24/09/2024
         
Manos Manos Πέμπτη, 27 Δεκεμβρίου 2012
Τοπικά
+ + -

Θεσσαλονίκη: Δρόμοι - παγίδες παντού

 Ξεχαρβαλωμένο και επικίνδυνο είναι το οδόστρωμα ακόμη και στους πιο κεντρικούς δρόμους της Θεσσαλονίκης. Δρόμοι που έχουν υποχωρήσει, ξηλωμένο οδόστρωμα, ανύπαρκτη διαγράμμιση και λακκούβες. Η εικόνα του τοπικού οδικού δικτύου σε πολλές περιπτώσεις είναι τραγική. Κυρίως, επειδή τα κονδύλια για τη συντήρησή του, όπως τονίζει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Αστικού Σχεδιασμού, Πολεοδομίας και Δικτύων, Ανδρέας Κουράκης, έρχονται με φειδώ και με καθυστέρηση. 

Τα προβλήματα έχουν επισημανθεί από το δήμο Θεσσαλονίκης, που υλοποιεί πλέον συντηρήσεις σε διάφορους δρόμους, στο πλαίσιο της εργολαβίας προϋπολογισμού 123.000 ευρώ (από πόρους του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας), τα οποία εγκρίθηκαν από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, για την ασφαλτόστρωση δρόμων και την διόρθωση προβλημάτων στο τοπικό οδικό δίκτυο, όπως και για επεμβάσεις στις λεωφορειολωρίδες που δέχονται βαριά κυκλοφορία από τα αστικά και εμφανίζουν συχνά πυκνά φθορές.

Οι καταγγελίες για κατεστραμμένους δρόμους είναι συνεχείς. Κι όχι μόνο από ιδιώτες, αλλά κι από τους οδηγούς του ΟΑΣΘ, τους οδηγούς ταξί κτλ. Οι επεμβάσεις των συνεργείων πάντως είναι δύσκολες στις περισσότερες περιπτώσεις, καθώς οι δρόμοι είναι στενοί, με συνεχή κυκλοφορία και δημιουργούνται προβλήματα από παρκαρισμένα οχήματα, που αγνοούν ακόμη και τις προειδοποιήσεις των συνεργείων.

Όπως τόνισε ο κ. Κουράκης, «το οδικό δίκτυο στην αρμοδιότητα του Δήμου είναι μήκους 500 χιλιομέτρων. Γίνεται το ανθρωπίνως δυνατό για να το κρατάμε σε καλή κατάσταση. Προβλήματα ανακύπτουν συνεχώς. Οι αρμόδιες υπηρεσίες επεμβαίνουν στις επείγουσες περιπτώσεις και μάλιστα η υπηρεσία της συντήρησης εργάζεται σε πολύ καλό επίπεδο. Εχουμε μια εργολαβία σε εξέλιξη και επειδή υπάρχει η καθυστέρηση στην έγκριση και εκταμίευση των κονδυλίων συνήθως έχουμε καθυστέρηση στις τακτικές συντηρήσεις. Συνήθως εκμεταλλευόμαστε την περίοδο μετά το καλοκαίρι, αφού νωρίτερα δεν υπάρχουν τα χρήματα για συντηρήσεις. Για το 2013 όμως κάναμε διαφορετικό προγραμματισμό και περιμένουμε ότι θα έχουμε σε όλη τη διάρκεια του έτους συντηρήσεις».

Επαρχιακό δίκτυο

Όμως και στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, οι λακκούβες πολλαπλασιάζονται, οι φθορές διαδέχονται η μία την άλλη και οι οδηγοί πλέον πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, διότι σε κάθε χιλιόμετρο παίζουν τη σωματική τους ακεραιότητα κορόνα γράμματα. Υπολογίζεται από τις αρμόδιες αρχές της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ότι το επαρχιακό δίκτυο είναι κατεστραμμένο σε ποσοστό άνω του 50%. Αιτία, η χρόνια υποχρηματοδότηση από την Πολιτεία. Πλέον το πρόβλημα έχει επεκταθεί ακόμη και στο εθνικό οδικό δίκτυο, στο οποίο ανήκει και η εσωτερική περιφερειακή οδός Θεσσαλονίκης ή η οδός Θεσσαλονίκης - Νέων Μουδανιών, όπου οι λακκούβες ανοίγουν ξανά και ξανά, παρά τις επεμβάσεις των συνεργείων, λόγω του μεγάλου όγκου κυκλοφορίας.

Κυρίως γίνονται μπαλώματα, αφού τακτική και συνεχής συντήρηση δεν μπορεί να γίνει λόγω έλλειψης των απαιτούμενων κονδυλίων.

Η Περιφέρεια έχει επισημάνει σειρά επικίνδυνων σημείων, όπως ο δρόμος Διαβατών - Χαλκηδόνας. «Το πρόβλημα είναι μεγάλο και χειροτερεύει διαρκώς», λένε οι επικεφαλής της Διεύθυνσης Τεχνικών Εργων, αποδίδοντάς το στα ελλιπή κονδύλια για συντηρήσεις και αποκαταστάσεις ή όποιες άλλες απαραίτητες επεμβάσεις στο οδικό δίκτυο ειδικά της Θεσσαλονίκης. «Τα εγκεκριμένα κονδύλια από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους για τις συντηρήσεις είναι 20 εκ. ευρώ και πήραμε για όλη την Κεντρική Μακεδονία 1,5 εκ. ευρώ. Ετσι τα έργα σταμάτησαν από τον προηγούμενο Μάιο. Σκεφτείτε ότι η πρώην Διεύθυνση Ελέγχου Συντήρησης Εργων, που είχε υπό την ευθύνη της όλο το εθνικό οδικό δίκτυο ζητούσε ετησίως για τις συντηρήσεις 30 εκατ. ευρώ και ελάμβανε περίπου 24 εκατ. ευρώ. Ο νομός Θεσσαλονίκης έπαιρνε το 60% των κονδυλίων, καθώς το περισσότερο από το μισό εθνικό οδικό δίκτυο της Κεντρικής Μακεδονίας είναι εντός των ορίων του. Την τελευταία φορά που εγκρίθηκαν κονδύλια για τη ΔΕΣΕ ήταν ένα ποσό 6,5 εκατ. ευρώ και από το 2011 και μετά τίποτα», τονίζουν.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ εγκρίθηκαν όλα κι όλα 870.000 ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για εργολαβίες συντηρήσεων, οι δυο δημοπρασίες που βγήκαν στον... αέρα κηρύχθηκαν άγονες και τώρα θα επανέλθουν οι υπηρεσίες από το 2013... Υπάρχουν έτοιμες διακηρύξεις, μετά τις αυτοψίες και τον έλεγχο όλου του δικτύου, τον εντοπισμό των προβλημάτων, την καταγραφή και ιεράρχηση.

Ομως αυτές οι διακηρύξεις δεν μπορούν να προχωρήσουν, αφού δεν υπάρχουν κονδύλια... Οι αρμόδιοι με ίδια κεφάλαια κάνουν όσα μπαλώματα μπορούν για να συμμαζέψουν τα... ασυμμάζευτα.

Είναι χαρακτηριστικό, διαβάζουμε στο voria, ότι, σύμφωνα με τους υπολογισμούς των Τεχνικών Εργων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας μόνο για τις επείγουσες εργασίες στο νομό Θεσσαλονίκης απαιτούνται σήμερα 40 - 50 εκατ. ευρώ. Το επαρχιακό οδικό δίκτυο του νομού Θεσσαλονίκης (μήκος περίπου 575 χλμ.) αντιμετωπίζει το μεγαλύτερο πρόβλημα. Εχει κατασκευαστεί άλλωστε με προδιαγραφές της δεκαετίας του 1960 και πλέον εκτός από παρωχημένο είναι και επικίνδυνο σε ποσοστό άνω του 50%, αφού έχει καταστραφεί σε δεκάδες σημεία. Από τότε που οι τεχνικές υπηρεσίες της πρώην νομαρχίας Θεσσαλονίκης είχαν εκπονήσει σχέδιο αποκατάστασης και τις απαιτούμενες μελέτες (21), τα 33 επικίνδυνα σημεία παραμένουν τα περισσότερα χωρίς την παραμικρή επέμβαση.

 

 


 

 
 
 
 
  Αρχική | Ενότητες | Top Αναρτήσεις | Επικοινωνία  
 
Περίεργα      Υγεία
 
Life Style      Κόσμος
 
Τοπικά