Με στάση πληρωμών και διακοπή των δρομολογίων των λεωφορείων του ΟΑΣΘ σε όλο το νομό Θεσσαλονίκης από τις 27 Μαΐου εάν δεν βρεθεί λύση στο πρόβλημα της ρευστότητας και των οφειλών του δημοσίου προειδοποιεί εκ νέου ο Οργανισμός.
Με έγγραφο από 16.5.2013 προς τον γγ Μεταφορών Νίκο Σταθόπουλο το οποίο κοινοποιήθηκε στον προϊστάμενο εισαγγελίας Θεσσαλονίκης ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Χρήστος Στεφανίδης ζητά να καταβληθούν 15 εκατ.ευρώ στον Οργανισμό μέχρι το τέλος του μήνα έναντι των βεβαιωμένων οφειλών του δημοσίου συνολικού ύψους 80 εκατ.ευρώ. Όπως αναφέρεται στην επιστολή εάν δεν υπάρξει ανταπόκριση από το υπουργείο στην παράκληση για καταβολή των οφειλομένων μέχρι αύριο, Παρασκευή 24 Μαΐου τότε ο ΟΑΣΘ μετά από τις 27 Μαΐου θα βρεθεί στη δυσάρεστη θέση να προχωρήσει σε στάση πληρωμών και διακοπή του έργου του.
Ο ΟΑΣΘ είχε βρεθεί σε αδιέξοδο λόγω της έλλειψης ρευστότητας και τον Νοέμβριο του 2012 και ήταν έτοιμος να τραβήξει χειρόφρενο αλλά την τελευταία στιγμή δόθηκε λύση από τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα με την καταβολή 10 εκατ.ευρώ. Τότε το υπουργείο Μεταφορών απαντώντας στο αίτημα του Οργανισμού για την καταβολή των οφειλών είχε παραπέμψει στην τρόικα, ήτοι στην καταβολή της δόσης των 31,5 δισ. ευρώ από τους πιστωτές της χώρας.
Σύμφωνα, ωστόσο, με τον κ.Στεφανίδη στο ταμείο του ΟΑΣΘ δεν μπήκε ούτε σεντ από τα 80 εκατ.ευρώ. «Δίνουν μόνο αυτό που νομίζουν ότι έχουν ευχέρεια. Οι δαπάνες του ΟΑΣΘ κάθε μήνα είναι 15 εκατ.ευρώ και με το κόμιστρο στα 0,80 ευρώ πρέπει να λαμβάνουμε ως επιδότηση 10,5 εκατ.ευρώ. Από το ποσό της επιδότησης παίρνουμε μόνο γύρω στα 6 εκατ.ευρώ, ενώ από τα εισιτήρια εισπράττουμε μόνο 5 εκατ.ευρώ. Κάθε μήνα το κενό στο ταμείο του Οργανισμού μεγαλώνει» τονίζει ο κ.Στεφανίδης στη Voria.gr. «Έχουμε άνοιγμα στο ΙΚΑ 28 εκατ.ευρώ. Θα πάμε σε ρύθμιση βέβαια αλλά αυξάνεται η δόση. Συνολικά για τις δόσεις πρέπει να δώσουμε μέχρι 31/5/2013 1,5 εκατ.ευρώ. Πώς θα τα πληρώσουμε; Βρισκόμαστε στο σημείο να μην έχουμε 1,5 εκατ.ευρώ για να πληρώσουμε τα καύσιμα για τα λεωφορεία», προσθέτει.