23/09/2024
         
nasepo Πέμπτη, 26 Απριλίου 2012
Πολιτικά   Τοπικά   facebook
+ + -

Ο Σταύρος Καλαφάτης αποκλειστικά στο nasepo

 Κύριε Καλαφάτη, σας ευχόμαστε κατ' αρχήν καλή επιτυχία στον προεκλογικό αυτό αγώνα, που ομολογουμένως είναι ιδιαίτερα δύσκολος για όλους, λόγω της ρευστότητας της κατάστασης που επικρατεί στη χώρα.

Εισαγωγικά στη συνέντευξή μας, θα θέλατε να μας συνοψίσετε την πολιτική σας βιογραφία για τους νεότερους κυρίως ψηφοφόρους;

            Σας ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σας και για το ενδιαφέρον σας να παρουσιάσετε από την ιστοσελίδα σας την υποψηφιότητά μου.

Γεννήθηκα στη Θεσσαλονίκη το 1965.

Είμαι έγγαμος με τη Βίκυ Μωυσιάδου και έχουμε μια κόρη και έναν γιό.

Αποφοίτησα από το Αμερικάνικο Κολλέγιο "ΑΝΑΤΟΛΙΑ" και είμαι Πτυχιούχος της Νομικής Σχολής Α.Π.Θ. και κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος στις Διεθνείς Σχέσεις (Α.Π.Θ.) και στο Sports Management (University of Maryland-U.S.A.).

Από το 1990 είμαι Δικηγόρος, ενώ διετέλεσα Σύμβουλος Οργάνωσης & Επικοινωνίας της Π.Α.Ε. Π.Α.Ο.Κ. (1995-2000), Διευθυντής Επικοινωνίας σε εφημερίδες της Θεσσαλονίκης (2000-2002) και Δημοτικός Σύμβουλος Θεσσαλονίκης (1999-2006), υπηρετώντας την πόλη ως Αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος & Πρασίνου, Αντιπρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου, Πρόεδρος Ε' ΚΑΠΗ και Εντεταλμένος Σύμβουλος σε θέματα Διεθνών Σχέσεων.

Από το 2003 έως σήμερα είμαι Βουλευτής στην Α' Θεσσαλονίκης, ενώ μέχρι το 2007 ήμουν Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας. Στην κυβέρνηση Καραμανλή είχα την τιμή να υπηρετήσω τη χώρα μου ως Υφυπουργός Ανάπτυξης (2007-2009) και ως Υπουργός Μακεδονίας-Θράκης (2009). Τέλος διετέλεσα Τομεάρχης Μεταφορών & Επικοινωνιών (2009-2011) και Τομεάρχης Ενέργειας & Φυσικών Πόρων της Νέας Δημοκρατίας (2011-σήμερα).

Οι τελευταίες δημοσκοπήσεις, δίνουν προβάδισμα στη Νέα Δημοκρατία δεν απεικονίζουν όμως την προοπτική αυτοδύναμης κυβέρνησης.

Τί έχετε να πείτε γι' αυτό ; 

            Η χώρα περισσότερο από κάθε άλλη φορά χρειάζεται μια αυτοδύναμη ισχυρή κυβέρνηση, που θα εγγυάται τη σταθερότητα της επόμενης μέρας. Θα εγγυάται την παραμονή της χώρας στην ευρωπαϊκή οικογένεια και στο ευρώ, κάτι το οποίο επιθυμεί το μεγαλύτερο ποσοστό των Ελλήνων. Και αυτό το διακύβευμα  δεν αποτελεί εκβιαστικό δίλημμα για τους πολίτες, όπως πολλοί θέλουν να το εμφανίζουν.

Αποτελεί τη ρεαλιστική προσέγγιση σ' αυτή τη ρευστή και αβέβαιη συγκυρία. Μια ισχυρή κυβέρνηση μπορεί να διαπραγματευθεί με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, ταχύτητα και ευελιξία. Μπορεί να αποτελέσει τον δυνατό και σκληρό συνομιλητή, σε αντίθεση με μια πολυκομματική κυβέρνηση στην οποία ελλοχεύει σε κάθε περίπτωση ο κίνδυνος της ασυνεννοησίας και των καθυστερήσεων.

Δηλαδή αν δεν υπάρξει αυτοδυναμία, θεωρείτε ότι ο σχηματισμός μιας πολυκομματικής κυβέρνησης δεν θα καταφέρει να βγάλει η χώρα από τα αδιέξοδα της ; 

Η Νέα Δημοκρατία θα είναι πρώτο κόμμα και θα σχηματίσει μια ισχυρή κυβέρνηση. Όπως απαιτούν οι περιστάσεις. Γιατί σ' αυτή τη δυσχερή για τη χώρα συγκυρία δεν υπάρχουν περιθώρια χρόνου.

Οι καίριες αποφάσεις πρέπει να λαμβάνονται ταχύτατα. Ίσως οι πολυκομματικές κυβερνήσεις συνεργασίας, να ήταν ιδανικές όταν υπήρχε οικονομική και κοινωνική σταθερότητα στη χώρα, πριν δηλαδή μας χτυπήσει την πόρτα η κρίση. Σήμερα, μια ασύνδετη πολυκομματική κυβέρνηση ευνοεί περισσότερο τα συμφέροντα των δανειστών, παρά τα συμφέροντα της χώρας. Σε κάθε περίπτωση όμως η χώρα δεν θα μείνει ακυβέρνητη.

Πως μπορεί όμως η χώρα να βγει από το αδιέξοδο και να αναταχθεί ; Υπάρχει ορατή λύση και προοπτική ;

            Η Ελλάδα μπορεί να τα καταφέρει. Επενδύοντας σε προνομιακά γι' αυτήν πεδία στα οποία αντλεί σημαντικά συγκριτικά και ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Πεδία όπως η αγροτική οικονομία, ο τουρισμός, η ενέργεια. Αξιοποιώντας το φυσικό και τον ορυκτό της πλούτο. Αναπτύσσοντας ένα νέο παραγωγικό μοντέλο. Στοχεύοντας στον εξορθολογισμό της λειτουργίας της Δημόσιας Διοίκησης. Προωθώντας άμεσα δυναμικές μεταρρυθμίσεις και διαρθρωτικές αλλαγές.

Περιορίζοντας τη σπατάλη και αξιοποιώντας ορθολογικά τη δημόσια περιουσία. Στρέφοντας το βλέμμα και τις δυνάμεις της στην Ανάπτυξη, που αποτελεί πλέον μονόδρομο. Την Ανάπτυξη για την οποία η Νέα Δημοκρατία και ο Αντώνης Σαμαράς ως γνωστόν μιλούσε εδώ και δυόμιση χρόνια, ζητώντας μέτρα.

Πρότεινε, εδώ και καιρό, στη θέση των οριζόντιων περικοπών, ισοδύναμα μέτρα μείωσης της σπατάλης και ενίσχυσης της αναπτυξιακής προοπτικής για την ανάσχεση της ύφεσης. Τότε που το ΠΑΣΟΚ δεν είχε αυτιά να ακούσει και τώρα έρχεται στα λόγια μας, υιοθετώντας τη λέξη "Ανάπτυξη" όμως, μόνο ως αόριστο σύνθημα, χωρίς συγκεκριμένες προτάσεις και λύσεις.

Εσείς ποιές συγκεκριμένες αναπτυξιακές λύσεις έχετε να προτείνετε ;

            Ως φιλελεύθερη παράταξη, η Νέα Δημοκρατία έχει αποδείξει διαχρονικά ότι σκέπτεται και πράττει αναπτυξιακά, σε αντίθεση με το ΠΑΣΟΚ που απλά εξαγγέλλει και διαχειρίζεται επικοινωνιακά την έννοια της ανάπτυξης. Στη Θεσσαλονίκη για παράδειγμα τα τελευταία 20 χρόνια τα μόνα μεγάλα αναπτυξιακά έργα που υλοποιούνται είναι το Μετρό και η επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης του αεροδρομίου "Μακεδονία". Και τα δύο έλαβαν "σάρκα και οστά" από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.

Πέραν αυτών όμως, σχεδιάσθηκαν και δρομολογήθηκαν και άλλα αναπτυξιακά έργα, τα οποία εγκαταλείφθηκαν από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Ως υποψήφιος βουλευτής στην Α' Θεσσαλονίκης και ως πρώην Υπουργός Μακεδονίας-Θράκης, έχω υποχρέωση να επαναφέρω στο προσκήνιο τις αναπτυξιακές αυτές πρωτοβουλίες στο σχεδιασμό των περισσότερων από τις οποίες συμμετείχα ενεργά.

Συγκεκριμένες πρωτοβουλίες, οι οποίες βελτιώνουν την οικονομία της πόλης και δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας. Χωρίς πολλά λόγια, με πλάνο για τη Θεσσαλονίκη. Ενδεικτικά αναφέρομαι :

  • στην επίσπευση ολοκλήρωσης της βασικής γραμμής του Μετρό και την έναρξη κατασκευής των επεκτάσεων προς ανατολικά και δυτικά της πόλης,
  • στη δημιουργία εμπορευματικού - διαμετακομιστικού κέντρου (Logistics) στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου, δυτικά της πόλης,
  • στην αναβάθμιση του εμπορικού και επιβατικού σταθμού του λιμανιού της Θεσσαλονίκης,
  • στην μετεγκατάσταση της Δ.Ε.Θ. και τη δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου πρασίνου στην υφιστάμενη έκταση της, στο κέντρο της πόλης,
  • στη δημιουργία μαρίνας τουριστικών σκαφών στον 1ο και 2ο προβλήτα του λιμανιού και την αναβάθμιση της μαρίνας της Αρετσούς,
  • στις στοχευμένες δράσεις στήριξης της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας,
  • στις καινοτόμες δράσεις τόνωσης της εμπορικής κίνησης, που μετατρέπουν τη Θεσσαλονίκη σε "έξυπνη πόλη".

            Εμείς λοιπόν μιλάμε με συγκεκριμένες προτάσεις και λύσεις για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης, για την οικονομία και την απασχόληση. Για να μείνουν οι νέοι μας στη Θεσσαλονίκη. Για να μείνουν οι νέοι μας στην Ελλάδα.

Αναφερθήκατε στους νέους. Πιστεύετε ότι μπορεί να σταματήσει η φυγή των νέων στο εξωτερικό ;

Δυστυχώς σήμερα η χώρα εμφανίζεται να διαθέτει πληθώρα νέων πτυχιούχων ειδικών προσόντων, στους οποίους όμως δεν δόθηκαν οι ευκαιρίες να παροχετεύσουν τη δυναμική τους και να δημιουργήσουν τη δική τους προστιθέμενη αξία. Έτσι σ' αυτές τις κρίσιμες εθνικές στιγμές γινόμαστε μάρτυρες ενός δυσάρεστου φαινομένου.

Αυτό του "Brain Drain", της λεγόμενης "διαρροής εγκεφάλων", με συνέπεια την εξάντληση ή και την απώλεια της πνευματικής και τεχνοκρατικής δυναμικής της Ελλάδας, εξαιτίας της μετανάστευσης φρέσκων παραγωγικών μυαλών, που τόσο ανάγκη έχει η χώρα στη νέα αφετηρία, για την οποία σήμερα συζητάμε. Η Ελλάδα έχει ανάγκη τους νέους.

Οι νέοι θα τρέξουν τη χώρα. Κι ένα νέο αναπτυξιακό μοντέλο, του οποίου τα χαρακτηριστικά σας περιέγραψα, μπορεί να κρατήσει τα παιδιά μας στη χώρα μας. Αρκεί να πιστέψουμε όλοι ότι η Ελλάδα μπορεί να τα καταφέρει.

 

 

 

 

 


 

 
 
 
 
  Αρχική | Ενότητες | Top Αναρτήσεις | Επικοινωνία  
 
Περίεργα      Υγεία
 
Life Style      Κόσμος
 
Τοπικά