22/09/2024
         
Manos Manos Παρασκευή, 20 Σεπτεμβρίου 2013
Οικονομία   Τοπικά
+ + -

H Hutchison παίρνει θέση για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Παραμένει το ενδιαφέρον της Hutchison για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με το μεγάλο global operator, να επισκέπτεται ξανά και ξανά τους τελευταίους μήνες φορείς της πόλης, τονίζοντας ακριβώς την πρόθεσή του να πάρει τη διαχείριση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ, δηλαδή του ΣΕΜΠΟ.

Η Ηutchison, που είχε αναδειχθεί πρώτος πλειοδότης στο διαγωνισμό του 2008 για την παραχώρηση του 6ου προβλήτα, είχε τότε ανακρούσει πρύμνα λόγω της εκδήλωσης της διεθνούς οικονομικής κρίσης. Αλλά η προσοχή της παρέμεινε στραμμένη στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και τώρα, δηλώνει ότι είναι έτοιμη να διεκδικήσει τον ΟΛΘ, παίρνοντας θέση στη διαγωνιστική διαδικασία μόλις αυτή ανοίξει.

Όπως πληροφορείται η Voria.gr, η Hutchison ενδιαφέρεται ειδικά για τον 6ο προβλήτα, για το ΣΕΜΠΟ, που είναι και το πραγματικό asset του λιμανιού κι΄αυτό για το οποίο υπάρχει ενδιαφέρον από περισσότερους πιθανούς μνηστήρες. Ωστόσο, αν τελικώς δοθεί ο ΟΛΘ ...πακέτο, αν δηλαδή επικρατήσει η άποψη ότι πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί με τη μέθοδο της ολικής παραχώρησης ή, ακόμη και να πουληθεί το πλειοψηφικό μετοχικό ποσοστό του δημοσίου, τότε η Hutchison, όπως πληροφορείται η Voria.gr, θα μετέχει στο διαγωνισμό σε σχήμα, μαζί με ελληνικών συμφερόντων εταιρείες.

Το ενδιαφέρον του κινεζικού κολοσσού, της Hutchison Port Authorities, μέσα στους τελευταίους μήνες, επιβεβαίωσαν με επισκέψεις τους στη Θεσσαλονίκη, εκπρόσωποι της εταιρείας. Μία τέτοια επίσκεψη είχε γίνει στα τέλη Μαΐου και μία ακόμη, πιο πρόσφατα, μετά τον Δεκαπενταύγουστο.

Βεβαίως, μόλις τις προηγούμενες ημέρες εκφράσθηκε από τα πλέον επίσημα χείλη και το ρωσικό ενδιαφέρον για τον ΟΛΘ. Ωστόσο, οι Ρώσοι βλέπουν μία τοποθέτηση στον ΟΛΘ, συνδυαστικά με την απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και, της ROSCO, όπως δήλωσε πρώτη η πρόεδρος της Άνω Βουλής Βαλεντίνα Ματβιένκο και, στη συνέχεια,  ο πρόεδρος των Ρωσικών  Σιδηροδρόμων (RZD) Βλαντιμίρ Γιακούνιν.

Όμως η διεκδίκηση του ΟΛΘ από τους Ρώσους, φαίνεται μάλλον χλωμή, αφού η πρόταση τους για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως μαθαίνουμε, στηρίζεται στη χορήγηση από ελληνικής πλευράς μεγάλης περιόδου χάριτος στην καταβολή του τιμήματος, μέχρι και 6-7 ετών, καθώς θέλουν να πραγματοποιήσουν μεγάλες επενδύσεις σε ιδιαίτερες υποδομές για τις εμπορευματικές μεταφορές. Μία τέτοια απαίτηση, εφ' όσον εκφραστεί στην πρόταση της RZD, πιθανότατα δεν θα ικανοποιηθεί αφού στόχος του ΤΑΙΠΕΔ και της κυβέρνησης είναι η άντληση το δυνατόν υψηλότερων εσόδων από το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων.

Αυτό συνεπάγεται ότι η Hutchison, που ούτως ή άλλως γνωρίζει καλά το ελληνικό ...τοπίο, θα είναι ισχυρός, αν όχι ο ισχυρότερος διεκδικητής του Λιμανιού, όταν ανοίξει ο διαγωνισμός.

Αρκεί βεβαίως, πρώτα σε πολιτικό επίπεδο και μετά σε τεχνικό, να ληφθούν οι αποφάσεις για τον ΟΛΘ, γιατί σε ό,τι αφορά το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, έχουν αφήσει την αβεβαιότητα και το χρόνο να φθείρει την ελκυστικότητα του σχεδίου ιδιωτικοποίησης.

Να σημειωθεί ότι η Hutchison Port, ναυτιλιακός βραχίονας του ομίλου Hutcison Whampoa, είναι διαχειριστής λιμένων σε παγκόσμια κλίμακα. Έχει στο δίκτυό της 52 λιμάνια, σε 26 χώρες σε Μέση Ανατολή, Αφρική, Ευρώπη, Αμερική και Αυστραλασία. Στην Ευρώπη διαχειρίζεται εγκαταστάσεις σε οκτώ χώρες και ενδιαφέρεται να εξασφαλίσει μία βάση στη Ν.Α. Ευρώπη.

 

 

voria 


 

 
 
 
 
  Αρχική | Ενότητες | Top Αναρτήσεις | Επικοινωνία  
 
Περίεργα      Υγεία
 
Life Style      Κόσμος
 
Τοπικά