22/09/2024
         
Manos Manos Πέμπτη, 14 Νοεμβρίου 2013
Τοπικά
+ + -

Νέες πτήσεις εξωτερικού από Θεσσαλονίκη και άνοιγμα στα Βαλκάνια

Η «Αegean» ενισχύει τη βάση της στη Θεσσαλονίκη,  προσθέτει νέους προορισμούς από το  καλοκαίρι του 2014 στις πτήσεις εξωτερικού  και σχεδιάζει την κάλυψη βαλκανικών προορισμών από το αεροδρόμιο «Μακεδονία», από το 2015.
 
Τα παραπάνω ανακοίνωσε στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο αντιπρόεδρος της «Aegean» Ευτύχιος Βασιλάκης, με αφορμή την πρόσφατη ολοκλήρωση της εξαγοράς της «Olympic Air».
 
Όπως είπε ο κ. Βασιλάκης, με το επιπλέον αεροπλάνο στη βάση της Θεσσαλονίκη, τα αεροσκάφη που θα εκτελούν πτήσεις εξωτερικού όσο και εσωτερικού θα είναι 5-6. Στις πτήσεις εξωτερικού θα προστεθούν 4 έως και 6 νέοι προορισμοί. Οι σχεδόν βέβαιοι νέοι προορισμοί θα είναι δύο προς ανατολάς και 1 ή 2 στη Γερμανία. Με βεβαιότητα μεγάλη η εταιρεία μιλάει για Βερολίνο, Βρυξέλες, Κίεβο, ενώ εξετάζονται η Ρώμη, το Αικατερίνερσμπουγκ, η Ζυρίχη ή και το Αμβούργο. 
 
 
Οι παραπάνω πτήσεις θα είναι εποχικές και θα φανεί εάν κάποιες θα κρατηθούν σε τακτική βάση. 
 
Η εταιρεία, που δίνει έμφαση στην ανάπτυξη της δραστηριότητας εξωτερικού, με στόχο το μερίδιό της να αυξηθεί από 15% σήμερα στο 25% σε μία δεκαετία, πρόκειται παράλληλα, να αυξήσει τις διαθέσιμες θέσεις ( πρόσθετες πτήσεις  και μεγαλύτερη χωρητικότητα), στα υφιστάμενα δρομολόγια από τον αερολιμένα «Μακεδονία» για Λάρνακα, Φραγκφούρτη, Παρίσι και Ντύσελντορφ.
 
Με αυτό το πρόσθετο αεροπλάνο, η εταιρεία θα αυξήσει τη δραστηριότητα και προς προορισμούς του εσωτερικού, το Ηράκλειο, τη Ρόδο, τη Μυτιλήνη, τη Μύκονο, τη Σαντορίνη και την Κω ( δρομολόγια εσωτερικού γίνονται προς 8 προορισμούς). 
 
Απαντώντας σε δημοσιογραφικές ερωτήσεις ο κ. Βασιλάκης πρόσθεσε ότι το επιβατικό έργο της «Αegean», από τη Θεσσαλονίκη, θεωρεί ότι θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες του κοινού εάν στη συγκεκριμένη βάση τοποθετηθεί και ένα μικρότερο αεροπλάνο το οποίο θα καλύπτει 7-8 βαλκανικούς προορισμούς, σχετικά πιο απομακρυσμένους, όπως π.χ. σε Ρουμανία και Κροατία. 
 
Η Θεσσαλονίκη, για την «Αegaean» αποτελεί μία δυναμική βάση με περιθώρια αύξησης της κίνησης, σε όλη τη διάρκεια του έτους, σε σχέση πάντοτε με τη βελτίωση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων αλλά και με την άνοδο του τουρισμού. 
 
Η βελτίωση του οικονομικού κλίματος, είναι αυτή, όπως είπε, που θα δώσει δυνατότητες δρομολόγησης και άλλων πτήσεων εσωτερικού, προς τα φθηνά περιφερειακά αεροδρόμια, κάτι που θα πρέπει να προσέξει η κυβέρνηση έτσι ώστε οι επικείμενες ιδιωτικοποιήσεις να μην αυξήσουν τα κόστη για τους χρήστες.  
 
Η Θεσσαλονίκη,  με 14 πτήσεις εξωτερικού , είχε μία αύξηση της τάξης του 16% για την Aegean το 2013, όταν η βάση της Αθήνας είχε 9%. Η αύξηση αυτή, αποδίδεται στα νέα δρομολόγια που συμπεριλήφθηκαν φέτος στο πρόγραμμα πτήσεων, προς Ανόβερο, Νυρεμβέργη, Αγία Πετρούπολη και Γερεβάν, όπως και στην αύξηση της κίνησης προς Φραγκφούρτη, Ντίσελντορφ και Παρίσι. 
 
Στην τελευταία 4ετία ( από το 2009 ως σήμερα) η κίνηση εξωτερικού στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» αυξήθηκε κατά 13%, όταν στην Αθήνα μειώθηκε κατά 20%, ενώ ειδικά για την «Aegean», η αύξηση στη Θεσσαλονίκη έφτασε στο +38% , με την εταιρεία να πετυχαίνει αύξηση και στην Αθήνα, της τάξης του 21%.
 
Το άνοιγμα προς ανατολικούς προορισμούς εύκολα εξηγείται αν ληφθεί υπόψη ότι η ρωσική αγορά, που πριν τέσσερα χρόνια ήταν στο μηδέν κυριολεκτικώς, το 2013 έδωσε στην «Αegean» 440.000 επιβάτες και στις εταιρείες που πέταξαν για ελληνικούς προορισμούς, έως και πάνω από 1,2 εκατ. επιβάτες, έναντι περίπου 200.000 επιβατών προ 4ετίας.
 
Τι γίνεται με την Κωνσταντινούπολη
 
Η «Αegean», πρόσθεσε ο κ. Βασιλάκης, ελπίζει ότι μετά τα διαβήματα που έγιναν, θα λυθεί το θέμα που υπάρχει με το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης,  όπου δεν διατίθενται χρονοθυρίδες στην εταιρεία με τη δικαιολογία των κορεσμένων χώρων, όταν αντίθετα, κάθε χρόνο η «Turkish» έχει μία αύξηση της τάξης του 15%. «Τα κράτη πρέπει να δίνουν ίδιες ευκαιρίες πρόσβασης σε όλες τις εταιρείες. Εκτιμώ ότι θα βρεθεί λύση καθώς τόσο η «Αegean» , όσο και η «Turkish», είμαστε μέλη της Star Alliance. 
 
Aπαντώντας επίσης σε ερώτηση για την απόφαση πολιτών της Χίου να μποϋκοτάρουν τις πτήσεις της «Ολυμπιακής» για Αθήνα, λόγω υψηλών τιμών όπως υποστηρίζουν, ο αντιπρόεδρος του Ομίλου δήλωσε ότι τα αεροπλάνα που πέταξαν σήμερα από Χίο ήταν γεμάτα και πως η κίνηση αυτή δεν αντιπροσωπεύει το σύνολο των Χιωτών. 
 
Επιπλέον είπε, από 1ης Νοεμβρίου και με το ολοκληρώθηκε η εξαγορά της «Ολυμπιακής», καταργήθηκαν οι τρείς ακριβότεροι ναύλοι, premium economy της εταιρείας. Ωστόσο, η διοίκηση του Ομίλου, θα εξετάσει τα άμεσα τα αιτήματα των πολιτών. 
 
Ο κ. Βασιλάκης μίλησε για μεγάλη μείωση στους ναύλους της «Aegean»  την τελευταία τετραετία, για την απαραίτητη ένταξη νέων ναύλων, όπως του GoLight και Flex, για να κρατηθούν χαμηλά οι τιμές σε εποχή αύξησης των καυσίμων, όπως επίσης για το δεύτερο χαμηλότερο ναύλο στις άγονες γραμμές.
 
Τέλος, έθεσε τους κοινούς πλέον στόχους για «Αegean» και «Olympic», σε ορίζοντα 10ετίας. «Δεν θα είμαστε επαρκείς με ευρωπαϊκά στάνταρτς», εξήγησε, «αν ως  το 2023 δεν έχουμε διπλασιάσει το στόλο μας. Σε νούμερα αυτό σημαίνει, 70  αεροσκάφη, 110 προορισμοί από την Αθήνα, 350 δρομολόγια εξωτερικού ( από τα οποία τα 270 από την περιφέρεια), 10 βάσεις αεροσκαφών στην Ελλάδα και 14-15 εκατομμύρια επιβάτες.  
 
 
voria 

 

 
 
 
 
  Αρχική | Ενότητες | Top Αναρτήσεις | Επικοινωνία  
 
Περίεργα      Υγεία
 
Life Style      Κόσμος
 
Τοπικά