24/09/2024
         
Manos Manos Κυριακή, 5 Αυγούστου 2012
Τοπικά
+ + -

Φεύγει και η Ryanair από τη Θεσσαλονίκη;

 Eντονη κινητοποίηση επικρατεί τις τελευταίες εβδομάδες στο υπουργείο Μακεδονίας Θράκης, στα Επιμελητήρια, στις Ενώσεις Ξενοδόχων και Τουριστικών Πρακτόρων...

της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης Κεντρικής Μακεδονίας με αφορμή τις αποφάσεις αεροπορικών εταιριών να «γυρίσουν» την πλάτη τους στο αεροδρόμιο «Μακεδονία».

Τόσο η οικονομική ύφεση που μαστίζει την Ελλάδα αλλά και πολλές χώρες της ευρωζώνης, όσο και ο σκληρός και αθέμιτος ανταγωνισμός από τις αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους (low cost) είναι οι βασικοί λόγοι που η μια αεροπορική εταιρία μετά την άλλη βγάζει από το πτητικό της πρόγραμμα, είτε τελικά, είτε προσωρινά, το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης.

Οπως όλα δείχνουν, μέσα στη γενικότερη απογύμνωση της πόλης έρχεται να προστεθεί και η «πέτρα του σκανδάλου», η χαμηλού κόστους ιρλανδική αεροπορική εταιρία Ryanair.

Η εταιρία εγκαινίασε τις πτήσεις της από/προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» στις 12 Απριλίου 2011, γιορτάζοντας την έναρξη της λειτουργίας της στη Θεσσαλονίκη. Για μια επιτυχημένη συνεργασία μεταξύ της Θεσσαλονίκης και της αεροπορικής εταιρίας μιλούσαν τότε οι αρμόδιοι σε θέματα τουρισμού, ενώ αναφέρθηκαν και στην ανατροπή του γενικού αποκλεισμού της Θεσσαλονίκης.

Η Ryanair είχε συνάψει συμφωνία συνεργασίας για τρία έτη και επιδοτείται από τον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης (ΟΤΘ) με το ποσό των 350.000 ευρώ ετησίως. Σύμφωνα με παράγοντες του τουριστικού κλάδου, η συγκεκριμένη κίνηση από πλευράς Οργανισμού έγινε για να τονώσει το τουριστικό ρεύμα στη Θεσσαλονίκη. Ο ΟΤΘ από την πλευρά του υποστηρίζει ότι έφερε κόσμο στην πόλη, η δε ΕΞΘ επισημαίνει ότι δεν επωφελήθηκε η Θεσσαλονίκη, αλλά κυρίως η Χαλκιδική και ότι τα ανταποδοτικά οφέλη από την Ryanair δεν ήταν τα αναμενόμενα.

Η συμφωνία ανάμεσα στη Ryanair και τον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης ήταν για τέσσερα δρομολόγια (Λονδίνο, Βρυξέλλες, Στοκχόλμη και Οσλο), ενώ σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα η εταιρία πρόσθεσε κι άλλους προορισμούς, δίχως επιδότηση, φτάνοντας αυτή τη στιγμή τους 13. Στα μέσα της άνοιξης-αρχές καλοκαιριού του τρέχοντος έτος, ζήτησε από τον Οργανισμό χρήματα και για τα υπόλοιπα δρομολόγια που πρόσθεσε στο πτητικό της πρόγραμμα. Ο Οργανισμός από την πλευρά του αντέδρασε, λέγοντας ότι δεν έχει χρήματα για περαιτέρω χρηματοδότηση. Δεν έχει χρήματα, όχι μόνο για τα επιπλέον δρομολόγια που ζητάει η αεροπορική εταιρία, αλλά ούτε και για τα συμφωνημένα. Ζητάει λοιπόν, από την αεροπορική εταιρία ένα γενικότερο «κούρεμα», ενώ σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες ο αερομεταφορέας έχει να δει το «χρώμα του χρήματος» από το Φεβρουάριο.

Από την πλευρά του ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Τουρισμού, Σπύρος Πέγκας, σημειώνει στον «ΑτΚ» ότι «βρισκόμαστε σε διαπραγμάτευση με την αεροπορική εταιρία, λόγω των σημερινών δεδομένων ζητούμε σχετική αναδιάρθρωση της επιδότησης».

Ηδη, διαβάζουμε στο thestival, από τα τέλη Σεπτεμβρίου, από τα συστήματα της αεροπορικής εταιρίας απουσιάζουν σε σχέση με τη σημερινή εικόνα επτά δρομολόγια και διατηρούνται έξι (Πάφος, Βρυξέλες, Ρώμη, Βουδαπέστη, Μιλάνο, Λονδίνο). Πέντε από αυτά -πλην του Λονδίνου- θα έχουν μονοπωλιακό χαρακτήρα. «Εφόσον λοιπόν οι πέντε προορισμοί θα είναι μονοπώλιο από μια εταιρία, θα εξακολουθήσουν να είναι οι ναύλοι χαμηλού κόστους;», εκφράζει την αγωνία του ο πρόεδρος της Ενωσης Ταξιδιωτικών Γραφείων Μακεδονίας Θράκης (ΕΤΓΜ-Θ), Βύρων Θεολόγης.

Μετά από επικοινωνία του «ΑτΚ» με την αεροπορική εταιρία σχετικά με τη διακοπή των δρομολογίων εκδόθηκε η παρακάτω ανακοίνωση: «Το χειμερινό πτητικό πρόγραμμα δρομολογίων της Ryanair δεν έχει ολοκληρωθεί, και ποτέ δε σχολιάζουμε φήμες ή εικασίες σχετικά με τις πτήσεις. Το τελικό πρόγραμμα της χειμερινής περιόδου θα είναι διαθέσιμο έως τα τέλη Σεπτεμβρίου».
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 
 
  Αρχική | Ενότητες | Top Αναρτήσεις | Επικοινωνία  
 
Περίεργα      Υγεία
 
Life Style      Κόσμος
 
Τοπικά