23/09/2024
         
Manos Manos Τρίτη, 2 Απριλίου 2013
Τοπικά
+ + -

Αλλάζει από 2014 η ελεγχόμενη στάθμευση στο δήμο Θεσσαλονίκης


Το νέο σύγχρονο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης, το οποίο βασίζεται σε μελέτη του Ινστιτούτου Μεταφορών (Ι.ΜΕΤ.) παρουσίασε η δημοτική αρχή, με σκοπό να αρχίσει η εφαρμογή του από τη νέα χρονιά.

Με το νέο σύστημα καταργούνται τα παρκόμετρα και η διακίνηση χρημάτων μέσω αυτών, ενώ ο πολίτης θα πληρώνει με το λεπτό και όσο χρόνο σταθμεύει. Ο δήμος σχεδιάζει η ελεγχόμενη στάθμευση να επεκταθεί σε όλα τα δημοτικά διαμερίσματα.

Το νέο σύστημα προτείνεται μετά από μελέτη που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Μεταφορών για την πολιτική στάθμευσης και την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην πόλη.

Σύμφωνα με όσα είπε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο αντιδήμαρχος  Επιχειρηματικότητας και Απασχόλησης, Χασδάι Καπόν η πρόταση θα τεθεί από αύριο σε διαβούλευση σε όλες τις δημοτικές κοινότητες. Στη συνέχεια θα εισαχθεί στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και αφού διατυπωθεί συγκεκριμένη εισήγηση θα πάει στο δημοτικό συμβούλιο, προκειμένου να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού, για τον ανάδοχο που θα αναλάβει να εφαρμόσει το νέο σύστημα. Η εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης υπολογίζεται να ξεκινήσει με τη νέα χρονιά.

Πως θα λειτουργεί το νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης

Το νέο σύστημα ουσιαστικά θα λειτουργεί μέσω κινητού τηλεφώνου. Ο πολίτης αρχικά θα πρέπει να κάνει εγγραφή στην εταιρεία ελεγχόμενης στάθμευσης, προκειμένου να αποκτήσει ένα προσωπικό κωδικό. Όταν ο ενδιαφερόμενος οδηγός βρίσκει μια θέση ελεγχόμενης στάθμευσης θα μπαίνει από το κινητό του στην εφαρμογή, θα πληκτρολογεί τον κωδικό του και θα ξεκινάει να μετράει ο χρόνος παρκαρίσματος. Ουσιαστικά θα πληρώνει το τίμημα είτε ηλεκτρονικά, είτε μέσω προπληρωμένης κάρτας.

Για όσους δεν έχουν πρόσβαση στο ίντερνετ θα υπάρξει η δυνατότητα να αγοράσουν ειδικές κάρτες με προπληρωμένο χρόνο από τα περίπτερα. Τα παρκόμετρα – μηχανάκια, τα οποία σήμερα υφίστανται βανδαλισμούς, καταργούνται. Το κόστος στάθμευσης θα κυμαίνεται ανά ώρα από 1,7 – 2 ευρώ, ποσό το οποίο θα διαιρείται ανά λεπτό, όπου και θα υπολογίζεται η χρέωση. Το τιμολόγιο θα είναι διαφορετικό για τους επισκέπτες, ενώ οι μόνιμοι κάτοικοι των περιοχών δεν θα πληρώνουν. Από το νέο σύστημα ο δήμος υπολογίζει σε αύξηση των εσόδων κατά 300%. Σήμερα από το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης η δημοτική αρχή έχει έσοδα περίπου 300.000 ετησίως. Τα χρήματα αυτά πρόκειται να προωθηθούν στις δημοτικές κοινότητες προκειμένου να προχωρήσουν σε έργα για τη βελτίωση της κατάστασης στο κυκλοφοριακό, όπως ανακοίνωσε ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας και πρόεδρος της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής Θανάσης Παππάς. 

Το νέο σύστημα θα ελέγχεται από κεντρική κονσόλα, η οποία θα παρακολουθεί ηλεκτρονικά όλους τους δρόμους και τους χώρους στάθμευσης. Όπως έγινε γνωστό ένα Σώμα Ελεγκτών, το οποίο θα στελεχωθεί από εργαζόμενους του δήμου, θα πραγματοποιεί ελέγχους για τυχόν παραβάσεις.

Το νέο σύστημα σε πρώτη φάση δεν περιλαμβάνει διαφοροποιήσεις στο βασικό οδικό δίκτυο, το οποίο διέρχεται του δήμου Θεσσαλονίκης, προκειμένου να μη χρειάζεται η έγκριση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για τροποποιήσεις. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η δημοτική αρχή να μη προχωρήσει στη δημιουργία νέων θέσεων στάθμευσης στο βασικό οδικό δίκτυο, ώστε να μην υπάρχουν καθυστερήσεις στον καινούργιο σχεδιασμό.

Οι προτάσεις για τις θέσεις στάθμευσης στα δημοτικά διαμερίσματα, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο Εντεταλμένος Σύμβουλος Κυκλοφορίας, Γιώργος Δημαρέλος:

Α΄ δημοτική κοινότητα:

  • Ένωση περιοχών Ελεγχόμενης Στάθμευσης Θ1 και Θ2 με κοινή κάρτα κατοίκων.
  • Εφαρμογή της βραχυχρόνιας στάθμευσης για επισκέπτες στην οδό Αγ. Δημητρίου
  • Μετατροπή των θέσεων βραχυχρόνιας στάθμευσης σε στάθμευση αποκλειστικά για επισκέπτες
  • Μετατροπή τμήματος της μακροχρόνιας στάθμευσης σε στάθμευση αποκλειστικά για κατοίκους

Β΄ δημοτική κοινότητα:

  • Εφαρμογή της βραχυχρόνιας στάθμευσης στις οδούς Αναγεννήσεως, σε τμήμα της Γιαννιστών και στην Λαγκαδά για χρήση μόνο από επισκέπτες
  • Άρση της απαγόρευσης στάθμευσης στην Αγ. Πάντων και εφαρμογή ελεύθερης στάθμευσης σε επισκέπτες και κατοίκους

Γ΄ δημοτική κοινότητα:

Στην περιοχή της Άνω Πόλης οι παρεμβάσεις θεωρούνται σχεδόν αδύνατες. Η προτεινόμενη πολιτική στάθμευσης είναι η εξής:

  • Εφαρμογή της βραχυχρόνιας στάθμευσης για επισκέπτες στην οδό Αγίου Δημητρίου.
  • Εφαρμογή της αποκλειστικής στάθμευσης για επισκέπτες στο νότιο τμήμα της οδού Κασσάνδρου. Το βόρειο τμήμα της θα δοθεί αποκλειστικά για στάθμευση κατοίκων.
  • Εφαρμογή της αποκλειστικής στάθμευσης για κατοίκους σε όλο το μήκος της οδού Ολυμπιάδος.

Δ΄ δημοτική κοινότητα:

  • Δημιουργία θέσεων βραχυχρόνιας στάθμευσης για επισκέπτες στους άξονες Γ. Λαμπράκη, Κλεάνθους, Μπότσαρη και Διογένους

Ε΄ δημοτική κοινότητα:

  • Εφαρμογή βραχυχρόνιας στάθμευσης για επισκέπτες σε βασικούς άξονες της κοινότητας όπως η 25η Μαρτίου, Μ. Μπότσαρη και η Κ. Καραμανλή.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης εκτίμησε σύμφωνα με το voria, ότι από τις αλλαγές που προτείνονται αναμένονται μεγάλες αντιδράσεις από τους κατοίκους. Σύμφωνα τέλος με τον κ. Καπόν, με το νέο σύστημα το κυκλοφοριακό πρόβλημα αναμένεται να βελτιωθεί κατά περίπου 20%.

 

 

 


 

 
 
 
 
  Αρχική | Ενότητες | Top Αναρτήσεις | Επικοινωνία  
 
Περίεργα      Υγεία
 
Life Style      Κόσμος
 
Τοπικά