22/09/2024
         
Manos Manos Σάββατο, 2 Νοεμβρίου 2013
Τοπικά
+ + -

Σιμόπουλος: Προτεραιότητα το μετρό, συζήτηση από το παρελθόν το τραμ

Σαφείς αιχμές στη διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης, σχετικά με τις καθυστερήσεις στο έργο του μετρό άφησε ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων, Στράτος Σιμόπουλος, μιλώντας σε εκδήλωση με θέμα: «Οι Υποδομές στη Δυτική Θεσσαλονίκη».
 
«Το μετρό είναι ένα έργο με τέτοια υπεραξία για την πόλη και την τοπική οικονομία είναι άδικο να γίνεται δημοτικό  προεκλογικό πυροτέχνημα και να επιλύεται στα δικαστήρια», τόνισε ο κ. Σιμόπουλος, αναφερόμενος στο θέμα των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου.
 
Αφού επανέλαβε ότι ο ίδιος δεν αμφισβητεί την αξία των ευρημάτων και την πρόθεση των επιστημόνων να τα προστατεύσουν, σημείωσε πως υπάρχει τεχνική λύση που επιλύει το πρόβλημα.  «Προσωπικά, έχω δηλώσει εδώ και μήνες, ότι οι λύσεις που έχουν προτείνει το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος– Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, και οι οποίες προϋποθέτουν απόσπαση και επανατοποθέτηση κατά 70-80%, είναι βιώσιμες και αυτές πρέπει να υλοποιηθούν», είπε.
 
Ο κ. Σιμόπουλος αναφέρθηκε και στη μελέτη του δήμου Θεσσαλονίκης για την κατασκευή τραμ, υπογραμμίζοντας πως κάποιοι επιχειρούν να επαναφέρουν στην επιφάνεια μια συζήτηση από το παρελθόν. « Γνωρίζουμε ότι στη Θεσσαλονίκη θέματα αμιγώς τεχνοκρατικά, αποκτούν και πολιτική διάσταση», σημείωσε χαρακτηριστικά.
 
Ο ΓΓ Δημοσίων Έργων δήλωσε πως αφενός το τραμ δεν πρέπει να είναι μέσο ανταγωνιστικό του μετρό και αφετέρου πρέπει να έχει δυνατότητα χρηματοδότησής του.
 
«Δεδομένων, λοιπόν, των οικονομικών συνθηκών, είμαι αναγκασμένος να τονίσω ότι σήμερα και για τα επόμενα χρόνια, η προτεραιότητα όλων μας στην πόλη πρέπει να είναι η ολοκλήρωση της βασικής γραμμής του μετρό, η προώθηση των μελετών για τις επεκτάσεις του και η εξεύρεση χρηματοδότησης για την κατασκευή τους. Το τραμ θα μπορούσε να λειτουργήσει συμπληρωματικά, φέρνοντας ακτινωτά επιβάτες στους σταθμούς του μετρό και να συνδυασθεί με την αναβάθμιση της περιφερειακής και με τη θαλάσσια συγκοινωνία», τόνισε.
 
Σε ό,τι αφορά την επέκταση του μετρό προς τα Δυτικά, ο κ. Σιμόπουλος ανέςφερε πως, παρά τις αντιξοότητες, το έργο επέκτασης προς Σταυρούπολη, μήκους περίπου 5 χλμ. με 5 σταθμούς (Νεάπολη, Π.Μελά, Σταυρούπολη, Πολίχνη και Ευκαρπία) βρίσκεται στο στάδιο εκπόνησης της Προμελέτης.
 
Όπως είπε, έχουν ήδη ολοκληρωθεί οι τοπογραφικές και οι γεωτεχνικές έρευνες, καθώς και η προκαταρκτική μελέτη, με την οποία καθορίστηκε η χάραξη του έργου και η χωροθέτηση των σταθμών και των λοιπών εγκαταστάσεων. Προϋπολογισμός έργου 500 εκατομμύρια ευρώ.  
 
Πρόσφατα μάλιστα ξεκίνησε η εκπόνηση της Προμελέτης του έργου από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και θα ακολουθήσει στη συνέχεια η Οριστική Μελέτη.
 
Ο κ. Σιμόπουλος εκτίμησε ότι η μελετητική ωρίμανση του έργου θα απαιτήσει χρονικό διάστημα περίπου 2-2,5 ετών για την ολοκλήρωση και της Οριστικής Μελέτης και για την περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου, αλλά η δημοπράτησή του μπορεί να ξεκινήσει περίπου 8 μήνες νωρίτερα, εφόσον φυσικά διασφαλιστεί η χρηματοδότησή του, δηλαδή περίπου 500 εκατομμύρια ευρώ.
 
Η επέκταση του μετρό προς Εύοσμο, μήκους περίπου 4,4 χλμ. με 4 σταθμούς (Επτάλοφος, Μενεμένη, Εύοσμος-Πλατεία, Κορδελιό), με προϋπολογισμό 400 εκατομμύρια ευρώ, βρίσκεται, σύμφωνα με τον κ. Σιμόπουλο, στο στάδιο εκπνόνησης των προκαταρκτικών μελετών. «Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε ο διαγωνισμός για τις τοπογραφικές εργασίες και ετοιμάζονται τα τεύχη δημοπράτησης για τις γεωλογικές μελέτες». ανέφερε.
 
Τέλος, επεσήμανε πως «η διέλευση του μετρό από τη δυτική Θεσσαλονίκη συνδυάζεται θαυμάσια με την αξιοποίηση του στρατοπέδου Παύλου Μελά, ακόμη όμως και του Καρατάσου, όπου μπορούμε να ζητήσουμε και την κατασκευή του γηπέδου του ΠΑΟΚ».
 
 
 
voria 

 

 
 
 
 
  Αρχική | Ενότητες | Top Αναρτήσεις | Επικοινωνία  
 
Περίεργα      Υγεία
 
Life Style      Κόσμος
 
Τοπικά