23/09/2024

alexis Δευτέρα, 1 Απριλίου 2013

Νέα στοιχεία για τα γενετικά αίτια τριών ειδών καρκίνου

Σημαντικά στοιχεία για τον εντοπισμό ανθρώπων που αντιμετωπίζουν μεγαλύτερο κίνδυνο για συγκεκριμένα είδη καρκίνου μπορεί ενδεχομένως να ανευρεθούν σε "ορθογραφικά λάθη" που περιέχονται στο DNA.

Μεγάλη ομάδα διεθνών ερευνητών, ανακάλυψε μια ενδεχομένως πιο σαφή εικόνα των γενετικών αλλαγών που συνδέονται με ορισμένα είδη καρκίνου.

Αν και χρειάζεται περισσότερη έρευνα, οι ερευνητές προβλέπουν ότι η γενετική εξέταση που θα βοηθά να καθοριστεί ο κίνδυνος κάποιου για εμφάνιση των περισσότερο δυνητικά θανατηφόρων καρκίνων μπορεί να είναι διαθέσιμη εντός 5 έως 10 ετών.

Ο Douglas Easton, καθηγητής στο University of Cambridge, δήλωσε ότι πιστεύει πως η πιο άμεσα πρακτική εφαρμογή θα είναι σε ανθρώπους που αντιμετωπίζουν ήδη τον κίνδυνο να νοσήσουν και περνούν από τη διαδικασία γενετικής συμβουλευτικής.

Συνδυασμός 5 ερευνών που περιλαμβάνουν εργασία 160 ερευνητικών ομάδων εντόπισε περισσότερα από 80 γενετικά λάθη που συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου στο μαστό, τον προστάτη και των ωοθηκών. Η έρευνα δημοσιεύεται στο περιοδικό journal ‘Nature Genetics.’

Σύμφωνα με τους ερευνητές, περισσότεροι από 2,5 εκατ. άνθρωποι παγκοσμίως διαγιγνώσκονται με τα συγκεκριμένα 3 είδη καρκίνου κάθε χρόνο.

Ο καθένας έχει κάποια από τα ‘ορθογραφικά λάθη’ (SNP) δήλωσαν οι ερευνητές. Προβλήματα σηματοδοτούνται από λάθη στην αλληλουχία των γενετικών στοιχείων (βάσεις), όπου γράμματα που αναπαριστούν στοιχεία -A, G, C and T- τοποθετούνται λανθασμένα.

Η αλληλουχία των βάσεων σε μέρος μορίου του DNA, που ονομάζεται γονίδιο, φέρει τις οδηγίες που χρειάζονται για να δημιουργηθεί μια πρωτεΐνη.

Αν και κάποια λάθη επηρεάζουν μικρά πράγματα, άλλα μπορεί ενδεχομένως να είναι υπεύθυνα για την αύξηση της ευαισθησίας σε ορισμένα είδη καρκίνου. Η επίδραση σε έναν άνθρωπο εξαρτάται από το πού εντοπίζεται η γενετική αλλαγή στον κλώνο του DNA.

Οι έρευνες από το Collaborative Oncological Gene-Environment Study-COGS- συνέκριναν 100.000 ασθενείς με καρκίνο μαστού, ωοθηκών και προστάτη με 100.000 υγιείς.

Στην έρευνα έλαβαν μέρος περισσότεροι από 130 οργανισμοί για την έρευνα του καρκίνου του μαστού, περισσότεροι από 100 για τον καρκίνο ωοθηκών και 70 για τον καρκίνο προστάτη.

Ερευνητές πραγματοποίησαν γενετική ανάλυση όλων των συμμετεχόντων μελετώντας 200.000 συγκεκριμένες περιοχές του κλώνου του DNA.

Ορισμένες ποικιλομορφίες συνδέθηκαν με αυξημένο κίνδυνο νόσου. Για παράδειγμα, οι ερευνητές ανακάλυψαν τα ακόλουθα:

• Καρκίνος μαστού. 49 ‘ορθογραφικά λάθη’ SNP υπερδιπλασιάζουν αυτό που είχε ανακαλυφθεί πρωτύτερα.
• Καρκίνος προστάτη. 26 νέες αποκλίσεις που αθροίζονται μέχρι 78 συνολικά SNP συνδέονται τώρα με τη νόσο.
• Καρκίνος ωοθηκών. 8 νέα SNP συνδέονται με αυτό το είδος καρκίνου.

Επιπλέον οι επιστήμονες εντόπισαν περιοχές του DNA που υποδεικνύουν κοινή γενετική βάση και μηχανισμό μεταξύ των 3 ειδών καρκίνου.

real