22/09/2024
         
Manos Manos Σάββατο, 5 Οκτωβρίου 2013
Τοπικά
+ + -

Τι ζητούν να μάθουν για τη Θεσσαλονίκη οι τουρίστες της

Για την ιστορία, τη γαστρονομία, την παραδοσιακή μουσική, το φυσικό περιβάλλον και τη γεωγραφική θέση ζήτησαν να ενημερωθούν οι περισσότεροι τουρίστες (ποσοστό 39%) που ήρθαν στη Θεσσαλονίκη, όπως προκύπτει από τα στοιχεία έρευνας που πραγματοποιήθηκε από το τουριστικό περίπτερο της πλατείας Αριστοτέλους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, που παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια διημερίδας για τις νέες προοπτικές για την τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης, η δεύτερη κατηγορία (27%) αφορά επισκέπτες που επιδιώκουν να καλύψουν τις καταναλωτικές τους ανάγκες και παράλληλα να ξεναγηθούν λαμβάνοντας μια μικρή γεύση από τη γενική εικόνα της πόλης γνωρίζοντας βασικά στοιχεία  της. Στην κατηγορία  αυτή περιλαμβάνονται και αυτοί  που ο τελικός προορισμός τους είναι κάποιος άλλος και η Θεσσαλονίκη είναι ένα ενδιάμεσο μέρος του ταξιδιού τους.
Στην τρίτη κατηγορία (22%) ανήκουν όσοι εκ των επισκεπτών ενδιαφέρονται να γνωρίσουν τα μνημεία που χαρακτηρίζουν τη Θεσσαλονίκη και αναδεικνύουν την πολυπολιτισμικότητα της ανάλογα με την ιστορική περίοδο (Αρχαία, Βυζαντινή, Οθωμανική, Εβραϊκή).

Στην τελευταία κατηγορία (12%) ανήκουν οι επισκέπτες που έχουν ειδικές απαιτήσεις. Οι επισκέπτες αυτής της κατηγορίας, επέλεξαν την Θεσσαλονίκη για να ηρεμήσουν και να ξεκουραστούν, ή να διασκεδάσουν με φίλους. Στην κατηγορία αυτή ανήκουν και ειδικές ομάδες τουριστών.

Η πρώτη δεκάδα των επισκεπτών

Σύμφωνα με την έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε το διάστημα από τις 18 Μαΐου 2013 έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2013, οι δέκα πρώτες χώρες προέλευσης των επισκεπτών του περιπτέρου είναι οι εξής:

- Ελλάδα 32%
- Ιταλία 12%
- Γερμανία 11%
- Ρωσία 9%
- Τουρκία 9%
- Γαλλία 9%
- Σερβία 7%
- Ρουμανία 5%
- Ισπανία 5%
- Κύπρος 4%

 
Ποιες βελτιώσεις προτείνουν οι τουρίστες
 
-Η βελτίωση της ευταξίας της πόλης που περιλαμβάνει την καθαριότητα, τους δημόσιους χώρου υγιεινής, τον έλεγχο των φαινομένων επαιτείας, κλοπών,  πορνείας κ.αλ. Ποσοστό  74%.

-Το 70% πρότεινε τη δημιουργία μόνιμου τουριστικού περίπτερου στο κέντρο της πόλης ολόκληρο τον χρόνο.
-Η ανάπτυξη δομών διευκόλυνσης στην προσβασιμότητα των μνημείων και των αρχαιολογικών χώρων που θα επιτρέπει στους τουρίστες να γνωρίσουν τον πολύ σημαντικό πλούτο της Θεσσαλονίκης. Ποσοστό  68%.
- Η βελτίωση των υφιστάμενων ενδεικτικών πινακίδων σηματοδοσίας των μνημείων και η τοποθέτηση νέων. Ποσοστό  61%
- Η εγκατάσταση info kiosk, από τα οποία θα ενημερώνονται οι χρήστες – επισκέπτες της πόλης για όλες τις δραστηριότητες(π.χ. θεατρικές παραστάσεις, μουσικές εκδηλώσεις και άλλα δρώμενα). Ποσοστό  52%.

Σύμφωνα με τον επιστημονικό συνεργάτη του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΕΘ) Κώστα Ποσειδώνος, ο οποίος παρουσίασε τα στοιχεία της έρευνας,  η μελέτη ανέδειξε ουσιαστικά τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα, τις απαιτήσεις που έχουν οι επισκέπτες και κατέγραψε τις ανάγκες τους.
 
Όπως είπε, «παρατηρώντας τα αποτελέσματα και ταυτόχρονα έχοντας την γνώση της υφιστάμενης κατάστασης της Θεσσαλονίκης βλέπουμε ότι μπορούμε να αναδείξουμε συγκεκριμένη ταυτότητα με την οποία να προβάλουμε την πόλη μας. Σήμερα, αυτή η ταυτότητα δεν είναι συγκεκριμένη, ούτε τουριστικά ξεκάθαρη και ελκυστική ως προς το προφίλ της Θεσσαλονίκης. Βασική επιδίωξη θα πρέπει να είναι η ανάδειξη της Θεσσαλονίκης σε κύριο τουριστικό προορισμό».

Να σημειωθεί πως φέτος οι  επισκέψεις στο τουριστικό περίπτερο ήταν λιγότερες από πέρσι και συγκεκριμένα ανήλθαν σε 11.149 από  12.522 το 2012.

Αυτό ίσως αιτιολογείται, σύμφωνα με τον κ. Ποσειδώνος, από το γεγονός ότι φέτος δεν λειτούργησε το πιλοτικό πρόγραμμα του Επιμελητηρίου «Επισκεφθείτε τη Θεσσαλονίκη» με το οποίο είχαν έρθει στην πόλη περισσότεροι από 8.500 τουρίστες.
 
 
voria

 

 
 
 
 
  Αρχική | Ενότητες | Top Αναρτήσεις | Επικοινωνία  
 
Περίεργα      Υγεία
 
Life Style      Κόσμος
 
Τοπικά