22/09/2024
         
Despoina Δευτέρα, 9 Σεπτεμβρίου 2013
Τοπικά
+ + -

Συμφωνία για τις πιάτσες των ταξί με παρέμβαση Μπουτάρη

 Στο «αγκάθι» της Καρόλου Ντηλ βρέθηκε λύση με υπόσχεση του δημάρχου στους ιδιοκτήτες ταξί Του Τάσου Τασιούλα 

Συμφωνία κυρίων ανάμεσα σε Δήμο Θεσσαλονίκης και ιδιοκτήτες ταξί επετεύχθη στη σημερινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, προκειμένου να σταματήσει επιτέλους το χάλι που επικρατεί στη Θεσσαλονίκη με την ανεξέλεγκτη είσοδο ταξί στις λεωφορειολωρίδες και την άναρχη στάθμευσή τους, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται «μπλε ουρές» σε όλο το κέντρο της πόλης.

Η πυροσβεστική παρέμβαση του δημάρχου, Γιάννη Μπουτάρη, ήταν καταλυτική.

Η πιάτσα της οδού Καρόλου Ντηλ αποτελούσε το ουσιαστικό σημείο τριβής ανάμεσα στη διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης και τους ιδιοκτήτες ταξί, καθώς ο Δήμος στην πρότασή του για τις νέες συνθήκες στάθμευσης των ταξί αντί να παραχωρήσει το τμήμα της Κ. Ντηλ μεταξύ Τσιμισκή και Ερμού (πάνω τμήμα), παραχωρεί το τμήμα μεταξύ Τσιμισκή και Μητροπόλεως (κάτω τμήμα).

Ολο αυτό προσωρινά, μέχρι να ολοκληρωθεί η σχετική μελέτη για την αλλαγή κατεύθυνσης της Κ. Ντηλ, σε περίπου ένα μήνα, όταν και θα μπορεί πλέον να δοθεί χώρος στάθμευσης ταξί στο πάνω μέρος του δρόμου.

Η συμφωνία είναι πλέον ο Δήμος να δώσει νέες πιάτσες (συνολικά 35 σε όλο το Δήμο) και οι ιδιοκτήτες ταξί να φύγουν από τις λεωφορειολωρίδες.

«Δώστε μας την Κ. Ντηλ»

Ο αντιπρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Θεσσαλονίκης «Ο Ερμής», Δημήτρης Καρατάκης, επισήμανε ότι «εμείς θέλαμε την αριστερή πλευρά της Τσιμισκή για πιάτσα, αλλά και της Β. Ολγας. Όμως υπήρξαν αντιρρήσεις ακόμη και από τον ΟΑΣΘ, που χρησιμοποιεί τις λεωφορειολωρίδες και θα είχε κάθε λόγο να θέλει να φύγουμε από αυτές».

Ο κ. Καρατάκης σημείωσε ότι οι ιδιοκτήτες ταξί δέχτηκαν την πρόταση του Δήμου να σταθμεύουν σε κάθετες οδούς τόσο στη Β. Ολγας, όσο και στην Τσιμισκή και να φύγουν από τις λεωφορειολωρίδες.

Ωστόσο, όπως είπε ο κ. Καρατάκης, «η πάνω πλευρά της Κ. Ντηλ είναι ζωική. Χωράνε 16 αυτοκίνητα στην αριστερή πλευρά της Κ. Ντηλ και εξυπηρετεί τον πιο ζωτικό χώρο για εμάς (Τσιμισκή – Αριστοτέλους). Ενώ συμφωνήσαμε τελικά μάθαμε ότι οι θέσεις του Δήμου διαφοροποιήθηκαν: Δεν υπάρχει πιάτσα στην Κούσκουρα και υπάρχει πιάτσα στο κάτω μέρος της Κ. Ντηλ. Η Τροχαία σηκώνει μεροκάματα από τις τσέπες συναδέλφων. Πρέπει να βρεθεί λύση και να κάνουμε συμφωνία. Εχουμε συμφωνήσει με διοίκηση Δήμου και διαφωνούν υπηρεσιακοί παράγοντες. Αν περάσει η εισήγηση Δήμου για πιάτσα στο κάτω μέρος της Κ. Ντηλ όχι μόνο θα αποτύχει, αλλά δεν υπάρχει περίπτωση να σταθμεύσει ταξί. Δημιουργείται σοβαρό θέμα και δεν υπάρχει καν οπτική επαφή με εμπορικό κέντρο. Στη Β. Ολγας μπορούμε άμεσα να φύγουμε από δεξιά, αλλά ακυρώνουν τώρα την Καλλιδοπούλου και στη Γραβιάς με Ολγας μείωσαν τον αριθμό των αυτοκινήτων. Εχουμε μικρές διαφορές. Συμφωνούμε σε όλα αν ικανοποιηθεί το αίτημά μας με την Κ. Ντηλ. Επεκτάσεις θέλουμε μόνο σε πιάτσες εκτός κέντρου, όπως στην Τούμπα. Από τη στιγμή που θα μας δοθούν αυτοί οι χώροι, εμείς οι ίδιοι θα αστυνομεύσουμε τους χώρους».

«Καταλάβατε τα πάντα»

Ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, Γιώργος Αρβανίτης, παρατήρησε πάντως ότι «τα ταξί κατέλαβαν τα πάντα με την κατάργηση της Δημοτικής Αστυνομίας». Κάτι στο οποίο συμφώνησε ο πρόεδρος του Σωματείου, Κώστας Γιαννακάκης: «Υπήρχε χαλαρότητα τις τελευταίες μέρες το αναγνωρίζω. Εγινε η κατάχρηση. Θα φροντίσουμε να σταματήσει. Κυρίαρχο είναι το θέμα της Κ. Ντηλ, διότι στην κάτω πλευρά οι θέσεις στάθμευσης είναι δέκα αντί των 16 στην πάνω πλευρά. Αν συμφωνήσουμε στο θέμα της Κ. Ντηλ είμαστε εντάξει».

Υπόσχεση Μπουτάρη

Σε αυτό το σημείο παρενέβη ο δήμαρχος, ο οποίος επισήμανε ότι «έχει δημιουργηθεί εχθρική ατμόσφαιρα εναντίον των ταξιτζήδων με την κατάληψη των λεωφορειολωρίδων. Μένει η εκκρεμότητα της Κ. Ντηλ (δικαίως λένε οι ιδιοκτήτες ταξί ότι δεν εξυπηρετεί διότι δυσκολεύει την κίνηση). Υπάρχει μελέτη αλλαγής κατεύθυνσης της Κ. Ντηλ από Ερμού προς Τσιμισκή. Μόλις τελειώσει υπόσχομαι ότι θα δώσουμε κι αυτό το κομμάτι στα ταξί. Είναι πολλά τα κομμάτια του κέντρου που δίνονται για πιάτσες ταξί σε βάρος των περαστικών οδηγών κι όχι των κατοίκων του κέντρου. Θέλουμε να τους αποτρέψουμε τους περαστικούς να σταθμεύουν στο κέντρο. Αν δέχεστε την υπόσχεσή μου, τότε να το ψηφίσουμε. Υπόσχομαι παράλληλα όμως ότι στο εξής αν δούμε ταξί μέσα στις λεωφορειολωρίδες θα τους πάρουμε τις πινακίδες. Να διευθετήσουμε το θέμα γιατί μας βρίζει όλος ο κόσμος. Ένα δύσκολο σημείο είναι η σηματοδότηση και αστυνόμευση στις πιάτσες. Τις πιάτσες καταλαμβάνουν τα ΙΧ κι αυτό πρέπει να σταματήσει».

Ο κ. Γιαννακάκης συμφώνησε να περιμένουν οι ιδιοκτήτες τη μελέτη αλλαγής κατεύθυνσης της Κ. Ντηλ και με αυτήν την παρέμβαση του δημάρχου δέχτηκε ότι υπάρχει πλέον συμφωνία.

Ο εντεταλμένος σύμβουλος του Δήμου σε θέματα κυκλοφορίας, Γιώργος Δημαρέλος, επισήμανε ωστόσο ότι «για να είμαστε ειλικρινείς η συμφωνία μας ματώνει τους κατοίκους του κέντρου της πόλης».

Ο επικεφαλής της παράταξης «Ενεργοί Πολίτες – Οικολογία στην Πράξη», Χρήστος Μάτης, πάντως επισήμανε ότι από τις 231 θέσεις στάθμευσης ταξί στο κέντρο της πόλης, πλέον με τη συμφωνία γίνονται 324…

 

tsantiri

 

 


 

 
 
 
 
  Αρχική | Ενότητες | Top Αναρτήσεις | Επικοινωνία  
 
Περίεργα      Υγεία
 
Life Style      Κόσμος
 
Τοπικά