24/09/2024

Despoina Despoina Δευτέρα, 4 Φεβρουαρίου 2013

Το ελιξήριο της νεότητας βρίσκεται στο σώμα μας

Από ελάχιστα ώς διόλου χρήσιμες μπορεί να είναι οι αντιγηραντικές κρέμες, αφού το ελιξίριο της νεότητας κρύβεται μέσα μας! Ιταλοί ερευνητές ανακάλυψαν ένα νέο ένζυμο που είναι σε θέση να μετατρέψει τον ίδιο τον οργανισμό σε «εργοστάσιο» παραγωγής αντιοξειδωτικών ουσιών, καθιστώντας έτσι μη αναγκαία την εξωτερική χρήση προϊόντων αντιγήρανσης.

Το ένζυμο Ubiad1 έχει την ικανότητα να διεγείρει την παραγωγή της μοναδικής βιταμίνης (συνένζυμο Q10) που παράγεται φυσικά από τον ανθρώπινο οργανισμό και καταπολεμάει τις κυτταρικές βλάβες οι οποίες οφείλονται στις ελεύθερες ρίζες. Οπως εξήγησαν οι ερευνητές από το Κέντρο Μοριακής Βιοτεχνολογίας του Πανεπιστημίου του Τορίνο που έκαναν την ανακάλυψη, η έρευνα αυτή ανοίγει νέους δρόμους για τη φυσική θεραπεία των κυτταρικών βλαβών για τις οποίες ευθύνεται το οξειδωτικό στρες. Σε αυτή τη φάση, οι ειδικοί αναζητούν τον τρόπο για να διεγείρουν τη δραστηριότητα του ενζύμου Ubiad1, το οποίο με τη σειρά του θα επιφέρει αυξημένη παραγωγή συνένζυμου Q10.

Οπως συμβαίνει συχνά στον τομέα των επιστημονικών ερευνών, η παραπάνω μελέτη, με επικεφαλής τον δρα Μάσιμο Σαντόρο, ξεκίνησε στα πανεπιστημιακά εργαστήρια με εντελώς διαφορετικό στόχο: τον εντοπισμό της αιτίας των καρδιαγγειακών δυσμορφιών. Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν αντί για ποντίκια ένα μικρό τροπικό ψάρι (το zebrafish), το οποίο έχει αρχίσει να χρησιμοποιείται ευρέως από την επιστημονική κοινότητα ως ένα νέο ζωικό μοντέλο, δεδομένων των κοινών που έχει με τα ανώτερα σπονδυλωτά και τον άνθρωπο.

Μέχρι στιγμής, οι εργαστηριακές έρευνες επιβεβαίωσαν ότι δεν υπάρχουν ούτε κίνδυνοι ούτε παρενέργειες από την ενισχυμένη δραστηριοποίηση του συνένζυμου Q10, επομένως ούτε από τη διέγερση του ενζύμου που θα επιφέρει αυτή την ενισχυμένη δραστηριοποίηση. Το αντίθετο μάλιστα! Οι μελέτες, που πραγματοποιήθηκαν στο Τορίνο, έδειξαν ότι το ένζυμο Ubiad1 έχει καρδιοπροστατευτική δράση και μάλιστα οι επιστήμονες εξετάζουν τη χρήση του μορίου αυτού για τη θεραπεία διαφόρων καρδιαγγειακών παθήσεων.

Οι επιστήμονες τόνισαν την αξία της φυσικής παραγωγής του συνένζυμου Q10 από τον ίδιο τον οργανισμό, εξηγώντας ότι όταν αυτό λαμβάνεται ως συμπλήρωμα διατροφής ή μέσω καλλυντικών προϊόντων, δεν απορροφάται σε ποσοστό μεγαλύτερό του 3%!

Espressonews