22/09/2024
         
Manos Manos Τετάρτη, 4 Σεπτεμβρίου 2013
Τοπικά
+ + -

Εργαζόμενοι Μετρό: Μόνο στη φαντασία του Χρυσοχοΐδη ...Μετρό το 2017

Το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης δεν υπάρχει περίπτωση να ολοκληρωθεί έστω και αρχές του 2017, με μικρή δηλαδή απόκλιση από το χρονοδιάγραμμα που προβλέπει περαίωση της κατασκευής το Νοέμβριο του 2016. Το Μετρό, με βάση τα πραγματικά δεδομένα, πάει για το 2020 κι' συνεχιστούν οι καθυστερήσεις «του χρόνου πιθανώς θα μιλάμε για το 2021».
 
Τα παραπάνω κατήγγειλαν σε συνέντευξη Τύπου, στο ΕΚΘ,  οι εργαζόμενοι στο Μετρό, οι οποίοι αναφερόμενοι στις πρόσφατες δηλώσεις Χρυσοχοΐδη  από τη Θεσσαλονίκη, μίλησαν για ένα πολιτικού τύπου σόου προ ΔΕΘ, καθώς το χρονοδιάγραμμα του έργου δεν υπάρχει περίπτωση να τηρηθεί, λόγω των καθυστερήσεων στις αρχαιολογικές ανασκαφές αλλά και στα κατασκευαστικά, για τις οποίες, ευθύνη έχει ο κύριος του έργου, δηλαδή η Αττικό Μετρό Α.Ε.
 
«Ήρθε ο κ. Χρυσοχοϊδης για να ξεμπλοκάρει το έργο όταν μόνο για την ολοκλήρωση της ανασκαφής στο νότιο τμήμα του σταθμού 'Αγία Σοφία' υπολογίζεται ότι θα χρειαστούν δύο χρόνια, συν ακόμη ένα χρόνο για τα φρεάτια και τις προσβάσεις. Κι' έχουμε ακόμη την μεγάλη έρευνα στη 'Βενιζέλου', που μπορεί να κατεβεί σε επιπλέον δυόμισι με τρία μέτρα βάθος ( σήμερα στα 6 μέτρα), έχουμε εργασίες, στην Πυλαία, στο Σταθμό», δήλωσε ο πρόεδρος των εργαζομένων στα Αρχαιολογικά,  Χάρης Κυπριανίδης, προσθέτοντας:«Παρουσίασαν ένα χρονοδιάγραμμα για τέλος 2016 και ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό μίλησε για μικρή απόκλιση και αρχές 2017, μόνο που δεν είπαν ότι οι χρόνοι αυτοί, που ούτως ή άλλως δεν μπορούν να επιτευχθούν, αφορούν κατασκευή και όχι τη δοκιμή των συρμών και των συστημάτων του έργου, για τα οποία μπορεί να απαιτηθούν έως και 12 ή 18 μήνες».
 
Αλλά για να προχωρήσει το έργο πρέπει οπωσδήποτε να ολοκληρωθεί η αρχαιολογική έρευνα και η αλήθεια είναι ότι και τα πρόσθετα χρήματα (επιπλέον 41,8 εκατ. ευρώ) που είχαν εξασφαλιστεί από την Αττικό Μετρό δεν επαρκούν, ενώ τα ευρήματα στη Βενιζέλου χρησιμοποιήθηκαν σαν πρόσχημα για τις καθυστερήσεις. 
 
Όπως υποστηρίχθηκε, μόνο για την αρχαιολογική έρευνα στο νότιο τμήμα του σταθμού «Αγία Σοφία», θα απαιτηθούν δύο χρόνια και ακόμη ένα έτος για τις προσβάσεις και τα φρεάτια. 
 
« Τα αρχαιολογικά έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 65%-70% και έως τώρα έχουν δαπανηθεί 78 εκατ. ευρώ , ενώ η Αττικό Μετρό έχει διαθέσιμο υπόλοιπο 11,7 εκατ. ευρώ. Υπολογίζουμε ότι για το υπολειπόμενο 30% της αρχαιολογικής ανασκαφής θα χρειαστούν επιπλέον 30 έως και 40 εκατ. ευρώ», δήλωσε ο αντιπρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων στο Μετρό, Δημήτρης Παππάς.
 
«Με εντολή της Αττικό Μετρό, στις επόμενες ημέρες ο εργολάβος απολύει 57 εργαζομένους στα Αρχαιολογικά  όταν η Αρχαιολογική Υπηρεσία έχει υπολογίσει ότι θα απαιτηθούν επιπλέον 500 άτομα, για τους επόμενους 25 μήνες», ανέφερε ο ίδιος.
 
Σημειώνεται ότι μετά και αυτές τις απολύσεις στα αρχαιολογικά μένουν μόλις 50 εργαζόμενοι από τους οποίους μόνο 12 εργατοτεχνίτες. 
 
Για τους εργαζομένους, σημαντική ευθύνη για τις καθυστερήσεις έχει και η Αττικό Μετρό. Επί 18 μήνες, όπως λέχθηκε, καθυστερούν να εγκρίνουν το αίτημα του αναδόχου για μεταφορά των ΤΒΜ στη Νέα Ελβετία, με αποτέλεσμα να καθυστερούν τα έργα και στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό αφού τα μηχανήματα, που βρίσκονται σταθμευμένα πριν το σταθμό «Ανάληψη», ηλεκτροδοτούνται από το ΝΣΣ για τη συντήρησή τους. 
 
Όπως είπε και ο πρόεδρος του ΕΚΘ Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης το έργο καθυστερεί γιατί λείπει η κοινή λογική και, επειδή όλοι οι εμπλεκόμενοι κοιτάζουν να καλύπτουν τη θέση τους. «Είναι απαράδεκτο, να έχει περάσει ενάμισι χρόνος για να αποδεσμευτεί το εργοτάξιο της Πυλαίας, για να απομακρυνθούν δηλαδή μία γεφυροπλάστιγγα και ο υποσταθμός της ΔΕΗ που εξυπηρετούσαν το ΣΜΑ του Δήμου Θεσσαλονίκης», τόνισε ο κ. Τσαραμπουλίδης προσθέτοντας ότι σε αυτό το εργοτάξιο θα μπορούσαν να απασχολούνται 200 και πλέον εργαζόμενοι. 
 
 
 
 
 
voria 

 

 
 
 
 
  Αρχική | Ενότητες | Top Αναρτήσεις | Επικοινωνία  
 
Περίεργα      Υγεία
 
Life Style      Κόσμος
 
Τοπικά