21/09/2024
         
Manos Manos Τετάρτη, 9 Απριλίου 2014
Οικονομία   Τοπικά
+ + -

Κυβερνητικός εμφύλιος στα νερά του λιμανιού της Θεσσαλονίκης

Για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης αναμένεται να κοντραριστούν σήμερα Τετάρτη, οι δύο εταίροι της κυβέρνησης, αφού σύσσωμη η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΠΑΣΟΚ  είναι κατά της πώλησης του 67%  των μετοχών και της πλήρους ιδιωτικοποίησης που εισηγείται τελικά το ΤΑΙΠΕΔ. 
 
Την πώληση του 67% της ΟΛΘ Α.Ε. προτείνει το ΤΑΙΠΕΔ με την εισηγητική του έκθεση που δόθηκε εχθές Τρίτη στα μέλη της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων και η οποία πρόκειται τελικά να συζητηθεί σήμερα το πρωί, στις 10. 
 
Αυτό το οποίο πληροφορήθηκε η Voria.gr είναι ότι για το θέμα συνεδρίασε εχθές το μεσημέρι η Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ και ομόφωνα τα μέλη της τάχθηκαν κατά του να περάσει ιδιοκτησιακά το λιμάνι της Θεσσαλονίκης σε ιδιώτη.  
 
Μάλιστα ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ και μέλος της Επιτροπής Πάρις Κουκουλόπουλος, πρόκειται να διαμηνύσει στους γαλάζιους κυβερνητικούς εταίρους ότι η εισήγηση για πλήρη ιδιωτικοποίηση δεν περνάει από το κόμμα οπότε και δεν έχουν το τεκμήριο της πλειοψηφίας. Άλλωστε, κατά της πώλησης του ΟΛΘ έχουν ταχθεί όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης όπως και οι τοπικοί φορείς, που υποστηρίζουν την παραχώρηση χρήσεων. 
 
Το ΠΑΣΟΚ, όπως πληροφορείται η Voria.gr, θα υποστηρίξει την ανάπτυξη του ΟΛΘ με ένα μεικτό μοντέλο, το οποίο θα προβλέπει όμως ότι ο κρίσιμος έλεγχος του μετοχικού κεφαλαίου θα μείνει στο δημόσιο. Συνεπώς, για τον ΟΛΘ, θα υποστηριχτεί η ανάπτυξη, με την πώληση μειοψηφικού πακέτου μετόχων και της παράλληλης παραχώρησης χρήσεων και κυρίως του 6ου προβλήτα και του container terminal.
 
Μένει να δούμε, τη θέση που θα λάβουν οι γαλάζιοι βουλευτές της συγκυβέρνησης, της Α' και Β' Θεσσαλονίκης, που είναι μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Οικονομικών  Υποθέσεων και, συγκεκριμένα, η Έλενα Ράπτη και ο Σάββας Αναστασιάδης.
 
Στην ιδιωτικοποίηση αντιδρούν και οι εργαζόμενοι στον ΟΛΘ οι οποίοι έχουν ήδη αρχίσει νέο κύκλο κινητοποιήσεων. Εάν η τρόικα, που εμμένει στην ιδιωτικοποίηση, δεν δεχθεί ένα τουλάχιστον μεικτό μοντέλο αξιοποίησης, είναι βέβαιο ότι το λιμάνι θα ζήσει μία νέα περίοδο απεργιών. 
 
Βεβαίως, με ευθύνη όσων κυβέρνησαν την τελευταία δεκαετία, το λιμάνι έχει μείνει εκτεθειμένο στον ανταγωνισμό. Ο ΟΛΘ έχει ταλαιπωρηθεί από την απροθυμία των κυβερνήσεων που από το 2006 ως και σήμερα, δεν του επέτρεψαν να επιταχύνει αναπτυξιακούς ρυθμούς, γιατί είτε δεν είχαν, σε χρόνο κατάλληλο, τη θέληση να προχωρήσουν τον διαγωνισμό παραχώρησης είτε γιατί δεν επέτρεψαν να προχωρήσει, με εξασφαλισμένα κεφάλαια, το έργο επέκτασης του 6ου προβλήτα.
 
 
voria 

 

 
 
 
 
  Αρχική | Ενότητες | Top Αναρτήσεις | Επικοινωνία  
 
Περίεργα      Υγεία
 
Life Style      Κόσμος
 
Τοπικά