21/09/2024
         
Manos Manos Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου 2013
Τοπικά
+ + -

Φως στην τουριστική προοπτική της Θεσσαλονίκης

Μετά από ενάμιση περίπου χρόνο απίστευτης φαγωμάρας στον τουριστικό χώρο της Θεσσαλονίκης, ένα φως φάνηκε στον ορίζοντα όσον αφορά στην τουριστική προοπτική της πόλης. Οι επαγγελματίες του τουρισμού, είπαν με τον τρόπο τους στους εκπροσώπους των διαφόρων φορέων (κρατικών και ιδιωτικών) φαγωθείτε όσο θέλετε μεταξύ σας, απαξιωθείτε όσο θέλετε, εμείς θα ακολουθήσουμε τον δικό μας δρόμο.
 
Όπως χαρακτηριστικά είπε ένας διευθυντής ξενοδοχείου «η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί πλέον να είναι όμηρος των κακών σχέσεων που έχουν μεταξύ τους δύο τρεις άνθρωποι».
 
Έτσι, μετά από προεργασία  αρκετών εβδομάδων ανακοίνωσαν τη δημιουργία ενός φορέα διεκδίκησης συνεδρίων,  αυτό που στην τουριστική ορολογία ονομάζεται CVB. Επισήμως θα ξεκινήσει από την 1η του έτους, ενώ για τα πρώτα αποτελέσματα όσον αφορά στην ανάληψη συνεδρίων, θα πρέπει να περιμένουμε τουλάχιστον δυο χρόνια. Είναι ένας εντελώς απαραίτητος φορέας που πρέπει οπωσδήποτε να έχει μια πόλη προκειμένου να διεκδικεί την φιλοξενία μεγάλων συνεδρίων.
 
Θυμίζουμε πως τα συνέδρια αποτελούν ένα από τα οικονομικά πιο εύρωστα κομμάτια της τουριστικής βιομηχανίας: Τα χρήματα είναι πολλά, ο διεθνής ανταγωνισμός  είναι τεράστιος και πολλές φορές στα πολύ μεγάλα παγκόσμια συνέδρια η διεκδίκηση θυμίζει διαδικασίες διεκδίκησης ολυμπιακών αγώνων.
 
Η αλήθεια είναι πως η Θεσσαλονίκη είχε κάποτε γραφείο συνεδρίων. Ωστόσο, λόγω αυτής της φαγωμάρας που προαναφέραμε περιέπεσε σε αδράνεια καθώς για τους εκπροσώπους των φορέων της πόλης είναι ευκολότερο να διαλύουν παρά να δημιουργούν. Στο μεταξύ, η Θεσσαλονίκη κατρακύλησε ακόμη βαθύτερα στο περιθώριο της παγκόσμιας συνεδριακής βιομηχανίας. Το 2012 ήταν στο νούμερο 112 του σχετικού πίνακα των πόλεων με την φιλοξενία περισσότερων συνεδρίων.
 
Τι έχουμε, τι δεν έχουμε
 
Το ερώτημα είναι αν η Θεσσαλονίκη με τα τόσα προβλήματά της, λόγω κρίσης και τουριστικής  απραξίας δεκαετιών, έχει πλέον τις δυνατότητες να διεκδικεί την φιλοξενία μεγάλων συνεδρίων, καθώς, όπως προαναφέραμε, ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος μεταξύ των συνεδριουπόλεων όλου του πλανήτη. Αυτοί που γνωρίζουν καλά τον χώρο είναι βέβαιοι για αυτό, καθώς η Θεσσαλονίκη έχει μεγάλα πλεονεκτήματα: Έχει καλή θέση στο χάρτη, μεγάλη ακαδημαϊκή κοινότητα, έχει διεθνές αεροδρόμιο, καλή ξενοδοχειακή υποδομή, εξαιρετικό μέγεθος που δεν κουράζει τους επισκέπτες με άσκοπες μετακινήσεις, δρόμους γεμάτους κίνηση και ζωντάνια και πολλά άλλα που εμείς πολλές φορές τα απαξιώνουμε αλλά πιστέψτε με δεν είναι καθόλου έτσι.
 
Αυτό που δεν έχει η Θεσσαλονίκη είναι  οργάνωση, μάρκετινγκ και προβολή και με την δημιουργία του νέου CVB  φιλοδοξεί να αποκτήσει. Η προσπάθεια είναι καταδικασμένη να πετύχει, καθώς αυτοί που την ξεκίνησαν είναι άνθρωποι σοβαροί, με αξιοζήλευτη διαδρομή  στον τουριστικό χώρο, που εκπροσωπούν σημαντικές τουριστικές επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης. Σε καμία περίπτωση δεν θα εμπλέκονταν σε κάτι πρόχειρο και θνησιγενές, ούτε θα πετούσαν από το παράθυρο τα χρήματα που έδωσαν για την δημιουργία του.
 
Το στοίχημα είναι να καταφέρουν να προσελκύσουν και άλλες τουριστικές επιχειρήσεις να συμμετάσχουν στην προσπάθεια, καθώς όσο περισσότεροι τόσο μεγαλύτερες θα είναι οι δυνατότητες του  CVB για να φθάσει γρηγορότερα στον στόχο του να βάλει τη Θεσσαλονίκη στην πρώτη εικοσάδα της λίστας που προαναφέραμε. Επίσης η κίνηση τους θα αποτελέσει φωτεινό παράδειγμα για άλλες αντίστοιχες κινήσεις, καθώς τα συνέδρια δεν είναι το μοναδικό τουριστικό πρόβλημα που έχει η Θεσσαλονίκη.
 
Όσον αφορά στους εκπροσώπους των φορέων που προαναφέραμε,  που για προσωπικούς, κομματικούς, παραταξιακούς  και πολλούς άλλους λόγους δεν συμφωνούν μεταξύ τους, θα συνεχίσουν τις ανούσιες κόντρες τους, σαν αυτές που έφτασαν τον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης να αποτελεί έναν  φτωχό συγγενή  που δεν προσφέρει τίποτε και κυρίως δεν πείθει για τίποτε.  Έναν Οργανισμό, που αν και έχει τα χρονάκια του, δεν μπορεί να ξεπεράσει τις παιδικές του ασθένειες και για αυτό συχνά πέφτει σε αγρανάπαυση, με τελικό θύμα την ιδία την πόλη.
 
 
voria 

 

 
 
 
 
  Αρχική | Ενότητες | Top Αναρτήσεις | Επικοινωνία  
 
Περίεργα      Υγεία
 
Life Style      Κόσμος
 
Τοπικά