23/09/2024
         
Manos Manos Δευτέρα, 20 Μαΐου 2013
Τοπικά
+ + -

Μπαίνει μπροστά η οδική σύνδεση ΟΛΘ με ΠΑΘΕ και Εγνατία

Επιτέλους μετά από δυόμισι χρόνια ...αργίας, ξεκολλάει το έργο σύνδεσης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με το εθνικό οδικό δίκτυο, τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό.

Το συγκεκριμένο έργο- κρίσιμο για την εξυπηρέτηση των εμπορευματικών μεταφορών αλλά και την απομάκρυνση της κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων από το υφιστάμενο οδικό δίκτυο – ξαναζωντανεύει μετά την υπογραφή σύμβασης υποκατάστασης της ΒΙΟΤΕΡ Α.Ε. από την ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ στην εργολαβία: «Κάθετος άξονας 56 Εγνατίας Οδού: Ολοκλήρωση εργασιών σύνδεσης 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό (2ο υποτμήμα)».

Όπως δήλωσε στη Voria ο πρόεδρος της Εγνατίας Οδού Α.Ε., Πάρις Σαββαϊδης, η παραπάνω σύμβαση αφορά στην πρώτη φάση του έργου, που στο μεγαλύτερο μέρος της δεν είχε εκτελεστεί. Η α' φάση θα ολοκληρωθεί σε διάστημα 12 μηνών ενώ η Ε.Ο.Α.Ε. εκπονεί τα τεύχη προκήρυξης της β' φάσης, έτσι που η διαγωνιστική διαδικασία να διακηρυχθεί άμεσα με σκοπό, έως το τέλος του 2014 να εκτελεστεί και το έργο αυτό.

Σημειώνεται ότι η αρχική εργολαβία είχε δημοπρατηθεί το Σεπτέμβριο του 2006 και η σχετική σύμβαση είχε υπογραφεί το Δεκέμβριο του 2006 με την «ΒΙΟΤΕΡ Α.Ε. ».  Ωστόσο, περίπου από τα μέσα του 2010 παρουσιάστηκαν συμβατικές εμπλοκές με αποτέλεσμα να σταματήσει κάθε κατασκευαστική δραστηριότητα και το έργο να παραμείνει στάσιμο.

Με την υποκατάσταση, θα εκτελεστούν εργασίες κατασκευής της α' φάσης, η οποία στην ολοκλήρωσή της θα περιλαμβάνει τη σύνδεση του λιμένα Θεσσαλονίκης με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ.  Αυτό θα γίνει με την πλήρη κατασκευή οδογέφυρας μήκους 2.700 μ. (εκ των οποίων τα 1.240 μ. αποτελούν αντικείμενο της παρούσης εργολαβίας) αμφίδρομης κυκλοφορίας με μια λωρίδα ανά κατεύθυνση. Επίσης, περιλαμβάνει τη μερική παραλλαγή του τοπικού δικτύου οδών ανάντι και κατάντι της ΠΑΘΕ. Η συνολική δαπάνη του έργου  ανέρχεται στα 26,5 εκατ. ευρώ και ο συμβατικός χρόνος ολοκλήρωσης  είναι δώδεκα μήνες.

Η β' φάση, που πρόκειται να προκηρυχθεί, θα έχει αντικείμενο την ολοκλήρωση του οδοστρώματος και διαμορφώσεις του περιβάλλοντα χώρου.

Όπως τονίζεται από την Εγνατία Οδό, η ολοκλήρωση της σύνδεσης είναι μεγάλης σημασίας δεδομένου ότι θα συμβάλλει ιδιαίτερα στην περαιτέρω ανάπτυξη των δραστηριοτήτων του λιμανιού, με την διευκόλυνση της κυκλοφορίας των οχημάτων εμπορικών μεταφορών και τη μείωση του απαιτούμενου χρόνου προσέγγισης και απομάκρυνσης από τους χώρους του λιμένα.
«Ένα ακόμη έργο, σημαντικό για τη Θεσσαλονίκη, και συγκεκριμένα η σύνδεση του λιμανιού με την ΠΑΘΕ, επανεκκινεί. Η υπομονή, η επιμονή και η προσπάθεια φέρνουν για άλλη μια φορά αποτελέσματα» τόνισε σε δηλώσεις του ο γγ δημοσίων εσόδων Στράτος Σιμόπουλος.
Εν τω μεταξύ, η Εγνατία Οδός, προωθεί με ταχείς ρυθμούς την εκτέλεση και άλλων σημαντικών έργων οδοποιίας στην περιοχή της Θεσσαλονίκης αλλά και βορειοελλαδικά.

Έτσι, όπως είπε ο κ. Σαββαϊδης, άμεσα πρόκειται να υπογραφεί η σύμβαση με το μειοδότη (Intrakat) για την πρώτη εργολαβία του μεγάλου έργου της Δυτικής Περιφερειακής. Το έργο έχει αντικείμενο την αναβάθμιση του  τμήματος από την περιοχή του νοσοκομείου Παπαγεωργίου μέχρι τον Εύοσμο. Η αναβάθμιση του συγκεκριμένου τμήματος θα γίνει με την υπογειοποίηση δύο κόμβων και την κατασκευή νέας γέφυρας πάνω από την υφιστάμενη στην οδό Λαγκαδά.

Σημειώνεται ότι προωθείται και το έργο για το υπόλοιπο της δυτικής εσωτερκής περιφερειακής. Μειοδότης αναμένεται να αναδειχθεί η Δομοτεχνική ( εάν δεν υπάρξουν ενστάσεις)  για την εργολαβία από το τμήμα πριν τον Α/Κ Μαιάνδρου μέχρι την οδό Μοναστηρίου.

Εν τω μεταξύ, όπως δήλωσε ο πρόεδρος της Ε.Ο.Α.Ε., δόθηκαν διαβεβαιώσεις από πλευράς Άκτωρα, ότι θα υπάρξουν θετικές εξελίξεις μέχρι το τέλος Μαϊου, σε ότι αφορά τρία τμήματα καθέτων της Εγνατίας Οδού, που είχαν «παγώσει», λόγω των γνωστών οικονομικών προβλημάτων που αντιμετώπιζε η ανάδοχος ΑΕΓΕΚ. Με το που πέρασαν οι μετοχές της ΑΕΓΕΚ ( βρίσκονταν στα χέρια τραπεζών) στην εταιρεία  Άκτωρ, αναμένεται ότι θα ξαναρχίσουν οι εργασίες στον Έβρο, στα τμήματα Αρδάνιο- Ορμένιο και Μάνδρα- Ψαθάδες, όπως και στον κάθετο Θεσσαλονίκη- Σέρρες – Προμαχώνας, που κυρίως αφορά το τμήμα Στρυμονικού- Α/Κ Χριστού. Την εργολαβία στον κάθετο των Σερρών είχε αναλάβει κοινοπραξία της ΑΕΓΕΚ- ΤΕΡΝΑ, με τη δεύτερη να εκτελεί εργασίες.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα έργα στους παραπάνω καθέτους της Εγνατίας, θα εκτελεί υπεργολαβικά για τον Άκτωρα η Ιόνιος, εταιρεία συμφερόντων του παλαιού κυρίου μετόχου της ΑΕΓΕΚ Γιάννης Μαρούλης.

Τέλος, η ΕΟΑΕ προχωράει με τα έργα της Χαλκιδικής, εκτελούν εργασίες στο τμήμα Θέρμη- Γαλάτιστα, ενώ έχουν εξασφαλιστεί οι απαιτούμενες άδειες ( κυκλοφοριακών και άλλων ρυθμίσεων) για το τμήμα Ποτείδαια – Μουδανιά, όπου λόγω της αυξημένης εποχικής κίνησης, γίνονται τεχνικές προεργασίες ένθεν και ένθεν της χάραξης.
 
 
 

 

 
 
 
 
  Αρχική | Ενότητες | Top Αναρτήσεις | Επικοινωνία  
 
Περίεργα      Υγεία
 
Life Style      Κόσμος
 
Τοπικά