21/09/2024
         
Manos Manos Τρίτη, 28 Ιανουαρίου 2014
Τοπικά
+ + -

Με καραβάκι Καλοχώρι–κέντρο Θεσσαλονίκης;

Στάση και στο αεροδρόμιο, με την κατασκευή λιμενοβραχίονα, προβλέπει η μελέτη που γίνεται από την «Εγνατία Οδός ΑΕ» για τη θαλάσσια συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης, εκτός από τις πέντε στάσεις που έχουν ήδη ανακοινωθεί (Πλατεία Ελευθερίας, Δημαρχείο Θεσσαλονίκης, Μέγαρο Μουσικής, Καλαμαριά, Νέοι Επιβάτες).
 
Και μπορεί πιλοτικά να δούμε «καραβάκια» στο Θερμαϊκό (διαφορετική πρωτοβουλία) το ερχόμενο Πάσχα, αλλά το βασικό έργο θα χρειαστεί ακόμη τρία χρόνια για να ολοκληρωθεί και να αποκτήσει η πόλη την πολυπόθητη θαλάσσια αστική συγκοινωνία.
 
Σήμερα, στη συνεδρίαση της Μητροπολιτικής Επιτροπής Θεσσαλονίκης, εγκρίθηκε η τροποποίηση της προγραμματικής σύμβασης που είχε γίνει τον προηγούμενο Μάιο για το έργο ανάμεσα στην «Εγνατία Οδός ΑΕ», τη Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης και τους Δήμους Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς και Θερμαϊκού.
 
Η τροποποίηση κρίθηκε αναγκαία, καθώς η σύμβαση για την εκπόνηση της σχετικής μελέτης, που έχει αναλάβει η «Εγνατία Οδός ΑΕ» δεν πέρασε τον έλεγχο νομιμότητας για διαδικαστικούς, οικονομικούς και τεχνικούς λόγους. Έγιναν οι αναγκαίες τροποποιήσεις, εκδόθηκε η σχετική κοινή υπουργική απόφαση και πλέον η τροποποιημένη σύμβαση είναι έτοιμη να υλοποιηθεί.
 
Η μελέτη πάντως, συνολικού προϋπολογισμού 1.032.000 ευρώ προχωράει και θα έχει ολοκληρωθεί σε ένα χρόνο. Άλλα δυο χρόνια υπολογίζεται ότι θα διαρκέσουν τα έργα υποδομής για τις στάσεις.
 
Σύμφωνα με την εκπρόσωπο της «Εγνατία Οδός ΑΕ», Δέσποινα Καραρήγα, οι εκκρεμότητες λύθηκαν και τα χρήματα για τη μελέτη εξασφαλίστηκαν από το υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, μέσω του προγράμματος «Προσπελασιμότητα».
 
Χρηματοδότηση προς το παρόν για τις υποδομές (στάσεις κτλ.) δεν υπάρχει. Ωστόσο, γίνεται προσπάθεια να βρεθούν χρήματα είτε από το ΣΕΣ 2014-2020, είτε από άλλα προγράμματα. Εξάλλου, το κόστος των υποδομών δεν ξεπερνά τα 11 εκ. ευρώ, ποσό που μπορεί, όπως είπε ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Γιώργος Τσαμασλής, να καλύψει ακόμη και η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
 
Πώς θα βρεθούν αυτά τα χρήματα; Ο κ. Τσαμασλής είπε ότι τα έσοδα της Περιφέρειας (εκτός του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων) είναι περίπου 7,5 – 8 εκ. ευρώ ετησίως. «Σήμερα με αυτούς τους πόρους ξεπληρώνουμε το νέο περιφερειακό μέγαρο.
 
Όμως τα έσοδα από φέτος και στο εξής θα συνεχιστούν και δε θα έχουμε να πληρώσουμε αυτό το βάρος. Οπότε, μπορούμε να δίνουμε από 3 εκ. ευρώ για τρία χρόνια, ώστε να αποκτήσει η Θεσσαλονίκη θαλάσσια συγκοινωνία», σημείωσε.
 
Πάντως, η στάση στο αεροδρόμιο είναι δύσκολη και χρονοβόρα, όπως τόνισε η κ. Καραρήγα, αφού απαιτούνται πολλές αδειοδοτήσεις (όπως και στις υπόλοιπες στάσεις), αλλά και η σύμφωνη γνώμη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και τεχνικά ζητήματα με την επέκταση του διαδρόμου προσγειώσεων-απογειώσεων.
 
Μάλιστα, η «Εγνατία Οδός ΑΕ», εφόσον προχωρήσει το έργο προγραμματίζει να εξετάσει και προσθήκη επιπλέον στάσεων, όπως για παράδειγμα στα ναυπηγεία της παραλίας της Πυλαίας και στο Καλοχώρι.
 
Φορέας λειτουργίας της θαλάσσιας συγκοινωνίας προτείνεται να είναι η Μητροπολιτική Ενότητα και οι συμμετέχοντες Δήμοι.
 
Πιλοτικά
 
Ο κ. Τσαμασλής διευκρίνισε πως η προσπάθεια που έγινε από τον ίδιο το προηγούμενο διάστημα ώστε να μπουν πιλοτικά καραβάκια από την ερχόμενη άνοιξη στο Θερμαϊκό δεν έχει σχέση με το κύριο έργο.
 
«Θέλουμε να δούμε πως μπορεί να λειτουργήσει το έργο και ποια είναι η ανταπόκριση του κόσμου. Έχουμε πλέον δεσμευτική προσφορά από τον επενδυτή και την άδεια του υπουργείου Ναυτιλίας. Τον Απρίλιο, λίγο πριν ή λίγο μετά το Πάσχα ξεκινάει το έργο. Διατηρώ τις επιφυλάξεις μου για τη συγκεκριμένη πιλοτική απόπειρα, παρά την αισιοδοξία μου. Θα δρομολογηθούν δυο πλοία, με συχνά δρομολόγια, κόστος εισιτηρίου στα 2-2,5 ευρώ και δυνατότητα μετακίνησης 150 – 200 επιβατών ανά δρομολόγιο. Ο χρόνος Ν. Επιβάτες – Θεσσαλονίκη θα είναι περίπου 35’. Τα δρομολόγια θα τελειώσουν το Σεπτέμβριο και ο πλοιοκτήτης θα κρίνει αν είναι συμφέρον να συνεχίσει και τους υπόλοιπους μήνες. Αν υπάρχουν επιβατικό κοινό και έσοδα. Για να είναι βιώσιμο θα πρέπει να έχει 2.000 επιβάτες ημερησίως. Πάντως, αν συμφωνήσουμε τελικά και με τον ΟΑΣΘ ώστε να φέρνει κόσμο από τις γύρω περιοχές στο λιμάνι των Νέων Επιβατών και με το ίδιο εισιτήριο να μετακινούνται με καραβάκια αυτοί στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, τότε θα έχουμε βιώσιμο έργο και η Θεσσαλονίκη θα έχει αποκτήσει θαλάσσια συγκοινωνία, έστω και σε μικρότερη κλίμακα από το κανονικό έργο ή τέλος πάντως μέχρι αυτό να ολοκληρωθεί», δήλωσε ο κ. Τσαμασλής.
 
 
 
voria 

 

 
 
 
 
  Αρχική | Ενότητες | Top Αναρτήσεις | Επικοινωνία  
 
Περίεργα      Υγεία
 
Life Style      Κόσμος
 
Τοπικά