23/09/2024
         
Manos Manos Σάββατο, 23 Φεβρουαρίου 2013
Τοπικά
+ + -

Πέντε στάσεις για τη θαλάσσια συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης

 Πέντε στάσεις σχεδιάζεται να έχει η θαλάσσια συγκοινωνία, σύμφωνα με τους εμπλεκόμενους φορείς (Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, Δήμοι Θερμαϊκού, Καλαμαριάς και Θεσσαλονίκης, Εγνατία Οδός ΑΕ), που πρόκειται να υπογράψουν τη σχετική προγραμματική σύμβαση εντός της επόμενης εβδομάδας, ώστε να επανενεργοποιήσουν το έργο. 

Οι στάσεις που προβλέπονται είναι:

  1. στους Νέους Επιβάτες, 
  2. στη Μαρίνα Αρετσούς, 
  3. στο Μέγαρο Μουσικής, 
  4. στο νέο Δημαρχείο 
  5. και στην Πλατεία Ελευθερίας.

Για να δουν πάντως «καραβάκια» οι Θεσσαλονικείς στο θαλάσσιο μέτωπο της πόλης θα περάσουν τουλάχιστον δυο χρόνια, εφόσον όλα πάνε καλά. Οι εκκρεμότητες που υπάρχουν σχετικά με το έργο (το οποίο συζητείται από το 1985!) είναι πάρα πολλές. Ενδεικτικό είναι πως δεν υπάρχουν καν ουσιαστικές μελέτες, παρά μόνο τα αποτελέσματα ενός αρχιτεκτονικού διαγωνισμού, σε επίπεδο προμελέτης, η οποία μάλιστα επικαιροποιήθηκε και τώρα θα πρέπει να αποφασιστεί εκ νέου ποια θα είναι η τύχη της. Ουσιαστικά, επί πολλά χρόνια εξεταζόταν και επανεξεταζόταν η δυνατότητα σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου, δαπανήθηκαν πολλά χρήματα σε προκαταρκτικές μελέτες που έμειναν στα συρτάρια των αρμοδίων και πλέον διαπιστώνεται η ανάγκη όλα να ξεκινήσουν σχεδόν από την αρχή, περίπου 30 χρόνια μετά…

Η συμφωνία των φορέων για την κατασκευή του έργου είναι δεδομένη. Κι αυτό είναι πολύ ουσιαστικό. Επίσης, γνωρίζουν πλέον από πού θα αναζητήσουν τα κονδύλια για τις μελέτες και τα έργα υποδομής (επίσης πολύ σημαντικό). Όμως, για όλα πρέπει να κρατούν οι Θεσσαλονικείς μικρό καλάθι, διότι το… έργο το έχουν ξαναδεί πολλές φορές.

Επί της ουσίας κρίσιμο ζήτημα παραμένει –εκτός από τις ουσιαστικές μελέτες- η έκδοση όλων των απαιτούμενων αδειοδοτήσεων, που θα καθορίσει και το μέλλον του έργου σε πολλά επίπεδα.

Ο πρόεδρος της «Εγνατία Οδός ΑΕ», Πάρης Σαββαΐδης, μιλώντας στη Voria φρόντισε να ξεκαθαρίσει το τοπίο. «Για να υπάρξει δυνατότητα χρηματοδότησης θα πρέπει να υπάρχουν όλες οι απαιτούμενες μελέτες. Αυτή τη στιγμή έχουμε τον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό που είναι σε επίπεδο προμελέτης και κάποιες άλλες μελετητικές δράσεις, που πρέπει να τις δούμε. Η ύπαρξη των προκαταρκτικών στοιχείων δεν μπορεί να οδηγήσει σε ασφαλή προϋπολογισμό για το έργο. Σε πρώτη φάση λοιπόν θα συγκεντρώσουμε ό,τι υπάρχει για το έργο και θα εξετάσουμε το καθεστώς των αδειών (σε ποιον ανήκει η γη, περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις κτλ.) στις περιοχές όπου χωροθετούνται οι πέντε προβλήτες – στάσεις», τόνισε ο κ. Σαββαΐδης.

Ηδη οι αρμόδιοι εξετάζουν τη δυνατότητα ένταξης της εκπόνησης των μελετών σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα και μάλιστα όχι σε ένα. Προσδοκούν να ενταχθεί η χρηματοδότηση των μελετών στο ΕΣΠΑ και το Πράσινο Ταμείο. Σύμφωνα με τον κ. Σαββαΐδη ο χρόνος ολοκλήρωσης των μελετών μπορεί να είναι ένα έτος.

Σε τελική φάση θα επιχειρηθεί να ενταχθεί η κατασκευή του έργου στη νέα προγραμματική περίοδο 2014 – 2020. Ο πρόεδρος της «Εγνατία Οδός ΑΕ» είπε ότι η κατασκευή των έργων υποδομής (στάσεις) θα χρειαστεί τουλάχιστον ένα χρόνο (ενδεικτικά για ανοιχτό διαγωνισμό η ανάδειξη εργολάβου παίρνει από έξι έως οχτώ μήνες…).

Πάντως, τόσο η Περιφέρεια, όσο και οι Δήμοι επισημαίνουν ότι δε θέλουν να γίνουν εκ νέου μελέτες που θα μείνουν σε κάποια συρτάρια, γι’ αυτό και προτού γίνουν οι όποιες εντάξεις θα εξετάσουν με τον πιο λεπτομερή τρόπο την τύχη που μπορεί να έχει το έργο.

 

 

 


 

 
 
 
 
  Αρχική | Ενότητες | Top Αναρτήσεις | Επικοινωνία  
 
Περίεργα      Υγεία
 
Life Style      Κόσμος
 
Τοπικά