23/09/2024
         
Manos Manos Τετάρτη, 20 Μαρτίου 2013
Τοπικά
+ + -

Μετρό Θεσσαλονίκης: Επέκταση προς Καλαμαριά

Το έργο έχει ήδη μία ιστορία 4 ετών. Η αρχική του δημοπράτηση έγινε το 2009 από τον τότε Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γιώργο Σουφλιά.

Έπρεπε να περάσουν 3,5 χρόνια για να ολοκληρωθεί η δημοπράτηση με τον ΑΚΤΩΡΑ να γίνεται ανάδοχος του έργου και τις φήμες να οργιάζουν. Πλέον όλοι μιλούν για συνολική ανάληψη των έργων Μετρό της πόλης από την μεγάλη τεχνική εταιρεία καθώς το βασικό έργο που κατασκευάζει η ΑΕΓΕΚ είναι σε τέλμα και η εταιρεία σε συζητήσεις για την εξαγορά της.

Το έργο της επέκτασης προς Καλαμαριά, είναι συνολικού προϋπολογισμού 518 εκατ. ευρώ, και αποτελεί την πρώτη επέκταση της υπό κατασκευή βασικής γραμμής. Ο ΑΚΤΩΡ πρόσφερε 311εκ.ευρώ για να κερδίσει τον σχετικό διαγωνισμό. Η κατασκευαστική περίοδος σύμφωνα με την σύμβαση θα είναι 60 μήνες και η ολοκλήρωση της τοποθετείται αρχικά το 2018.

Οι πέντε σταθμοί της Επέκτασης θα είναι, οι: «ΝΟΜΑΡΧΙΑ», «ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ», «ΑΡΕΤΣΟΥ», «ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ» και «ΜΙΚΡΑ». Με την εκκίνηση των εργασιών το έργο της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης θα γίνει ένα από τα μεγαλύτερα υπό κατασκευή έργα στην Ελλάδα και η ολοκλήρωση του το 2018 θα μετατρέψει την μετακίνηση από την Καλαμαριά στο κέντρο της πόλης σε υπόθεση μερικών λεπτών.

Η χρηματοδότηση του έργου είναι εξασφαλισμένη από το ΕΣΠΑ και από την ΕΤΕπ που μόλις πριν λίγες μέρες ανακοίνωσε την δέσμευση 400εκ.ευρώ για την ολοκλήρωση του έργου.

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
 
Η συγκεκριμένη επέκταση ξεκινάει από το σταθμό «ΠΑΤΡΙΚΙΟ» της βασικής γραμμής και ακολουθεί τις οδούς Σόλωνος, Κρήτης, Μοσχονησίων, Μητροπολίτη Κυδωνιών και Πόντου, καταλήγοντας στη συμβολή των οδών Πόντου και Ικάρων, λίγο πριν την Περιμετρική τάφρο έχοντας συνολικά 4,8χλμ μήκος.

Το έργο περιλαμβάνει δύο σήραγγες μονής τροχιάς, τρεις σιδηροδρομικές διασταυρώσεις, εκ των οποίων οι δύο είναι ενσωματωμένες στον σταθμό «Μίκρα» και έναν επίσταθμο. Στο αντικείμενο του έργου προβλέπονται οι σχετικές υποδομές για μελλοντική επέκταση της γραμμής προς Αεροδρόμιο και σύνδεση με σταθμό Μετεπιβίβασης στον σταθμό «Μίκρα».

Στο μεγάλο αυτό έργο αναμένεται κατά τη διάρκεια της κατασκευής του να απασχοληθούν περισσότερα από 1.600 άτομα ενώ οι μέχρι τώρα ενδείξεις δείχνουν ότι δεν θα έχουμε αρχαιολογικά ευρήματα στο βαθμό που έχει συμβεί στην κατασκευή της βασικής γραμμής.

*Το έργο είναι ένα από τα νέα έργα και περιλαμβάνεται στον Κατάλογο με τα Μεγάλα Υπό Κατασκευή Έργα στην Ελλάδα με την σήμανση «εν αναμονή υπογραφής της σύμβασης». Η κατασκευαστική περίοδος αναμένεται να ξεκινήσει το καλοκαίρι και να διαρκέσει μέχρι τα τέλη του 2018.
 
 
 
 ypodomes

 

 
 
 
 
  Αρχική | Ενότητες | Top Αναρτήσεις | Επικοινωνία  
 
Περίεργα      Υγεία
 
Life Style      Κόσμος
 
Τοπικά