22/09/2024
         
Manos Manos Σάββατο, 24 Αυγούστου 2013
Τοπικά
+ + -

Θαλάσσσια συγκοινωνία: Αεροδρόμιο ή Παλατάκι με καραβάκι

Άλλη μια στάση αναμένεται να προστεθεί στο έργο της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης, για το οποίο ξεκινούν οι μελέτες, που θα χρηματοδοτηθούν από κοινοτικά κονδύλια.

Οι δυο περιοχές που είναι υποψήφιες για την 6η στάση, που θα πραγματοποιούν τα σκάφη, όταν λάβει «σάρκα και οστά» το έργο, είναι το Αεροδρόμιο, λόγω της ανάγκης καλύτερης σύνδεσης με τη Θεσσαλονίκη, και το Παλατάκι, σημείο που χρίζει αναβάθμισης και υποστήριξης.

Σύμφωνα με τον Μιχάλη Τσιτώτα από την «Εγνατία Οδό Α.Ε.», η οποία είναι δικαιούχος του έργου, η επιλογή μεταξύ των δυο περιοχών θα γίνει βάσει της αναλυτικής μελέτης λειτουργικότητας –σκοπιμότητας.

Οι υπόλοιπες πέντε στάσεις που προτείνονται είναι της Πλατείας Ελευθερίας (στην προέκταση της Κομνηνών), στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης, στο Μέγαρο Μουσικής (στην προέκταση της οδού Π. Συνδίκα στη νέα παραλία), στη Μαρίνα Αρετσούς (περιοχή ΕΟΤ) και στους Νέους Επιβάτες. Παράλληλα, πρόκειται να πραγματοποιηθεί μελέτη σκοπιμότητας και για πρόσθετες θέσεις στάσεων στο σύστημα της Αστικής Θαλάσσιας Συγκοινωνίας.

Τα σκάφη που θα απαιτηθούν είναι τύπου καταμαράν και θα είναι επτά (έξι σε λειτουργία και ένα εφεδρικό). Η μελέτη βιωσιμότητας για τη θαλάσσια συγκοινωνία, που εκπονήθηκε το 2011 από τη Διαχειριστική Αρχή του υπουργείου Μεταφορών, προβλέπει ότι θα είναι βιώσιμη με εισιτήριο που θα κυμαίνεται από 2 έως 2,5 ευρώ(χωρίς μάλιστα να είναι επιδοτούμενο), με την ημερήσια επιβατική κίνηση να είναι 15.000 άτομα και η ετήσια 5.400.000. Κάθε σκάφος υπολογίστηκε να δέχεται 200 – 250 επιβάτες, με τα δρομολόγια να γίνονται ανά 15 λεπτά.

Η κυβερνητική απόφαση, πάντως, με την οποία εγκρίθηκε η χρηματοδότηση ύψους 1 εκατ. ευρώ, από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας», όλων των απαραίτητων μελετών, δίνει ώθηση στο έργο, το οποίο επί σχεδόν 30 χρόνια έμενε μόνο σε συζητήσεις και εξαγγελίες.  

Στόχος της «Εγνατίας Οδού Α.Ε.», στα χέρια της οποίας βρίσκεται, πλέον, το έργο, είναι να προχωρήσουν άμεσα οι διαδικασίες, για τις οποίες, όμως, απαιτείται κάποιο χρονικό διάστημα, λόγω των μελετών και των διεθνών διαγωνισμών που πρόκειται να «τρέξουν». «Η θαλάσσια αστική συγκοινωνία αποτελεί από τις πρώτες αρμοδιότητες της εταιρείας, ώστε να αποτελέσει ένα από τα πρώτα έργα για κατασκευή στη νέα προγραμματική περίοδο» τόνισε ο κ. Τσιτώτας.     

Πιο αισιόδοξος για την εξέλιξη του έργου εμφανίζεται ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, ο οποίος εκτίμησε πως οι μελέτες θα τρέξουν κανονικά το 2014 και εξέφρασε την ελπίδα να πραγματοποιηθούν οι πρώτες εργασίες στο τέλος του 2014 ή το αργότερο στις αρχές του 2015.

Το επόμενο χρονικό διάστημα θα υπογραφεί σχετική προγραμματική σύμβαση μεταξύ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, των Δήμων Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς και Θερμαϊκού (Κύριοι του έργου) και με την  «Εγνατία Οδό Α.Ε.» που θα είναι και ο δικαιούχος του έργου.  

Με την ολοκλήρωση των μελετών, το έργο θα ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ, θα γίνει η κατασκευή των υποδομών και θα ακολουθήσει ο διαγωνισμός για την ανάθεση σε επενδυτή. Το κόστος για τις υποδομές (λιμενοβραχίονες, θέσεις αναμονής των επιβατών, εκδοτήρια εισιτηρίων κτλ.), που θα βαρύνει Περιφέρεια και Δήμους υπολογίστηκε περίπου στα 8,2 εκ. ευρώ.

Σύνδεση Θεσσαλονίκης - Ν. Επιβατών προωθεί ο Τσαμασλής

Επισπεύδει τις διαδικασίες για τη θαλάσσια συγκοινωνία ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Γιώργος Τσαμασλής, ο οποίος προχωρά σε ενέργειες για τη θαλάσσια σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης  με τους Νέους Επιβάτες χωρίς ενδιάμεσες στάσεις. Ήδη βρίσκεται σε επαφές με πλοιοκτήτες, οι οποίοι εμφανίζονται θετικοί στο όλο εγχείρημα. «Υπάρχει ενδιαφέρον και μέσα στον Σεπτέμβριο θα έχουμε εξελίξεις» σημείωσε στη Voria.gr.

Όπως ανέφερε, στις προθέσεις της Περιφέρειας είναι τον Απρίλιο – Μάιο του 2014 να λειτουργήσει πιλοτικά η γραμμή Νέοι Επιβάτες-Θεσσαλονίκης, καθώς όπως εξήγησε τα συγκεκριμένα λιμάνια είναι αδειοδοτημένα.
 
 
 
 
voria 

 

 
 
 
 
  Αρχική | Ενότητες | Top Αναρτήσεις | Επικοινωνία  
 
Περίεργα      Υγεία
 
Life Style      Κόσμος
 
Τοπικά