21/09/2024
         
alexis Δευτέρα, 16 Ιανουαρίου 2012
Διάφορα
+ + -

Σταθεροποίηση τιμών στα σούπερ μάρκετ

Τάση σταθεροποίησης των τιμών στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, την περσινή χρήση, παρά την αύξηση της φορολογίας και του κόστους των πρώτων υλών που εισάγονται από το εξωτερικό, δείχνει έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, ο γενικός δείκτης του οργανωμένου λιανεμπορίου εμφάνισε τάση πραγματικής μείωσης των τιμών, καθώς, παρά τις αυξήσεις του Φ.Π.Α. κατά 4% και τις ανοδικές τάσεις του πληθωρισμού, αυξήθηκε, σε διάστημα 24 μηνών, μόλις κατά 2,12%. 

Χαρακτηριστικό είναι ότι ο αντίστοιχος δείκτης, που σταθμίζεται, ώστε να μην περιλαμβάνει τις αυξήσεις του Φ.Π.Α., ήταν πτωτικός, συνολικά την εξεταζόμενη περίοδο, και τους τελευταίους 24 μήνες έχει μειωθεί κατά 1,34%. Συγκεκριμένα, για το 2011, η τάση ήταν έντονα σταθεροποιητική, ενώ, σε σχέση με τον Ιανουάριο 2011, ο γενικός δείκτης στο τέλος του 2011 παρουσίασε αύξηση μόλις κατά 0,21%.

Από τις επιμέρους κατηγορίες των προϊόντων, τη μεγαλύτερη μείωση παρουσίασαν τα αλκοολούχα ποτά, με τον αντίστοιχο δείκτη να μειώνεται κατά 3,55%, από τον Ιανουάριο έως τον Δεκέμβριο του 2011, ενώ μείωση κατά 1,33% κατέγραψαν τα είδη καθαριότητας και υγιεινής.

Αντίθετα, αύξηση παρουσίασε ο δείκτης τροφίμων και μη αλκοολούχων ποτών κατά 1,66%, ως αποτέλεσμα και της σημαντικής αύξησης των πρώτων υλών κατά περίπου 20%.

Επισημαίνεται ότι η παρούσα έκθεση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) βασίζεται στα πρωτογενή δεδομένα, που παρέχει το παρατηρητήριο τιμών (www.e-prices.gr) της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου (υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας).  

 

 

 

 

 

 

 

zougla.gr 


 

 
 
 
 
  Αρχική | Ενότητες | Top Αναρτήσεις | Επικοινωνία  
 
Περίεργα      Υγεία
 
Life Style      Κόσμος
 
Τοπικά