19/09/2024
         
Manos Manos Τετάρτη, 13 Απριλίου 2016
Τοπικά
+ + -

Για τελευταία χρονιά φέτος τα καραβάκια στο Θερμαϊκό!

Της ΝΤΕΠΥΣ ΧΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
 
 

Στα μέσα Μαΐου θα δούμε και πάλι τα δυο καραβάκια, τον «Άγιο Γεώργιο» και τον «Κωνσταντή», να αρμενίζουν στα νερά του Θερμαϊκού και να συνδέουν τη Θεσσαλονίκη με τις γειτονικές ακτές. Ωστόσο, θα είναι η τελευταία χρονιά…

Φέτος είναι η τρίτη χρονιά που δρομολογούνται καραβάκια στο Θερμαϊκό, μέσω πιλοτικού προγράμματος. Από τα μέσα Μαΐου, ανάλογα των καιρικών συνθηκών, θα ξεκινήσουν να εκτελούνται καθημερινά δρομολόγια μεταξύ Θεσσαλονίκης – Περαίας και Νέων Επιβατών. Βάσει του συμφώνου συνεργασίας με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η επιστροφή των πλοίων της Κοινοπραξίας «Thessaloniki Waterways» για τη νέα περίοδο του πιλοτικού προγράμματος ξεκινάει το Μάιο 2016.

Το τόλμημα στο πιλοτικό πρόγραμμα το έχει πράξει ο πλοιοκτήτης και διαχειριστής της Κοινοπραξίας «Thessaloniki Waterways» Μάνος Κάιλας, ο οποίος πραγματοποιεί δρομολόγια όλο το χρόνο στη γραμμή Σαλαμίνα – Πειραιάς και αντίστροφα.

Τα δυο ξύλινα σκαριά που θα δρομολογηθούν και φέτος είναι ο «Άγιος Γεώργιος», χωρητικότητας 100 ατόμων και ο «Κωνσταντής», χωρητικότητας 180 ατόμων, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες του Νorthpress.gr, ένα ακόμη σκάφος θα κάνει την εμφάνιση του στον Θερμαϊκό. Πρόκειται για το χαλύβδινο επιβατικό σκάφος «Θερμαϊκός Ι», 21 μέτρων και χωρητικότητας 100 επιβατών.

Ωστόσο, για να μπορέσει να επιβιώσει μια τέτοια γραμμή, όπως εξηγεί στο Νorthpress.gr ο κ. Κάιλας, «θα πρέπει να χαρακτηριστεί ως θαλάσσια αστική συγκοινωνία και όχι γραμμή ακτοπλοϊκή» συμπληρώνοντας ότι ως θαλάσσια αστική συγκοινωνία ο ενδιαφερόμενος επενδυτής θα μπορεί να βάλει ένα καινούργιο πλοίο στη γραμμή, προσαρμόζοντας το εισιτήριο στο λειτουργικό κόστος του υφιστάμενου πλοίου.

Εξαρτώμενοι

Το ταξίδι της διαδρομής Θεσσαλονίκης – Περαίας, 7 ναυτικών μιλίων, διαρκεί 50 λεπτά της ώρας, αφού τα καραβάκια κινούνται με ταχύτητα 9 κόμβων. Όπως εξηγεί ο κ. Κάιλας, «η απόσταση είναι μεγάλη, στα συγκεκριμένα πλοία θα μπορούσαμε να ανεβάσουμε την ταχύτητα και να μικρύνουμε το χρόνο του ταξιδιού, όμως προς το παρόν, δεν μας συμφέρει οικονομικά». Υπογραμμίζει ακόμα ότι στην προκειμένη περίπτωση θα πρέπει να αυξηθεί το εισιτήριο ώστε να καλύπτονται τα λειτουργικά έξοδα.

Τα δρομολόγια θα είναι καθημερινά και όπως αναφέρει ο κ. Κάιλας, περί τα μέσα του καλοκαιριού, εφόσον το επιτρέψουν οι τρέχουσες συνθήκες, θα προστεθεί και τρίτο πλοίο, ώστε να πραγματοποιεί στάσεις και σε Καλαμαριά αλλά και Αγία Τριάδα.

Σύμφωνα δε με τα περσινά στοιχεία, οι επιβάτες που μετακινήθηκαν με τα καραβάκια ήταν κυρίως τουρίστες – κατά 80%- που μετακινήθηκαν από τη Θεσσαλονίκη προς το δήμο Θερμαϊκού με επιστροφή. Κατά την διάρκεια των 4 μηνών λειτουργίας μεταφέρθηκαν συνολικά περίπου 50.000 επιβάτες που αντιστοιχεί στο 1/3 της μεταφορικής ικανότητάς τους.

Η προτίμηση του επιβατικού κοινού αυξήθηκε μόλις 6%, γεγονός που δεν επέτρεψε στην εταιρία να δρομολογήσει το τρίτο πλοίο Ε/Γ Θερμαϊκός, το οποίο παρέμεινε ανενεργό. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μην υλοποιηθεί το πλήρες πρόγραμμα που περιελάμβανε τις στάσεις σε Καλαμαριά και Αγία Τριάδα.
 
 
 
northpress 

 

 
 
 
 
  Αρχική | Ενότητες | Top Αναρτήσεις | Επικοινωνία  
 
Περίεργα      Υγεία
 
Life Style      Κόσμος
 
Τοπικά