22/09/2024
         
Manos Manos Παρασκευή, 12 Ιουλίου 2013
Τοπικά
+ + -

Κοινοπραξία Μετρό Θεσσαλονίκης: Nα μην ανησυχεί η πόλη για το έργο

Καμία ανησυχία δεν πρέπει να υπάρχει για τη συνέχιση των εργασιών του Μετρό Θεσσαλονίκης, διαβεβαίωσε ο διευθυντής της κατασκευάστριας κοινοπραξίας, Μιχαήλ Σίμας καθώς η υποχρεωτική 15νθημερη άδεια που δόθηκε στους εργαζόμενους του κατασκευαστικού τομέα, συνδέεται αποκλειστικά με την οργάνωση των εργασιών στα νέα εργοτάξια που άνοιξαν στο βασικό τμήμα του έργου.

Το θέμα απασχόλησε τους εργαζομένους και την πόλη - η οποία σημειωτέον με το παραμικρό δικαιολογημένα ανησυχεί για νέα προβλήματα και νέες καθυστερήσεις – όταν δόθηκε αυτή η υποχρεωτική 15νθημερη άδεια, από τις 3 Ιουλίου μέχρι τις 22 του μήνα.

Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων εκτιμούν ότι η παύση αυτή συνδέεται με τις πιέσεις που θέλει να ασκήσει ο ανάδοχος ( ο ΑΚΤΩΡ πλέον μέσα στο ...παιχνίδι) στην Αττικό Μετρό Α.Ε. και το υπουργείο, για να λυθούν κρίσιμα ζητήματα που εκκρεμούν, όπως αυτό των μεγάλων οικονομικών διεκδικήσεων, της τάξης των 560 εκατ. ευρώ, της έγκρισης της μεταφοράς των ΤΒΜ στη «Νέα Ελβετία» κ.αλ.

Ωστόσο, όπως δήλωσε στη Voria ο κ. Σίμας, δεν πρόκειται για κίνηση που υποκρύπτει την όποια σκοπιμότητα. Ο ανάδοχος, μετά και την είσοδο του Άκτωρα στο έργο, θέλει να οργανώσει τις εργασίες στα εργοτάξια που άνοιξαν πιο πρόσφατα, στο «Παπάφειο», στον «Πατρίκιο», στο «Αμαξοστάσιο» από όπου μέχρι το τέλος Ιουλίου απομακρύνεται ο ΣΜΑ.

«Έχουμε το προηγούμενο διάστημα προσλάβει επιπλέον 40 άτομα και είμαστε σε αναζήτηση υπεργολάβων για την προμήθεια σκυροδέματος, για χωματουργικά, για μεταφορές υλικών, για παρακάμψεις των δικτύων κοινής ωφέλειας. Σαφώς και θέλουμε να συνεργαστούμε με τοπικές εταιρείες», πρόσθεσε ο δ/ντης του αναδόχου.

Να σημειωθεί ότι σε άδεια βρίσκονται μόνο οι εργαζόμενοι στο κατασκευαστικό τμήμα, πλην σημείων που υπάρχει ανάγκη συνεχούς δραστηριότητας, όπως στο σταθμό «Ανάληψη», στην «Αγία Σοφία» και στο «Αμαξοστάσιο». Οι εργαζόμενοι στα αρχαιολογικά, δουλεύουν κανονικά.

Επίσης, όπως είπαν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι,  το πρόβλημα με τις καθυστερήσεις στις αμοιβές τους που παλιότερα αντιμετώπιζαν, έχει διευθετηθεί. Έχουν πληρωθεί τον Ιούνιο και το επίδομα αδείας, ενώ δεν έχει τεθεί ζήτημα απολύσεων ( με παλιές συμβάσεις).

Η κοινοπραξία, πριν λίγες ημέρες, εισέπραξε και το τελευταία μέρος της προκαταβολής του έργου, ποσό περίπου 13 εκατ. ευρώ. Βεβαίως, οι οικονομικές της διεκδικήσεις είναι πολύ μεγάλες, αλλά εκτιμάται ότι λύση στο θέμα θα βρεθεί, αφού με νομοθετική ρύθμιση δόθηκε η δυνατότητα στην Αττικό Μετρό Α.Ε. ( εταιρεία του ευρύτερου δημοσίου τομέα), να προσφύγει στη διαιτησία.
Η κοινοπραξία θα πρέπει αν υποβάλει σχετικό αίτημα προς την Αττικό Μετρό, η οποία θα πρέπει, επιτέλους, να δώσει την έγκριση για τη μεταφορά των ΤΒΜ στη «Νέα Ελβετία», ώστε να αρχίσει η εκσκαφή των σηράγγων αντίστροφά, με κατεύθυνση προς τα δυτικά και προς το σταθμό Ανάληψη, μέχρι τον οποίο έχουν διανοιγεί οι σήραγγες.

Ωστόσο, δεν είναι όλα σχετικά με το Μετρό, ρόδινα. Υπάρχει το θέμα της Βενιζέλου,  εργοτάξιο που ...κόλλησε λόγω του γνωστού θέματος που αφορά στη διαχείριση των αρχαιολογικών ευρημάτων, ενώ συνεχίζει να υφίσταται το πρόβλημα της κτίσης γης, αφού μετά από αναβολές, το Δικαστήριο, υπερβαίνοντας το χρονικό περιθώριο των τεσσάρων μηνών, δεν έβγαλε ακόμη τιμή μονάδας για να προχωρήσουν οι απαλλοτριώσεις στο σταθμό «Βούλγαρη».
 
 
 

 

 
 
 
 
  Αρχική | Ενότητες | Top Αναρτήσεις | Επικοινωνία  
 
Περίεργα      Υγεία
 
Life Style      Κόσμος
 
Τοπικά