στο χώρο των μεταφορών τόσο στις επιβατικές όσο και στις εμπορευματικές μεταφορές.

Ειδικότερα, επιδιώκεται:

1. Η  διεύρυνση και ανάπτυξη της επιχειρηματικής δραστηριότητας της επιχείρησης με στοχευμένες κινήσεις/συνεργασίες, για την αύξηση του μεριδίου συμμετοχής στις εμπορευματικές χερσαίες μεταφορές στον Ελλαδικό χώρο, την προώθηση των συνδυασμένων μεταφορών και την δημιουργία συνεργιών στον χώρο των εμπορευματικών μεταφορών.

Στα πλαίσια αυτής της πολιτικής η ΤΡΑΙΝΟΣΕ παρέχει, από τις 9-12-2013, νέα υπηρεσία συνδυασμένης μεταφοράς στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Η νέα υπηρεσία ονομάζεται iCS (Intermodal Cargo Shuttle) και αφορά στην παροχή ολοκληρωμένων πόρτα-πόρτα μεταφορικών υπηρεσιών μπορευματοκιβωτίων (20΄, 40΄και 45΄ποδών) και λειτουργεί καθημερινά με αμφίδρομο δρομολόγιο στη διαδρομή Θριάσιο-Θεσσαλονίκη-Θριάσιο. Στόχος της νέας υπηρεσίας είναι η τακτική σιδηροδρομική εμπορευματική σύνδεση των δύο μεγάλων κέντρων της χώρας, η είσοδος της εταιρείας σε μια νέα αγορά και η απόκτηση τεχνογνωσίας στον τομέα των logistics και για τη χρήση 2013των συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών.

Παράλληλα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. προετοιμάζει εβδομαδιαία δρομολόγια μεταφορικών υπηρεσιών εμπορευματοκιβωτίων για τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με Σκόπια , Βελιγράδι και Σόφια, τα οποία αναμένεται να ξεκινήσουν προς το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2014, καθώς και την επαναλειτουργία των διεθνών επιβατικών μεταφορών.

2. Τον περαιτέρω εξορθολογισμό της χρήσης και την βέλτιστη αξιοποίηση όλων των πόρων της επιχείρησης.

Παράλληλα, συνεχίζονται όλες οι δράσεις που ξεκίνησαν το 2013 και δεν ολοκληρώθηκαν όπως: 

-Η υλοποίηση του νέου οργανωτικού σχήματος

-Η επίσπευση των διαδικασιών για την βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής.
-H εκπόνηση Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας με στόχο την πιστοποίηση της εταιρείας.
-Η εφαρμογή του συστήματος RFID στις εμπορευματικές μεταφορές.

Επιδιώκεται επίσης, ο περαιτέρω εξορθολογισμός του κόστους Β που θα προέλθει από:

-Την περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης ενέργειας με τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας.
- Αναδιάρθρωση και συγκέντρωση των υπηρεσιών εμπορευματικών μεταφορών του λεκανοπεδίου στο Θριάσιο που επιφέρει μείωση των παρεχομένων υπηρεσιών από τον ΟΣΕ.

Τι έγινε το 2013

Όπως επισημαίνεται στην οικονομική έκθεση, ο πλέον σημαντικός στόχος για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν να εξασφαλίσει και εντός του 2013 την οικονομική βιωσιμότητα, την οποία εμφάνισε στο τέλος του 2012, με την περαιτέρω βελτίωση των αποτελεσμάτων από τη λειτουργία της και την επίτευξη κερδοφορίας.

Για το σκοπό αυτό προγραμμάτισε τις παρακάτω δράσεις:

1. Την αναδιοργάνωση των υπηρεσιών, των διαδικασιών και την επίτευξη ευελιξίας της εν γένει λειτουργίας της με την εφαρμογή νέου οργανωτικού και αποδοτικού σχήματος.

2. Την εφαρμογή και βελτίωση αξιόπιστου κοστολογικού συστήματος από το οποίο ] αντλεί τις απαιτούμενες πληροφορίες για τη διαμόρφωση του πλέγματος δρομολογίων και της τιμολογιακής της πολιτικής, ώστε να είναι δυνατή η ασφαλής διαχείριση της πολιτικής πωλήσεων, προώθησης συνεργασιών και υπεργολάβησης υπηρεσιών και να αποδίδονται με ακρίβεια τα απολογιστικά στοιχεία κόστους στους φορείς επιχορήγησης.

3. Την υλοποίηση της Σύμβασης με το Υπουργείο Μεταφορών και Δικτύων για την παροχή Δημόσιας Υπηρεσίας, μέσω της οποίας θα χρηματοδοτηθούν ζημιογόνα δρομολόγια μέχρι του συνολικού ποσού των 50 εκατ. ευρώ ετησίως, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο νόμο 3891/2010.

4. Την προώθηση αποτελεσματικών ελεγκτικών μηχανισμών, οι οποίοι διασφαλίζουν τη βέλτιστη διαχείριση ανθρώπινων πόρων, διαδικασιών και συστημάτων, με βασικό στόχο τη διαφάνεια και την πρόδραση. Παράλληλα η εταιρεία ελέγχεται από πιστοποιημένους εξωτερικούς ελεγκτές, ως προς την αξιοπιστία των οικονομικών της αναφορών και καταστάσεων ανά τρίμηνο.

5. Την εκπόνηση Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας με στόχο την πιστοποίηση της εταιρίας. Και τούτο διότι τα συστήματα διαχείρισης της ποιότητας παρέχουν το πλαίσιο μέσα στο οποίο κάθε οργανισμός μπορεί να μετρήσει και επομένως να βελτιώσει την απόδοσή του και τον τρόπο λειτουργίας του.

Παράλληλα, παρά την προβλεπόμενη ύφεση, στόχευε στην βελτίωση των οικονομικών της μεγεθών με ενέργειες:

Α. Για την αύξηση των εσόδων που θα προέλθουν από:

1. Τη βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών (Σταθεροποίηση του χρόνου μετάβασης στον κεντρικό άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη, καθιέρωση κανονικών δρομολογίων στον άξονα ανά δύο ώρες κ.α.)

2. Την αξιοποίηση νέων δραστηριοτήτων, όπως μεταφορά μικροδεμάτων και διαφημιστικών εσόδων.

3. Τη μέγιστη δυνατή αξιοποίηση των βελτιώσεων της υποδομής όπως αυτές υλοποιούνται από τον Διαχειριστή. (π.χ. Χρήση του εμπορευματικού σταθμού στο Θριάσιο με συγκέντρωση της φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων στο σταθμό διαλογής Θριασίου Πεδίου και δρομολόγηση εμπορικών αμαξοστοιχιών από τα σύνορα απευθείας προς το Θριάσιο). Β. Για τον εξορθολογισμό του κόστους που θα προέλθει από:

1. Μείωση του κόστους κατανάλωσης ενέργειας. (Χρήση ηλεκτροκίνησης από τον Δομοκό προς Θεσσαλονίκη και από Σταθμό Λαρίσης - ΣΚΑ - Τιθορέα).

2. Αναδιάρθρωση δρομολογίων (Μείωση κατά τρία ζεύγη δρομολογίων στον κεντρικό άξονα καιαναπλήρωση με ανταποκρίσεις σε Δομοκό, Παλαιοφάρσαλο και Λάρισα).

3. Τη μέγιστη δυνατή αξιοποίηση των βελτιώσεων της υποδομής όπως αυτές υλοποιούνται από τον Διαχειριστή, όπως η χρήση τηλεματικής, που θα επιφέρει μείωση του κόστους RIV.

4. Την εφαρμογή του συστήματος RFID στις εμπορευματικές μεταφορές  ώστε αξιοποιώντας τις πληροφορίες σχετικά με την θέση του τροχαίου υλικού στο δίκτυο, να επιτύχει μείωση του χρόνου που προβλέπεται για φορτοεκφόρτωση φορτίων, και κατά συνέπεια τη μείωση των δαπανών RIV.



capital

 

 
 
 
 
  Αρχική | Ενότητες | Top Αναρτήσεις | Επικοινωνία  
 
Περίεργα      Υγεία
 
Life Style      Κόσμος
 
Τοπικά